Fenders aan een engels zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Fenders aan een engels zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 12:38

Ik rij met een gewoon kieffer zadel maar zou daar graag fenders aan willen maken. Kan dat gewoon? Ik weet namelijk niet hoe je die fenders vast moet maken enz... Nagelbijten / Gniffelen

marina

Re: Fenders aan een engels zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:05

Waarschijnlijk is je beugelophanging niet breed genoeg voor fenders.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:07

Past wel hoor, doe ik ook vaak. Fenders kun je kopen van Barefoot en Startrekk die specaal voor niet-westernzadels gemaakt zijn en dus ook makkelijk te bevestigen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:09

Van die westernfenders of endurance?

Encudurance moet passen denk ik, als je hem achter de beugelhaakje kan schuiven ipv hem er door heen te halen. (snap je? ) Bij sommige, vaak goed onderhoude zadels is er ruimte zat om de beugel riem er gewoon van de zijkant over heen te schuiven en dan dat veiligheisklipje weer dicht te doen.

Bedoel de deze? Dit zijn die endurancefenders met een vrij smalle bovenkant

Afbeelding

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 05:56

Ik zat er aan te denken om fenders te kopen bij barefoot of Trekker. Mijn Trekker zadel had dezelfde ophaning als mijn kieffer zadel dus ik denk dat die wel passen... Heeft iemand ervaring met de barefoot fenders?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:45

Die heb ik gehad aan mijn barefootzadel, hele prettige fenders Ja

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:02

Gebruik ze nu een paar jaar en ik vind de fenders prettiger dan gewone beugelriemen.
Je hebt meer steun en ze liggen (na een tijdje) echt om je been heen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:19

ik vond de fenders van barefoot echt flutkwaliteit, stukje plastic leek het wel...
de podiumfenders zijn duurder maak ook veel mooier

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:04

Misschien een stom vraagje maar helpen zulke fenders nou ook als je telkens de binnenkant van je knie kapotrijdt? (ik dacht nl altijd dat dat van m'n rijbroek kwam, maar nu zei me vorige week iemand dat het ook wel eens van m'n beugelriemen kan komen.)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:23

Bij sommige mensen helpt het, maar ik rij mijn knie ook met fenders soms kapot. Rijbroek kan zeker schelen, en soms dus ook wat voor beugelriemen je hebt...

Zorg in ieder geval dat je benen droog blijven bij je knie, dat wil bij mij nogal eens de boosdoener zijn....

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:25

Ik heb barefootfenders en die passen aan een gewoon zadel. ik verkoop mijn barefoot nu, en hou de fenders zelf omdat ik ze ook zo lekker vind rijden Lachen

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:04

Mordysh schreef:
Bij sommige mensen helpt het, maar ik rij mijn knie ook met fenders soms kapot. Rijbroek kan zeker schelen, en soms dus ook wat voor beugelriemen je hebt...

Zorg in ieder geval dat je benen droog blijven bij je knie, dat wil bij mij nogal eens de boosdoener zijn....

Ja, 't is echt niet grappig. Sommige mensen rijden een week niet na een intensieve training of wedstrijd omdat ze spierpijn hebben, maar ik kan soms 2 weken niet rijden omdat m'n knieën kapot zijn. Ik rij ook met een Kieffer zadel, zit heerlijk, maar dit is echt kl***.
Welk soort rijbroek bevalt jouw dan goed Mordysh?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:19

Ik heb leren Torsion endurance fenders aan mijn Daaleman dressuurzadel hangen (in combinatie met Podium beugels) en dat bevalt heel erg goed. Het snijdt minder dan gewone beugelriemen en is wat stabieler.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:21

Hebben jullie misschien ook een foto van een "gewoon" zadel met fenders eraan? Ben wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:25

Ik kan vanmiddag wel wat foto's maken? Dan plaats ik die vanavond. Lachen

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:49

Super! Ben benieuwd! Dank je wel!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:05

kirstentje schreef:
Mordysh schreef:

Ja, 't is echt niet grappig. Sommige mensen rijden een week niet na een intensieve training of wedstrijd omdat ze spierpijn hebben, maar ik kan soms 2 weken niet rijden omdat m'n knieën kapot zijn. Ik rij ook met een Kieffer zadel, zit heerlijk, maar dit is echt kl***.
Welk soort rijbroek bevalt jouw dan goed Mordysh?

Ik mag geen reclame maken voor spullen die ik zelf verkoop natuurlijk.... maar rijbroeken zonder suede bevallen goed, maar de stud one rijbroeken (met suede maar met 2 lagen waardoor je niet schuurt) zijn echt super

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:23

Wat een goed idee mensen...ik reed op een randall's boomloos maar ben nu mijn paard 6 is (vorlopig) overgestapt op een kn. Rijdt in d ebak toch lekkerder, vooral als je paard zo snel is als ik). Maar ik kreeg van de gewone beugels meteen last van mijn knieeen. Nu wilde ik mijn beugels (van Flexride dacht ik, met korfje) overzetten, maar dat kan natuurlijk ook met de fenders erbij. Ik ga het uitproberen binnenkort! Wat goed zeg. En wie weet kan ik dan ook zonder chaps rijden, dat zou helemaal fantastisch zijn. Bedankt hoor!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:52

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:08

Zier er leuk uit! Is iets om te onthouden!

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:04

Welke fenders kun je nou het beste gebruiken aan een dressuurzadel dan?

Ik wil ook graag andere beugels ipv gewone beugels en vind de tapaderos van barefoot zo gaaf! Wie gebruikt die en hoe zijn de ervaringen? Of eventueel alternatieven?

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:09

niemand???

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:46

dat is trouwens een goede, fenders aan je dressuurzadel, dat ik daar niet eerder achter ben gekomen

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:33

Was vorige week op vakantie en heb de fenders eens geprobeerd aan mijn engelse zadel (met flex ride beugels). Het reed super eigenlijk. Ik heb nog niet zonder chaps gereden omdat de regenkans elke keer redelijk groot aanwezig was en chaps in combinatie met rainlegs toch wel een ideale combinatie zijn! Lachen Volgende week in Zelhem weer proberen. Voor de zekerheid toch maar met chaps...

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:09

Nou ik heb nu ook smalle Randolls fenders aan m'n kieffer hangen. Heb van de week voor het eerst gereden en dat zat super! Nooit meer anders! Nu nog EZ rides eraan...

Hier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding