[WN] Racen met Babiche, zonder zadel [H]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Racen met Babiche, zonder zadel [H]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:49

Heey allemaal,

Hier is Babiche je weer, en dit keer op haar best Haha! We gingen ff lekker crossen op het veld naast de stallen, het was super. T blijft geweldig vind ik, zonder zadel hard galopperen. Moet wel toegeven dat ik af en toe met veel moeite ben blijven zitten, Vandaar dat ik op sommige foto's ook mezelf een beetje krampachtig vasthoud Bloos Moest haar en vasthouden, en sturen, en inhouden. Want bij het zien van zo'n groot veld word ze toch wel erg heet en heeft ze zin om echt op volle snelheid te gaan... dat is niet zo verstandig plan Tong uitsteken Maar verder ging het allemaal goed en ze was super braaf.

Eerst ff kennismaken met de bodem..
Afbeelding

Beetje warm draven Haha! (Net zo'n olifantje Tong uitsteken )
Afbeelding

En dan erop, tis altijd weer ff wennen, zo zonder zadel.
Afbeelding

Klaarrr voor de start...
Afbeelding

AF!!!
Afbeelding

Hier zit ik echt heel vaag, ik zal wel een beetje hebben gehobbeld.. Tong uitsteken
Afbeelding

Met een flinke pluk manen zit je toch wel wat steviger Bloos
Afbeelding

En de mooiste foto van allemaal, ondanks dat ie een beetje wazig is.
Afbeelding

Joline, weer bedankt voor het maken van de foto's!

Julia_14

Re: Racen met Babiche, zonder zadel [H]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:52

Yes, gelukt, de foto's staan er Haha! De straks mislukte het, maar gelukkig is het nu goed

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:34

Ziet er gaaf uit! Wel even een tip voor de volgende keer, knoop een halstertouw ofzo om de hals om je aan vast te houden. Nu moet je volgens mij om je evenwicht te bewaren teveel aan de teugels zitten, en met zo´n bit wil je dat echt niet.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 19:27

Ja, khad af en toe echt zoiets van, dit gaat niet goed Bloos Maar dat is wel een goed idee, zal ik volgende keer zeker doen! Ja Opzich is ging het ook heel goed om me gewoon aan de manen vast te houden, en de teugels zijn nog redelijk slap gebleven. De meeste foto's zijn precies op het moment genomen dat ik moest inhouden, omdat de fotograve aan het einde van het veld stond. En ik had geen zin om in de bosjes te rijden Tong uitsteken Maar bedankt voor de tip!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:10

Ja, ging wel heel lekker he Juul Haha! Halstertouw is misschien wel een heel goed idee ja. DOen we de volgende keer Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:20

Haha t ging echt heerlijk, we moeten ook nog es een keer een filmpje plaatsen van Babiche op topsnelheid he Jo Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 20:06

Even een berichtje om m'n topic actief te maken.. Bloos Geen reacties meer? Verdrietig

Go_lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:19

ow wat leuk zeg heb ik laasts ook gedaan door een eindeloze wei gereest echt leuk Haha!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 17:25

Haha leuk, ik kan daar altijd helemaal van opknappen, zo'n hard galopje Haha! Met die wind enzo

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:12

Heel erg leuk dat jij het leuk vind om te 'crossen' over het veld,
maar foto 7 ziet er niet echt vrolijk uit. Knoop inderdaad een halstertouw om haar nek om je aan vast te houde, het bit wat jij in hebt is niet om aan te trekken, denk niet dat je paardje hiervan hebt genoten (mijn exuses)............. Volgende keer zorgen voor wat meer 'voorbereidingen' waardoor je je paard ook wat plezier doet, ipv alleen jezelf.

Het is overigens niet hard bedoeld allemaal, je moet zelf zien wat je er mee doet

Nog een tips is Of doe een spijkerbroek aan, dan glijd je minder, Of doe een pad/ dekje met een longeersingel eromheen op dan glijd je ook minder, doordat jij je evenwicht verliest hang je op je teugels, waardoor je veel ste veel aan het bit 'hangt'

Het zijn maar tips, je hoeft ze niet te gebruiken!

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:27

leuke foto's
ik race ook wel eens met me paardje maar dan wel met zadel Haha!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 15:53

l0rdJ schreef:
Heel erg leuk dat jij het leuk vind om te 'crossen' over het veld,
maar foto 7 ziet er niet echt vrolijk uit. Knoop inderdaad een halstertouw om haar nek om je aan vast te houde, het bit wat jij in hebt is niet om aan te trekken, denk niet dat je paardje hiervan hebt genoten (mijn exuses)............. Volgende keer zorgen voor wat meer 'voorbereidingen' waardoor je je paard ook wat plezier doet, ipv alleen jezelf.

Het is overigens niet hard bedoeld allemaal, je moet zelf zien wat je er mee doet

Nog een tips is Of doe een spijkerbroek aan, dan glijd je minder, Of doe een pad/ dekje met een longeersingel eromheen op dan glijd je ook minder, doordat jij je evenwicht verliest hang je op je teugels, waardoor je veel ste veel aan het bit 'hangt'

Het zijn maar tips, je hoeft ze niet te gebruiken!

Ik doe ook volgende keer een halstertouw om der hals, dat zal vast beter gaan. Maar vind opzich zelf dat het wat betreft hangen aan de teugels nog best meevalt. Op iedere foto zie je dat er een aardig boogje in de teugels hangt, en ik moest haar erg vaak inhouden, omdat ze steeds harder wilde. En ik denk wel dat ze hier van heeft genoten, omdat ze met veel plezier doorgaloppeerde en ook erg vaak lekker der oortjes naar voren had. Ben het wel met jullie eens dat een halstertouw makkelijker is, ga ik ook zeker doen de volgende keer. En die spijkerbroek: ik vind met rijbroek altijd veel lekkerder rijden, en het glijden valt best mee, maar toch bedankt voor de tip Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 17:07

Nor schreef:
leuke foto's
ik race ook wel eens met me paardje maar dan wel met zadel Haha!

haha je moet echt een keer proberen om t zonder zadel te doen, dat is nog veel cooler Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:32

ziet er gaaf uit!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:10

dankje Knipoog Heb gisteren weer zonder zadel gereden, dit keer met een halstertouw om der hals, en ging echt stukken beter, zat ook een stuk ontspannener! Bedankt voor de tip Lachen

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:28

gaucho schreef:
Ziet er gaaf uit! Wel even een tip voor de volgende keer, knoop een halstertouw ofzo om de hals om je aan vast te houden. Nu moet je volgens mij om je evenwicht te bewaren teveel aan de teugels zitten, en met zo´n bit wil je dat echt niet.

Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:31

Ontspannen teugels?? Ik zie toch op een aantal foto's het paard zijn mond open doen omdat er aan de teugels getrokken wordt Rolleyes

Sam_Lyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:35

Hey, echt leuk zo rijden!!! Ik heb het weleens gedaan, maar geef mij maar een gewoon zadel, zit toch iets comfortabeler Tong uitsteken
Maar nu ik die foto's zo zie heb ik ook wel zin om weer een keer te gaan crossen.......goed plan Pling

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:46

griebels schreef:
Ontspannen teugels?? Ik zie toch op een aantal foto's het paard zijn mond open doen omdat er aan de teugels getrokken wordt Rolleyes

Hmm... volgens mij doet ze dit toch echt maar op 1 foto Scheve mond ... Dus is waarschijnlijk ook nog eens een moment opname, moest haar namelijk heel vaak inhouden omdat ze anders veel te snel ging. Maar, zoals ik al had gezegd, met een halstertouw om der nek gaat het nog veel beter Lachen

@Sam_Lyss: Haha echt crossen met zadel is idd wel iets comfortabeler ja Knipoog Maar zo zonder zadel een handgalopje bevalt me echt heel goed hoor Pling

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:26

Ziet er goed uit! Alleen moet je je handen iets hoger houden Lachen Leuk ook dat crossen Cool

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 11:32

Moet idd m'n handen hoger houden, door de snelheid moest ik me de hele tijd vasthouden aan de manen Haha! Gelukkig gaat het met halstertouw om der hals veel beter Lachen

kiimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:29

wel lekker zo met je paardje over een weiland galopperen.
geeft zo lekker gevoel altijd!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:34

vind ik ook ja Knipoog Zo met die wind. Mag helaas niet meer op dat weiland rijden, de boer vind het niet meer goed. Dus moet nu steeds een heel stuk rijden wil ik lekker kunnen galopperen, en tja, dan doe ik er toch maar een zadel op Tong uitsteken Ze is niet echt 100% verkeersmak, dus om dan zonder zadel de weg op te gaan.. Liever niet Vork Maar racen met zadel is ook net zo leuk Pling

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:36

Oud topic