[SGW] Informatie SGW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Informatie SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 11:53

Ik heb een merrie, bijna 8jr. Ben m1 dressuur, alle oefeningen Z zitten erop, maar ze is te onrustig, geen dressuurpaard karakter.

Springen? In het begin angstig, nu steeds meer lef en nu zelfs 'te' graag willen. Ze springt als een Hunter.....

Nu B parcours springen, pfff lijkt me best pittig (omdat ze soms ineens zo naar voren springt). Foto's van Etten-Leur gezien, dat is toch lager? En die Cross-hindernissen vallen wel mee!

Dus wil meer weten, wat is B niveau bij SGW?

Welke dressuurproef? Hoogte springpacours? Hoogtes cross? Welke enge hindernissen? En waar zijn vaak deze wedstrijden?

Heel hoop vragen, omdat ik er helemaal niets van weet.....

Kan iemand mij helpen?

IndianSummer

Re: Informatie SGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:16

Kijk even in de FAQ Knipoog
Staat heel veel in.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 12:20

Zo hoezo blond.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:24

En even een minder leuke opmerking voor je. Voordat je B sgw gaat moet starten moet je met dit paard een wp in het B springen hebben.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 12:58

Ja klopt ik zag het.

Ik rij al wel oefenparcoursen op 90 cm, dus het moet lukken. Maar daarnaast ga ik in juni keer crossen (gewoon onderling), kijken hoe ze op vreemd terrein is met gekke hindernissen en heb dan 80cm parcours.
Verder in juli naar ermelo. Hoop dat ze daarna B klaar is.

Ben geinteresseerd, omdat ze juist zo'n drijfveer heeft, te veel gewoon. Paard heeft dat toch nodig bij Cross?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:02

Ja en nee. Ze moeten wel de rust hebben om op je te wachten en te denken bij wat ze doen. Ik ben met de trainingen alleen maar bezig om alles uit de rust en de ontspanning te doen, zodat ze ook daadwerkelijk zien wat ze springen. Alleen maar uit gekkigheid en uit tempo breekt je op uit de hogere klassen.

Ik weet niet hoe het met jouw paard gesteld is, de "hunter" opmerking snap ik niet helemaal. Zoals ik een hunter claas ken, moeten de paarden in een constant ritme op eigen benen en heel comfortabel door het parcours gaan.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:09

Met hunter bedoel ik dat ze liever wat naar voren springt dan echt gaat zitten en omhoog.

Ze moet idd zeker nog meer rust krijgen, maar zie die mij geen M springparcours springen. Mede dankzij mij. Heb toen ik 13 was mn pony verkocht (ben nu 20) en reed toen M springen (bij D/E), maar ben zelf ook veel ritme kwijt.
Ik wil evt. gaan SGW-en puur om mee te maken en niet zozeer om er hoog mee in de sport te eindigen.

Hier haar sprong (sorry, zonder cap/rijkleren, maar vriendlief reedt en ik kon het niet laten paar sprongetjes; heb gescheurde enkelband, normaal met cap en zelfs met oefenparcoursen BP).

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=M367GZ8X
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=HBORP3G6

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:13

Ik begrijp eruit dat ze dus wat vlak springt? Dat is op zich niet erg als ze maar voorzichtig blijft en niet alleen maar uit snelheid springt.

Ik zou gewoon gaan trainen, eens een oefencross doen (8 juli Ede?) en wie weet waar je eindigt Knipoog Maar ik vind zelf wel dat de basis altijd goed voor elkaar moet zijn, dus les is wel aan te raden.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:14

Wil zeker eerst lessen enzo, daarom ben ik ook benieuwd hoe we staan na Ermelo.

Ede is voor mij aan de andere kant voor NL, zal idd al dat er hier maar weinig zijn. Dichtsbijzijnde is vrouwenpolder (komt uit Bergen op Zoom, noord-brabant).

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:17

Misschien is het verstandig eerst meer rust in jullie als combinatie te krijgen. Een springparcours of een cross moet niet uitmaken. In een cross kan je net zo goed hindernissen tegenkomen waar je paard moet gaan "zitten". En vergeet niet dat je in een cross veel controle over je paard moet hebben.

De meeste dressuurpaarden zijn juist zenuwenlijers omdat ze impuls moeten hebben. Je moet ze alleen goed bezig houden.

Ik denk dat je eerst aan je eigen vertrouwen en rust moet werken voordat je met je paard in een cross mee rijdt.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:24

Het is ook voor de toekomst, niet dat ik me nu inschrijf bij wijze van voor over 2 weken.
Maar merk gewoon dat ze niet 100% zich lekker voelt onder alleen die dressuurproefjes. En springen gaat al stukken beter, in het begin was het gewoon gevaarlijk. Nu kunnen we idd paar gekken dingen springen en bezig om toch echt B parcours te springen, daarom ook naar onderling concoursje (die cros is trouwens 40-60cm) en springen daar (80cm) en naar ermelo. Dan zitten we alweer in half juli.

En dan daarna pas kunnen we praten over croslesje

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:08

Hee Tamaar Haha!

In Minderhout (belgie) is ook een crossterrein wat wel goed schijnt te zijn. Ik geloof dat je daar tegen betaling kunt trainen/oefenen. In Meer was er ook één en ik dacht dat die gratis was, maar dat weet ik niet zeker. Tom weet daar meer van want die heeft daar met school ook vaak getraind.

Minderhout en Meer liggen onder Breda, niet ver over de Belgische grens. Misschien een tip voor als je één en ander wilt proberen Knipoog

groetjes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 05:57

Minderhout is een super trainingsterrein maar niet al te makkelijk, en idd tegen betaling.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:25

Als je bij jou in de buurt wilt oefenen heb je inderdaad Minderhout en Meer. En baarle-nassau is ook nog wel redelijk in de buurt! Woon zelf in Zundert (aardig in de buurt) en vind Meer zelf erg fijn!
Minderhout is wat moeilijker, heb nog geen ervaring met Baarle-nassau, maar ga daar waarschijnlijk volgende week trainen! Maar zeker als je beginnend bent is Meer erg fijn, er is voor iedereen wat wils! Voor beginners maar ook voor gevorderde.
Meer is gratis, minderhout en baarle-nassau zijn tegen betaling.
Meer is bij de Mosten, de zwemplas. Die ken je misschien wel?!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:05

Pfff ik ben bij die terreinen helemaal niet bekend. Maar erg bedankt voor de info, doe ik zeker wat mee.

Nu overigens kan ik niet veel doen ivm mn enkel, erg balen. Maar ach wie weet na Ermelo, haha.

Bedankt allemaal!