Om 4 uur ging de wekker
maar ik was om 3 uur al klaar wakker en kwekte de oren van mijn grooms hoofd (Tallie_ho sliep bij mij). Ik was best beetje nerveus en had een beetje de kriebels in mijn buik (wel leuke kriebels) voor mijn klasse II debuut met Omar en dan vooral de massastart. Om 5 uur stonden we op stal en groom nummer 2 (Willemijn) was daar ook al. Omar stond al met zijn hoofd naar buiten te gluren wie daar zo vroeg aan kwam. Omar snel nog even zijn voer gegeven en daarna hup inpakken en wegwezen. Gelukkig liep hij in het donker (wel lichtje in trailer) zo de trailer op en om half 6 reden we het erf af richting Vaassen. Precies volgens planning kwamen we om 7 uur aan in Vaassen en daar kwamen we ook mijn andere groom Maarten al tegen die meteen hielp met paddock opzetten en Omar daarin gezet, hup meteen gras eten natuurlijk. Om kwart voor 9 had ik massa start en had van te voren al afgesproken met Veroon en Yadid samen te rijden. Saskia met Jip sloten zich ook bij ons aan en al kwekker de kwek kwam de vetgate al erg snel in zicht. De paarden hadden er super veel zin in en wilden eigenlijk nog harder dan onze planning was. Op vetgate kon ik Omar al meteen na het koelen aanbieden en net voor ze zijn hf gingen meten moest hij nog even een plasje plegen
hij had een hf van 48! Rest van de keuring was ook helemaal prima en gelukkig had ik nog net 15 min. rust van mijn half uur omdat het helaas niet helemaal vlekkeloos verliep op de vetgate. Yadid en Jip waren ook helemaal okay en we mochten weer tegelijk op pad.Na de vetgate kreeg ik even een dipje toen ik zag dat er nog 20 km te gaan was
maar gelukkig ging dat snel weer over dankzij het goede gezelschap van Veroon en Saskia!Bij de finish had Omar hf 75 en bij de nakeuring weer hf 44 en alles was prima in orde! Onze 1e klasse II rit is dus helemaal goed verlopen en we zijn nu dus officieel klasse II
Uiteindelijk zijn we 6e geworden met 14.753 km p/u.De grootste beloning kreeg ik gisteren toen Omar helemaal fit was en ook de masseuse maar een lichte spierpijn bij hem kon ontdekken. Gisteravond ben ik even het Twiske ingereden om de spierpijn er uit te lopen en was van plan om lekker te stappen en licht drafje, meneer dacht daar blijkbaar anders over en vertrok in een flinke draf alsof hij nog in Vaassen was
Blijkbaar zit zijn 'ziekte' nu alleen nog maar tussen mijn oren en dat is daar best wel moeilijk weg te krijgen hoor
De volgende klasse II zal de 60 km in Zelhem zijn en in Kootwijk starten we nog een klasse I tussendoor om het af te leren
Dit is even de enige foto die ik tot nu toe van ons gespot heb (Saskia met Jip links en ik met Omar rechts):
Omar het renmonstertje!!
Grooms geven nou eenmaal lekkere wortels en appeltjes enzo