Zelhem iemand die ook een kennismaking doet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Zelhem iemand die ook een kennismaking doet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:30

Hallo, ik ga waarschijnlijk een kennismakings endurance rit maken in zelhem op 26-05.
Ik weet alleen verder vrij weinig over endurance, ja de basis dingen natuurlijk wel (heb de regels en talloze sites incl. bokt doorgelezen).

Ik heb alleen verder nog nooit een wedstrijd gedaan (ook niet dressuur). En weet niet helemaal hoe alles daar gaat en vroeg me af of er iemand was waar ik leuk mee kon samen rijden, iemand die ook een kennismakingsronde doet.

Of in ieder geval tips, mag je je eigen kleur kiezen om in te starten (dit kon ik niet vinden)?
Mag je zonder zadel of met BBP? Bitloos? (ik kon alleen vinden: "zolang de uitrusting maar veilig is")

Iig bedankt voor het lezen!

wennie

Re: Zelhem iemand die ook een kennismaking doet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:40

Je mag idd je eigen kleur kiezen om in te starten.
Je mag ook zonder zadel starten (is geloof ik wel eens gedaan door Yvonne van der Velde?) maar het lijkt mij niet fijn voor de rug van het paard (puntbelasting). Bitloos starten mag ook.

Ik start in Zelhem klasse 1.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:07

ik ga ook mijn eerste rit in zelhem rijden als ik de trailer van stal mee kan krijgen. Ik weet ook niet precies wat me allemaal te wachten staat...

Na mijn afkeuring in vaassen hoop ik toch dat deze rit wel helemaal geslaag word!

Ik start dus ook klasse 1 int turquoise Haha!

leuk dat jij er ook weer bent wennie, zou lachen zijn als je daar weer naast me staat! Knipoog

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:41

@ Woeliej gewoon even langs lopen als je mijn vlekkenpaard ziet. Knipoog Vind t altijd erg leuk om bokkers irl te zien.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 06:45

Ik wil klasse 3 doen, als jullie mij zien, gewoon even gedag zeggen Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:04

Je mag zoals hierboven ook al gezegd zelf je kleuren kiezen of gewoon, wat ik zou doen is in je gewone outfit starten (met comfortabele schoenen/chaps) wel met zadelvormig dekje. Kijk dan of endurance echt jullie ding is en schaf daarna pas je endurance outfit aan.

Ik ben ik klasse I begonnen met alleen mijn blauwe halster hoofdstel en naarmate de wedstrijden vorderden werd ik steeds blauwer Haha! Kijk maar naar de foto's in mijn profiel. Bij de reglementen kun je ook terugvinden met welke bitten etc. je mag starten. Sporen zijn bijvoorbeeld verboden en zweep mag max ik dacht 90 cm zijn. Bitloos mag! Zonder zadel weet ik niet Verward

Ik start klasse II in Zelhem!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:07

Zonder zadel mag ook, maar is niet aan te raden Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:45

hahaha nee vandaag dat ik ook niet wist dat dat mocht, zou het zelf nooit in mijn hoofd halen met Omar *LOL*

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:06

ik rij dit jaar ook voor het eerst mee, met de kennismakingsrit. Dus ik ben benieuwd, ken de endurance sport al wel, heb het voorheen met mijn haflinger pony gereden.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:14

ergens heb ik er niet zo'n goed gevoel over.. als eerste rit gelijk in dat hele drukke circus in zelhem.. weet niet goed wat ik er bij denken moet Nagelbijten / Gniffelen Zou liever gewoon bij wat rustigers starten zoals vaassen..

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:47

woeliej schreef:
ergens heb ik er niet zo'n goed gevoel over.. als eerste rit gelijk in dat hele drukke circus in zelhem.. weet niet goed wat ik er bij denken moet Nagelbijten / Gniffelen Zou liever gewoon bij wat rustigers starten zoals vaassen..

Valt best mee in Zelhem met dat drukke circus Knipoog
Endurance was vorig jaar gelijk aan het begin van het terrein, dus je komt niet eens in de buurt van het hoofdterrein. Ik vond het een heerlijke rit en start dit jaar weer (klasse I)

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:52

woeliej schreef:

Ach ja ik ben zelf wel wat gewend en mijn paard ook Haha! . en ik heb ook van veel mensen gehoord dat zelhem heel leuk is om er mee te beginnen dus ik heb er erg veel zin in. Cool Pling

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:14

Ik denk dat ik volgend jaar wel eens mee wil gaan doen. Lachen Nu vind ik het nog link met trailereizen en zijn vroegere spierbevangenheid. Haha!
Weet er alleen nog niet zoveel van af. Tong uitsteken Moet me maar eens gaan verdiepen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:27

Ik vond Zelhem vorig jaar een hele relaxte rit. De endurance is niet echt op het hoofdterrein, met een eigen ingang enzo.
De route is ook niet erg zwaar ofzo, veel rechte zandwegen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:30

Roanda98 schreef:
woeliej schreef:

Ach ja ik ben zelf wel wat gewend en mijn paard ook Haha! . en ik heb ook van veel mensen gehoord dat zelhem heel leuk is om er mee te beginnen dus ik heb er erg veel zin in. Cool Pling

oh dus toch wel? Nou dan zal het vast wel mee vallen Haha! Alleen in tegenstelling tot jou zijn mijn pony en ik nix gewent Bloos

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:08

woeliej schreef:
Roanda98 schreef:

Hoi hoi, val hier na lange tijd niet op bokt te zijn geweest ook weer eens binnen. Toch wel weer gezellig eigenlijk Lachen Moet vooral op dit stukje maar weer eens wat vaker komen. Maar om on topic te blijven. ik ben vorig jaar ook voor het eerts gestart in Zelhem, met de kennismakingsrit. Mijn paard had nog nooit een wedstrijd gelopen alhoewel we wel een paar keer naar de NRPS keuring waren geweest. Ik merk dat paarden het vaak leuk vinden als jij het leuk vindt. Als jij er stralend rondloopt, vindt je paard het bijna vanzelf ook leuk. De rit daar is inderdaad superrustig en heel vlak...En als je een nachtje ergens kan blijven zijn de overige onderdelen van de Achterhoekse Paardendagen erg leuk om te bezoeken de dag erna...En ja Zelhem is leuk om te beginnen (zei zij die nog nooit ergens anders gestart is...hihi)!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:54

wij rijden mee met de mendurence.. met onze haflingerruin.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:36

kan iemand mij informeren waar zelhem nu precies licht? de routeplanner geeft aan dat het in duitsland licht. Anders wil ik daar wel starten in de oefenronde.

Groeten Sanne
Graag via Pm

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:57

Als je op www.routenet.nl zelhem intikt dan krijg je wel de goede zelhem, het ligt in de achterhoek.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:20

Net achter Doetinchem!