Femke (@ponyta) en ik hadden besloten om eens een ritje endurance te gaan rijden. Na voldoende informatie te hebben opgezocht en veel vragen op bokt te hebben gesteld waren we klaar om te starten.
Om 9.00 uur vertrokken we vanaf Eibergen naar de manege in Vaassen. Onderweg waren de pony's een aantal keer aan het stampen in de trailer maar nadat we ze even gingen controleren was er niks aan de hand.
Eenmaal op het terrein en de klep naar beneden te hebben gedaan zag je dat sheronit (mijn pony) tegen de stang had getrapt en behoorlijke wonden had. En ja, je raad het al afgekeurd en terrecht. We baalden als een stekker maar die transportbeschermers zal ik dus nooit meer vergeten.
Nu mijn zusje (femke) er alleen voor stond moesten we een ruiter zoeken die met haar mee wilde rijden omdat ze nog maar 13 is. Toevallig reed haar nichtje en haar begeleidster ook mee in de kennismakingsklasse en mocht ze na wat overleg met hun meerijden. Gelukkig was de pony van Femke wel goed gekeurd en konden ze van start.
Mijn ouders en ik zijn met de auto naar de groomplaatsen gereden alhoewel we groomplaats 2 toch echt niet konden vinden zijn we maar doorgereden naar de P/A. Daar werden de pony's weer allemaal goedgekeurd en zijn ze weer in een vlot tempo doorgereden.
Bij de finish en de nakeuring waren de drie pony's weer goed gekeurd en hebben femke en ponyta hun eerste goed uitgereden kennismakingsklasse gereden. Ik ben echt trots op die twee.
Onderweg nog wat foto's en video's gemaakt en die wil ik jullie niet onthouden.

En een filmpje:
http://www.zippyvideos.com/5318646956871436/imgp2558/