Super debuut in klasse 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Super debuut in klasse 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 12:23

Ook nog maar even een verslagje van mijn debuut met Omar in Vaassen klasse 2 Haha!

Om 4 uur ging de wekker Gaaaap maar ik was om 3 uur al klaar wakker en kwekte de oren van mijn grooms hoofd (Tallie_ho sliep bij mij). Ik was best beetje nerveus en had een beetje de kriebels in mijn buik (wel leuke kriebels) voor mijn klasse II debuut met Omar en dan vooral de massastart. Om 5 uur stonden we op stal en groom nummer 2 (Willemijn) was daar ook al. Omar stond al met zijn hoofd naar buiten te gluren wie daar zo vroeg aan kwam. Omar snel nog even zijn voer gegeven en daarna hup inpakken en wegwezen. Gelukkig liep hij in het donker (wel lichtje in trailer) zo de trailer op en om half 6 reden we het erf af richting Vaassen. Precies volgens planning kwamen we om 7 uur aan in Vaassen en daar kwamen we ook mijn andere groom Maarten al tegen die meteen hielp met paddock opzetten en Omar daarin gezet, hup meteen gras eten natuurlijk.

Om kwart voor 9 had ik massa start en had van te voren al afgesproken met Veroon en Yadid samen te rijden. Saskia met Jip sloten zich ook bij ons aan en al kwekker de kwek kwam de vetgate al erg snel in zicht. De paarden hadden er super veel zin in en wilden eigenlijk nog harder dan onze planning was. Op vetgate kon ik Omar al meteen na het koelen aanbieden en net voor ze zijn hf gingen meten moest hij nog even een plasje plegen Tong uitsteken hij had een hf van 48! Rest van de keuring was ook helemaal prima en gelukkig had ik nog net 15 min. rust van mijn half uur omdat het helaas niet helemaal vlekkeloos verliep op de vetgate. Yadid en Jip waren ook helemaal okay en we mochten weer tegelijk op pad.

Na de vetgate kreeg ik even een dipje toen ik zag dat er nog 20 km te gaan was Rolleyes maar gelukkig ging dat snel weer over dankzij het goede gezelschap van Veroon en Saskia!

Bij de finish had Omar hf 75 en bij de nakeuring weer hf 44 en alles was prima in orde! Onze 1e klasse II rit is dus helemaal goed verlopen en we zijn nu dus officieel klasse II Haha! Uiteindelijk zijn we 6e geworden met 14.753 km p/u.

De grootste beloning kreeg ik gisteren toen Omar helemaal fit was en ook de masseuse maar een lichte spierpijn bij hem kon ontdekken. Gisteravond ben ik even het Twiske ingereden om de spierpijn er uit te lopen en was van plan om lekker te stappen en licht drafje, meneer dacht daar blijkbaar anders over en vertrok in een flinke draf alsof hij nog in Vaassen was Haha! Blijkbaar zit zijn 'ziekte' nu alleen nog maar tussen mijn oren en dat is daar best wel moeilijk weg te krijgen hoor Knipoog

De volgende klasse II zal de 60 km in Zelhem zijn en in Kootwijk starten we nog een klasse I tussendoor om het af te leren Haha!

Dit is even de enige foto die ik tot nu toe van ons gespot heb (Saskia met Jip links en ik met Omar rechts):
Afbeelding

Tallie1979

Re: Super debuut in klasse 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:26

WHEEEEY!! Go jij! Go jij! Omar het renmonstertje!! Haha!

Goed gedaan, maar je wist al dat ik trots op jullie ben Haha!

EN OHOHOH, wat was het vroeg!! Gaaaap Gaaaap Gaaaap

Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:52

Nogmaals gefeliciteerd AO Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:25

Gaaf hoor! Super dat de rit zo goed is gegaan! Op naar de volgende Knipoog

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:46

Jippie, Omar is een toppertje!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 14:52

Hahaha bedankt allemaal Party!!

En het was idd erg vroeg Tal Bloos! Gaaaap

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:27

Lekker Anky dat je zo lekker ging met Omar! Top knol is t toch ook he Haha!

(even offtopic; Omar kwam vanmorgen toen ik m riep, om de deken er af te doen, meteen heel lief met zijn koppie naar buiten om gedag te zeggen, zo schattig!)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:35

Door de endurance wordt hij steeds liever en liever Clown Tong uitsteken Gisteravond moest ik ook zo lachen om hem, hij zag Willemijn (was 1 van mijn grooms in Vaassen) en hij dook meteen met zijn oren naar voren naar haar toe om te bietsen van hey wat heb jij daar voor mij Tong uitsteken *LOL* Grooms geven nou eenmaal lekkere wortels en appeltjes enzo Tong uitsteken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:04

AnneOmie schreef:
Door de endurance wordt hij steeds liever en liever Clown Tong uitsteken Gisteravond moest ik ook zo lachen om hem, hij zag Willemijn (was 1 van mijn grooms in Vaassen) en hij dook meteen met zijn oren naar voren naar haar toe om te bietsen van hey wat heb jij daar voor mij Tong uitsteken *LOL* Grooms geven nou eenmaal lekkere wortels en appeltjes enzo Tong uitsteken

Er komt weer en moment dat hij mij weer begroet voor hij mij ziet, haha Haha!

Het is echt een lekker ding die Prins Omar Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:57

Was een heerlijke rit!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:21

Super debuut dus! Zo fijn dat het allemaal goed gegaan is!!! Gefeliciteerd!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 18:50

mazzeltje schreef:
Was een heerlijke rit!!!

Die we samen met de 2 vossen in Kootwijk over gaan doen Tong uitsteken Haha! Heb er nu al weer helemaal zin in!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 18:51

Dank je Jeddah Party!! Ik straal nog steeds van oor tot oor Haha!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:23

Dat hebben jullie echt keurig gedaan hoor!
Gefeliciteerd met jullie 1e kl. 2!!!

En dan ook nog nog geen week later dik scoren in de dressuur. Wat een topper die Omar OK dan!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 08:31

Dank je Frank Party!! Ben ook super trots op hem Tong uitsteken