Meerdaagse wedstrijden zijn meestal de zogenaamde nationale eventingwedstrijden, van de KBRSF of de VLP. Dat is weer wat anders dan de LRV- wedstrijden. Ze hebben ook andere reeksen.
In dat opzicht is het wel beter, maar op zich vind ik het niet verkeerd dat ruiter en paard eerst al iets moeten 'bewijzen' alvorens ze mogen gaan crossen. Hier zie je wel vaker dat ruiters een verschrikkelijke dressuurproef neerzetten, of in het springparcours maar net rondraken. Diezelfde ruiters mogen dan wel de cross op, en brengen daarmee eigenlijk hun paard in gevaar omdat ze nog niet bekwaam genoeg zijn.
Naja, ik moet op dit moment niet veel zeggen, met mijn jonkie krijg ik ook geen 'fatsoenlijke' dressuurproef voor elkaar.
Ik ben wel al langer van mening dat ze bij de LRV nog heel wat zouden kunnen leren van Nederland op gebied van de paardensport (denk aan winstpuntenregelingen, geschoolde jury's,...)
@ Scum: dat mag ja, de uitslag wordt dan niet meer genoteerd, maar je mag wel nog steeds meedoen en je kan na afloop je dressuurcoupon afhalen.