[WN] Kim @ work met bosal + vriend erop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Kim @ work met bosal + vriend erop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 13:52

Hoi,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's heb geplaatst van kim onder het zadel.
Inmiddels rij ik vrij vaak met Bosal (gekocht van dubbeldun@bokt) en dat bevalt goed.
Ik wissel de laatste tijd af met alles, snaffle, shank, bosal en halsring...ligt aan ons humeur.

Moet zeggen dat kim het de laastse tijd echt verbazend goed doet voor een westernNRPS-er!
Er zit inmiddels een aardige (langzame) spin en haar houding en tempo verbeteren ook aanzienlijk.
(is trouwens niet echt te zien op de foto's)

komen ze!

We beginnen met een kleine miscommunicatie, ik wou vooruit, zij achteruit...Knipoog
Afbeelding

Soms heb ik iets teveel de 'teugel' eraan maar dat komt omdat ze zich nogal aangetrokken voelde tot de fotograaf (mijn vriend en tevens haar kuilvoerbrenger Haha!)
Afbeelding

Westernpoownie in piaffe Clown
Afbeelding

Weer m'n 'teugel'..... Dromen
Afbeelding

Wat doet u nu??? Koe ..eeen heul slecht moment!!
Afbeelding

En....mooi!!!
Afbeelding

Nu mijn vriend er op....
Giel kan wel rijden, het is alleen al een tijdje geleden.
Af en toe stapt ie even op kim om er weer in te komen.
Ennneh...geloof het of niet....mijn vriend is 1:92m en kim is 1:46m
Het beeld valt imo best mee, je ziet het er toch niet echt aan af, vind ik..en ze kan het prima hebben dus dat gaan we maar even wat vaker doen denk ik..

Hij had klompen aan Knipoog vandaar dattie met sokken rijd Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat wassie!
Commentaar is welkom!
Haha!

caboclo

Re: Kim @ work met bosal + vriend erop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:59

ziet er leuk uit..
ook heel leuk paardje..

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:03

Leuke foto's!! En misschien een toekomstige western ruiter ook al moet dat op sokken!! En zoals je al zei: foto 6 is echt heel gaaf!!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:06

gaaf! heb geen verstand van western dus kan je eigelijk geen tips geven. Zelf, als dress ruiter, vind ik dat je paard behoorlijk op de voorhand loopt. Dit kan een moment opname zijn, maar is iets dat mij stoort. Ik denk persoonlijk dat zo'n spin makkelijker gaat als ie meer op de achterhand steunt Lachen

Mijn idee, ben nogmaals geen western expert Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 14:13

Het zijn inderdaad behoorlijk momentopnames!
Vooral die ene...haha...

Ik zal volgende keer ook betere foto's proberen te plaatsen want mijn vriend had geen zin om er meer te maken zodat de keus wat groter was Haha!
Maar opzich loopt ze wel een beetje op de voorhand...dat gaat de ene keer gewoon beter dan de andere, er wordt aan gewerkt..Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:31

Een held op sokken!! Haha!
Ziet er leuk uit hoor, mooie pony Ja
Je moet alleen je handen dragen en voor je zadel houden, niet bij je dijen...da's mijn commentaar Knipoog

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:55

Leuke foto's angela! zoals vera al zij niet je handen op je dijen plaatsen en misschien heb je je benen wat voor de schouder? kan ook een moment opname zijn hoor Knipoog
Verder leuke foto's! en FF of toptic... heb je super mini hengst gezien... hihi.. k reed er gister langs en volgens mij zag k m staan! in de bak samen met andere paardjes? zat in de auto dus kon t niet heel erg goed zien.. Haha!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:07

Allereerst leuk paardje!!

Tips: Zoals al gezegd is: Goed op je handen letten! Ze moeten voor de knop en niet tegen je benen aan. En het andere puntje wat me stoort als ik naar jullie kijk: is dat je benen heel ver naar voren zitten, waardoor je als een lekkere bank op je paard zit (hierzelf heb ik ook problemen mee, het zit maar al te fijn Sigaar ). De tip die ik kreeg was probeer is als je gaat lichtrijden staan-staan-zit-staan-staan-zit te doen, bij mij heeft dit echt heel erg geholpen, maar soms heb ik de neiging om ze naar voren te doen.

Veel succes, het gaat zeker de goeie kant op! Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:03

En dan vooral zorgen dat je lichtrijden ook daadwerkelijk uitvoert zoals het woord al zegt: *licht* rijden....
Je mag geen *plof* horen of iets dergelijks.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:20

Ja, hij mag geen klappen krijgen op zijn rug als je weer gaat zitten, en soms is het handig om met je bovenlichaam iets naar voren te leunen, later kan je steeds rechterop gaan zitten. Je kan dan ook een beetje met je bovenbenen klemmen, niet teveel.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:14

Normaal gesproken heb ik mijn handen veel netter.
Ik heb nog niet zo heel vaak met bosal gereden dus moet ik nog wat overdreven sturen om de boodschap door te krijgen bij mijn paardje.
Plus dat ik het voor de foto's allemaal wat te goed wil doen Lachen wat dan weer een averechts effect heeft...

Maar ik heb inderdaad (zoals willem muijs het zei) een echte ouderwetse cowboyzit...
Maar zou iemand me kunnen uitleggen wat daar verkeerd aan is?
Niet verkeerd bedoeld hoor, is een serieuze vraag.
Ik rij namelijk al jaren zo en heb zo een hele goede balans.

Maar in ieder geval bedankt voor het commentaar allemaal, daar kan ik wel wat mee!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:18

Natural_K schreef:
Leuke foto's angela! zoals vera al zij niet je handen op je dijen plaatsen en misschien heb je je benen wat voor de schouder? kan ook een moment opname zijn hoor Knipoog
Verder leuke foto's! en FF of toptic... heb je super mini hengst gezien... hihi.. k reed er gister langs en volgens mij zag k m staan! in de bak samen met andere paardjes? zat in de auto dus kon t niet heel erg goed zien.. Haha!

Zou kunnen...weet je precies waar ik woon dan? Het is namelijk best een eindje van de weg af...

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:21

Nou nee dat weet ik niet... maar zag een zwart bont shetlandertje staan in een bak achter het huis samen met nog een aantal andere paardjes.. dus dacht meteen aan jou.. Haha!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:47

BlazingBoots schreef:
Maar ik heb inderdaad (zoals willem muijs het zei) een echte ouderwetse cowboyzit...
Maar zou iemand me kunnen uitleggen wat daar verkeerd aan is?
Niet verkeerd bedoeld hoor, is een serieuze vraag.
Ik rij namelijk al jaren zo en heb zo een hele goede balans.

Ik vind het niet mooi om te zien, lijkt een beetje of je op een bank zit. Je kan doordat je je benen zo ver naar voren heb, gaan ploffen in het zadel bij doorzitten, staan licht enzovoort, dus het paard krijgt dan allemaal klappen op je rug (je hebt dit zelf niet door). Als je benen onder je lichaam zijn rijdt je meer daarmee en kan je niet meer echt in het zadel ploffen. Je zou eigenlijk als je paard onder je vandaan is gewoon moeten kunnen staan, maar als ik naar jou kijk zou je niet blijven staan. Ik geef wel toe, met westernzadels is het veel moeilijker om je benen naar de achter te houden en krijgen, maar het is wel beter voor zijn rug!! Probeer maar is de volgende keer staan staan zit zonder te ploffen! Ik wed dat dit niet lukt!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 18:49

Niet verkeerd bedoeld hoor maar ik heb dit paard al bijna 8,5 jaar en wij zijn zo aan elkaar gewend dat ik op deze manier gewoon het stabielst zit..ik weet 100% zeker dat ik rustig zit en zeker niet bonk...ik kan ook prima staan trouwens...
Hihi, ben vast een geval apart ofzo.
Moet wel toegeven dat ik ook alleen op dit paard op deze manier zit....denk dat het er in al die jaren ingeslopen is.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:16

Ik bedoel het niet aanvallend, alleen maar om je te helpen hoor (dat je dat in iedergeval weet)! Ik probeer ook te zeggen: dat het aan het zadel kan liggen of zoiets. En het hoeft natuurlijk ook niet te zijn dat je bonkt! Je weet het zelf natuurlijk het beste! (Maar ik probeer je gewoon te helpen, want ik dacht ook nooit dat ik bonkte en dat ik een goeie houding had want ik reed ook al super lang op haar, maar dat had ik goed mis Tong uitsteken. Probeer het gewoon een keer dan weet je het gelijk Knipoog )

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:27

Leuke foto's!
Giel past nog goed op kim hoor, misstaat helemaal niet!
Ik zie je morgen wel!
kusje

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 10:00

Shirley_ schreef:
Ik bedoel het niet aanvallend, alleen maar om je te helpen hoor (dat je dat in iedergeval weet)! Ik probeer ook te zeggen: dat het aan het zadel kan liggen of zoiets. En het hoeft natuurlijk ook niet te zijn dat je bonkt! Je weet het zelf natuurlijk het beste! (Maar ik probeer je gewoon te helpen, want ik dacht ook nooit dat ik bonkte en dat ik een goeie houding had want ik reed ook al super lang op haar, maar dat had ik goed mis Tong uitsteken. Probeer het gewoon een keer dan weet je het gelijk Knipoog )

Bedankt voor je tips in elk geval! ik zal er eens extra op letten.
Ik heb een barefoot zadel, dit is het eerste zadel dat mij helemaal lekker laat zitten.
In mijn vorige westernzadels had ik ook altijd al deze zit maar dit zadel geeft mij de perfecte verhouding tussen stevigheid en vrijheid, zit super!

@janet: thanks! gielie wordt nog wel een keer een cojboj!! Haha!