[SGW] Voorwaarden deelname NK zijn bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Voorwaarden deelname NK zijn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:37

Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie schreef:
Reglement Deelname Eventing Kampioenschappen 2007

De volgende KNHS Eventing kampioenschappen worden verreden:
• Varsseveld 28-30 september paarden klasse ZZ (CIC**)
• Barchem 26-27 oktober pony’s klasse L, M, Z, Equipekampioenschap
• Hattem 2-3 november paarden klasse L, M, Z

1. Voorwaarden voor deelname aan KNHS Eventing kampioenschap paarden
Klasse L paarden
• De combinatie dient in het betreffende kalenderjaar tenminste 8 winstpunten te hebben behaald in de klasse L;
• Een aanvraag voor de stand van L+7 telt niet mee als behaalde winstpunten;
• In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L in Nederland te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;
• Resultaten behaald tot en met 14 dagen voor het kampioenschap tellen mee.

Klasse M paarden
• De combinatie dient in het betreffende kalenderjaar tenminste 4 winstpunten te hebben behaald in de klasse M;
• In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse M in Nederland te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;

Klasse Z paarden
• Deelname aan de klasse Z is vrij voor startgerechtigde combinaties in deze klasse;
• Combinaties moeten in het betreffende kalenderjaar tenminste 1 wedstrijd in de klasse Z in Nederland hebben gereden en hierbij zijn geklasseerd;
• Combinaties, die in de periode tussen het voorgaande en het te houden kampioenschap aan een C.I.C.** of hoger hebben deelgenomen zijn uitgesloten voor deelname aan het SGW Kampioenschap klasse Z.

Klasse ZZ paarden
• Voor het ZZ kampioenschap moet een combinatie CIC** startgerechtigd zijn en nog geen CIC*** of CCI*** hebben gestart;
• Voor deze eis geldt dat resultaten behaald tot en met 14 dagen voor het kampioenschap meetellen.

2. Voorwaarden voor deelname aan KNHS Eventing kampioenschap pony’s
Klasse L pony’s
• De combinatie dient tenminste te zijn opgenomen in de klasse L met 2 winstpunten;
• In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;

Klasse M/Z pony’s
• Deelname aan de klasse M en Z is vrij voor startgerechtigde combinaties in deze klassen;
• Combinaties moeten in het betreffende kalenderjaar tenminste 1 wedstrijd in de betreffende klasse hebben gereden en hierbij zijn geklasseerd;

Equipekampioenschap pony’s
• Een pony equipe bestaat uit 3 of 4 verschillende ponyruiters;

Voorwaarden voor deelname aan het equipe kampioenschap zijn gelijk aan de voorwaarden voor deelname aan het individuele kampioenschap;
• In elk equipe mag door een deelnemer maximaal één pony worden gestart;
• De resultaten van de drie beste combinaties tellen voor het equipeklassement;
• Een combinatie die uitkomt voor een equipe, rijdt automatisch mee voor het individuele kampioenschap.

Algemene voorwaarden voor paarden en pony’s
1. Een ruiter mag per klasse slechts met één paard deelnemen aan het kampioenschap (met uitzondering van de ZZ, waarbij alleen het paard waarmee men als hoogste is geëindigd telt voor het kampioenschap.
2. Regiokampioenschappen zijn opengesteld voor ruiters buiten de regio. (Dit houdt wel in dat combinaties binnen de regio voorrang krijgen op combinaties van buiten de regio. Die voorrang geldt tot en met de sluitingsdatum van de wedstrijd)
3. Regionale kampioenschappen zijn geen selectie voor de KNHS kampioenschappen omdat:
• Niet elke regio een regionaal kampioenschap organiseert
• Hierdoor ongelijkheid in de selectie voor KNHS kampioenschappen

Caatje1986

Re: Voorwaarden deelname NK zijn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:14

Ik hoop dat ik erbij kan zijn in Hattem in het L!!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:17

Haha ja idd. Ik hoop erop dat ik over 6 a 7 crossen toch wel 8 winstpunten kan halen!! Vorig jaar ging het als een speer en het ritme zit er lekker in hoop het!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 13:19

had net mijn bericht weggegooid, er stond dat ik al 1 paard startgerechtigd had in het M.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:45

Ik denk dat het voor mij geen kampioenschap wordt dit jaar.
Ik weet nog niet eens of ik wel L ga starten dit seizoen en dan moet je ook nog 8 wp's hebben.
Wel ontzettend jammer want Hattem was echt gaaf; een volwaardige kampioenswedstrijd met een enorm pittige cross!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:18

Ik hoop dat ik meedoe in de L!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:03

Klasse L paarden
• De combinatie dient in het betreffende kalenderjaar tenminste 8 winstpunten te hebben behaald in de klasse L;
In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L in Nederland te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;

Ik neem aan dat de eerste vette regel moet zijn dat je minimaal 8 wp's moet hebben, niet persee inhet betreffende kalenderjaar gehaald?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:32

miss_jumpy schreef:
Klasse L paarden
In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L in Nederland te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;

Ik neem aan dat de eerste vette regel moet zijn dat je minimaal 8 wp's moet hebben, niet persee inhet betreffende kalenderjaar gehaald?

Dat viel mij ook op, lijkt een beetje tegenstrijdig. Maar volgens mij is het dus gewoon de bedoeling dat je 8 winstpunten hebt waarbij je in 2007 minstens 1 L-cross uitgereden moet hebben.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:32

andrea16 schreef:
miss_jumpy schreef:
Klasse L paarden

Dat viel mij ook op, lijkt een beetje tegenstrijdig. Maar volgens mij is het dus gewoon de bedoeling dat je 8 winstpunten hebt waarbij je in 2007 minstens 1 L-cross uitgereden moet hebben.

ja, dat was vorig jaar wel de eis!
Dan voldoe ik er nu al aan maar mag ik geen wp's kwijtraken Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:33

Haha, lekker doorgaan dus! Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:35

Simmie schreef:
Ik denk dat het voor mij geen kampioenschap wordt dit jaar.
Ik weet nog niet eens of ik wel L ga starten dit seizoen en dan moet je ook nog 8 wp's hebben.
Wel ontzettend jammer want Hattem was echt gaaf; een volwaardige kampioenswedstrijd met een enorm pittige cross!

Jammer Sim!
Hattem is inderdaad een echte kampioenswedstrijd, vorig jaar was ie ook zó gaaf! *LOL*

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:13

Hattem was echt pittig vorig jaar, het was mijn 3e of 4e cross en had dan ook een weigering op de bult. Daar had je een gebroken lijn die je moest springen naar beneden, schoot er zo langs...dit jaar in het L mag je gewoon rechtdoor naar beneden...maar dan wel een stuk lager ahhhhh

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:00

Nou dat wordt voor mij geen Hattem rijden dan dit jaar Boos! , vind het altijd super leuk om daar te rijden en het is nog in mijn achtertuin ook.

Ik ga maar duimen dat ze ook nog een open wedstrijd houden Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:31

Er staat echt wel dat je die 8 wp in dit jaar behaald moet hebben. Ik hoopte ook al stiekum dat dat een foutje was.
Bitwise heeft er al 13 en en dan zou hij nu dus nog 9 wp over moeten hebben om L te mogen starten.
Aan de andere kant; eerst maar weer eens lekker crossen, en we gaan niet speciaal de wedstrijden erop uitzoeken. En anders gaat hij gewoon lekker naar het M. Zo belangrijk vind ik het NK nou ook weer niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:34

Volgens mij klopt het wel. Je moet 8 wp'en in 2007 hebben gehaald (dat mag overal), en tenminste 1 L cross in Nederland hebben uitgereden en zijn geplaatst. Anders zou je bv 4 * de B reeks in Belgie kunnen rijden.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:36

andrea16 schreef:
miss_jumpy schreef:
Klasse L paarden

Ik vind dit niet tegenstrijdig. Ik denk dat ze daarmee voorkomen dat je die 8 winstpunten alle 8 in bv België haalt. Het zal niet veel voorkomen maar tegenstrijdig vind ik het niet.....

Edit: sorry Lielle, ik was te laat...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:39

oliebol zeg, dat vind ik dan wel banketstaaf. Dat betekent dus dat je minstens 4 L-crossen foutloos moet rijden in 2007 voor het NK, daar kom ik volgens mij niet aan, alleen als ik echt alles foutloos rij...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:49

Het kan ook dat ze ermee bedoelen dat je in dit kalenderjaar minimaal de stand L+8 moet hebben bereikt. Of dat nu dit jaar of vorig jaar was. Tenminste, zo lijkt me het meest logisch.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:51

dat denk ik niet, zo was het vorig jaar nl wel en die formulering hebben ze aangepast. En letterlijk gezien staat er dat je in 2007 8 wp'en in het L moet hebben gehaald.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:51

Hmpf Boos!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:55

Het zal ze dank ik heel wat ruiters in de L schelen Knipoog.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:19

Ik zal het mijn vriendin die bij de KNHS werkt eens vragen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:18

ik zie niet in waarom je dan perse 1 wedstrijd in nederland moet uitrijden. Ik denk nog steeds dat het verkeerd staat!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 15:21

Omdat het niveau van een aantal crossen in Belgie (Arendonk, Overpelt) echt een stuk lager is dan in Nederland. Dan zou je dus 2 * M (want daar geldt hetzelfde) foutloos kunnen crossen in Belgie, en je ongelukkig schrikken in Hattem in het najaar.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:31

nou ik hoop dat ik dit jaar dan mee kan doen in het L
heb nu 1 gereden en foutloos, en heb voor nov, nog 5 á 6 te gaan, dus we gaan voor de foutloze rondjes Haha!