[SGW] SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 13:21

Hier alvast een topic voor alle mensen die in Etten-Leur bij de cross zijn geweest! Ik zou zeggen: Kom maar op met alle verhalen!!

AnneMieKe_89

Re: SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:35

Wij hebben geen top dagje gehad helaas..

Estelle was zoals gewoonlijk weer lekker drukjes met dressuur, en dat helpt ook nooit voor michael's rijden Clown
Maar ach, geen gekke sprongen deze keer, zoals altijd wel laatste maar deze keer met maar liefs 166 punten!

Springen lette de doos helemaal niet op, en zag 1 pas op het laatste moment, daar sprongen ze dus dwars doorheen.
De rest van het parcours ging wel keurig foutloos.

Zoals Max Tuytelaars later als zei, oeh slecht begin.
Estelle lette de rest van de cross ook meer op alles om haar heen dan op de hindernissen.
Helaas een stop op hindernis 2, 6 (smalletje), 8 (de tankval), en 11 (de witte brug). Uitsluiting dus..
Die stops op de tankval en het smalletje kunnen we nog vergeven, die waren best pittig voor de eerste keer L. Maar 2 en de brug.. nee.

Helaas, het paard moet veel kilometers maken denk ik, en leren dat ze oplet wanneer dat van haar verwacht wordt!
Volgende keer beter hopelijk, maar balen deden we wel.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:09

Jammer annemiek Ach gut
Ik was volgens mij tegelijk met michael aan het dressuurrijden! Maar het liep bij mij in dus had niet echt tijd om gedag te komen zeggen.

Zelf heb ik lekker gereden en ben ik tevreden ook al is het geen supereindresultaat.

Dressuur met losrijden ging wel redelijk, de proef ging houterig. Toch nog 195 punten maar dat lag meer aan een gulle jury, stond ook niet hoog.

Springen ging eigenlijk heel fijn, 1 balk. Ik had Os op de tripple wat erg naar voren gereden en dan krijg ik dus een balk op de steil erna.

Cross was fijn! Aan het begin was Os erg kijkerig zoals altijd, dus moest erg drukken bij 1 en 2. Tussen 2 en 3 ging hij enorm groot galopperen, we vlogen! 3 ging goed, 4 picknickplaats ook, even wat stemhulp gebruikt want het is wel een remmerige sprong. 5 goed, 6 (smalletje) goed, die doet Os altijd wel heel erg simpel. Stro ging goed, tankval alternatief genomen. Bij de rotsopsprong geen hele fijn sprong maar we konden het wel goed voorwaarts uitrijden. De bosuitsprong.... ik vond hem heel gaaf maar ook spannend. Ik reed iets te voorzichtig, Os keek iets, we hadden geen superafstand... en een stop. Ik had hem denk wel door kunnen drukken maar was zelf te afwachtend. Ik baalde wel, het is wel het type hindernis voor 3 stops... maar gelukkig, tweede keer aanrijden en Os sprong!!! Daar was ik echt heel blij mee!
Daarna de witte brug aangereden, ik had nu toch een weigering dus maakte niet meer echt uit, kon ik die mooi proberen. Eerst leek Os fijn door te galopperen maar op het laatste moment stopte hij toch. Toen kon ik hem wel uit stilstand doordrukken dus we hebben hem toch gedaan! Ook wel blij mee! En het water ging weer heel fijn, katapult een beetje en rotsprong en vol gas naar de laatste hindernis en finish. Was maar 2 sec. buiten de tijd.

Ik heb eigenlijk wel weer genoten van mijn rit dus ben tevreden!!!

GvdT, wat heb je bij het water gedaan??

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:11

Ice heeft ook weer goed gelopen. middelmatige dressuurproef. zit veel meer in, maar we moeten nog meer spieren opkweken...
springen foutloos, sprong wel nog te nochelant, wordt wel weer beter als het wat hoger is. een hele voorzichtige springen is het nooit dus...
De cross pakte hij weer super aan. was weer de eerste keer na het ongeluk in varsseveld. Heb erg rustig aan gereden (voor zijn doen) en hem alleen even voluit laten lopen na de weide insprong naar die brug toe. en het laatste stuk na de finish. even kijken wat ie deed. nou hij ging daar weer vol gas, net als eerder. pndanks dat ik het best op mn gemakkie heb gereden toch maar 10 seconden buiten de tijd!
het been lijkt erg goed te blijven. dus dat was een positieve dag voor ons!
Laatst bijgewerkt door Jiska op 01-04-07 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:19

Het ging vandaag heel goed bij mij!
De dressuur ging redelijk. 178 punten, maar hoog zal het bij ons nooit worden Lachen
Springen 1 balkje, cross foutloos en binnen de tijd! Tankval en bosuitspring vond ik heel eng, maar gingen ook goed. Haha!
Ik ben uiteindelijk 8e geworden. Stuk voor de laatste sprong moest ik even inhouden voor de tijd.
Ik heb lekker gereden dus!!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:23

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:24

Er stond weer iemand in die tent, en verder heb ik heel veel fotografen gezien, ik weet alleen geen sites

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:27

jammer annemiek, voor de rest netjes allemaal!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:28

Goed zo Lisa, dat zijn vast punten voor zuid-holland Haha!
Gefeliciteerd met je prijs, leuk dat het zo goed ging!

Jiska, gaaf dat ice ook weer zo'n fijn rondje liep!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:58

Annemiek, balen voor jullie.
Jiska, fijn dat zijn been het goed lijkt te houden.
MJ, jou had ik al gesproken,maar nogaamls super dat je hem na je stops aan de praat heb weten te houden.
Lisa gefeliciteerd.

miss_jumpy schreef:

Verkeerde passage Clown
Mijn dressuur ging niet echt geweldig, punten waren ook terecht en ik stond ook 1 van de laatste.
Springparcours ging eigenlijk best fijn, beetje hoog over en 1 schijnbeweging voor het witte bord. Ben zeker niet ontevreden, paard heeft eind november voor het laatst een parcours gesprongen.

Cross ging eigenlijk heel fijn. Hindernis 4 de afsprongen vond ze erg moeilijk.
Ze is heel dapper, maar afsprongen zijn niet echt haar ding dus dit ging niet echt vloeiend ( in stap) , maar ze heeft ook wel eens 2 treden ineen gedaan en dan heb ik het liever zo Clown
Tankval schoot ze net naast het bordje, bij de 2 keer aanrijden liep er iemand van de organisatie op het pad en behoorlijk in de weg, kwam daardoor te schuin aan => schoot nu over het rode bordje. Doorgedraaid en het alternatief genomen.
Vlak voor de bosuitsprong stond er iemand op het pad, hinderniscontroleur deed hier niks aan Boos! Wel in 1 keer over de bosuitsprong en over het smalletje. heb het toch gehaald MJ Knipoog
Bruggetje deed ze ook braaf en toen het water.
Insprong ging goed, eiland op ook en toen gingen we ook even over het smalletje op het eiland => uitsluiting
Ze sprong zo braaf dat smalletje, mijn teugels vieren altijd bij haar als we ergens af/inspringen dus met waslijnen gingen we er over. Vond en vind het zo pittig van haar dat ze dat doet.
Op het puntje had ik ook nog een langsloper, kreeg haar de hele cross al niet goed begrensd op rechts en ze schoot er net langs. Ik had eerlijk gezegd liever die eerste Z punt gereden. Kwam je veel mooier op uit.

Ondanks mijn uitsluiting ben ik wel tevreden, ik heb fijn gecrosst en de volgende keer wat beter op letten met lopen. Ik weet alleen dat ik in goed gezelschap ben met mijn verkeerde passage op het water, bij Alice hoorde ik ook die opmerking.

Sjaan heeft Cheval nog gecrosst, mijn paard was net bij die andere DA toen ie werd afgekeurd.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:11

Goed gedaan, ondanks dat niet alles even soepel ging. Echt irritant dat er soms gewoon mensen in de weg lopen, zo zonde als je daardoor weigeringen of rotsprongen krijgt!

Maar wel super van het smalletje!!
En dat andere smalletje heb je maar mooi vast een keer geoefend Clown

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:15

GvdT schreef:
Annemiek, balen voor jullie.
Jiska, fijn dat zijn been het goed lijkt te houden.
MJ, jou had ik al gesproken,maar nogaamls super dat je hem na je stops aan de praat heb weten te houden.
Lisa gefeliciteerd.

miss_jumpy schreef:

Verkeerde passage Clown

Ik stond bij het water te kijken toen denk ik? M?
Ik heb nog een discussie gevoerd daar, omdat ik zei dat het fout was, en iedereen riep dat het goed was (ok, volgende keer zeg ik niks Bloos sorry Haha! ) maar de mensen die eroverheen gingen waren over het algemeen wel degenen die lekker gingen.. Er waren er ook die als slappe dweilen het water in vielen.. Die waren echt op..
Geen valpartijen geweest toch? ja 1, val paard en ruiter, maar verder niks?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:16

Naaltje schreef:

In het L hoorde ik omroepen dat er amazone in het water was gevallen. Verder gelukkig niks gehoord!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:18

Fijn voor iedereen die lekker heeft gecrosst, jammer voor degenen waarbij het wat minder ging.

Roos, heeft Sjaan gecrosst met Cheval???? Ik dacht Linda EL zelf zou rijden. Wel leuk pittig voor Sjaan dan, na 1,5 jaar niet gecrosst te hebben gelijk weer een M-cross!
Ik kan niet wachten tot volgende week. Dan mag ik eindelijk met Sims van start. Ben zo benieuwd hoe ze het vind!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:20

miss_jumpy schreef:
Naaltje schreef:

In het L hoorde ik omroepen dat er amazone in het water was gevallen. Verder gelukkig niks gehoord!

oeh, had ik ook gehoord moeten hebben Bloos stond heel de L op de Picknick te schrijven, zou je toch zeggen dat ik oplet.. 1 van jullie last gehad van de ''1 april grap'' toen omgeroepen werd dat de cross stil moest? En wij maar proberen iemand te stoppen met ons rooie vlaggetje..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:29

Was het leuk bij de picknickplaats naaltje?

Wat was dat voor een 1 april grap??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:34

Simmie schreef:
Fijn voor iedereen die lekker heeft gecrosst, jammer voor degenen waarbij het wat minder ging.

Roos, heeft Sjaan gecrosst met Cheval???? Ik dacht Linda EL zelf zou rijden. Wel leuk pittig voor Sjaan dan, na 1,5 jaar niet gecrosst te hebben gelijk weer een M-cross!
Ik kan niet wachten tot volgende week. Dan mag ik eindelijk met Sims van start. Ben zo benieuwd hoe ze het vind!!

Sjaan liep met Cheval en Linda stond te kleppen Knipoog , Linda kreeg later wel advies van de DA en moest terug komen voor de herkeuring

Naaltje schreef:
Verkeerde passage Clown
Ik stond bij het water te kijken toen denk ik? M?
Ik heb nog een discussie gevoerd daar, omdat ik zei dat het fout was, en iedereen riep dat het goed was (ok, volgende keer zeg ik niks Bloos sorry Haha! ) maar de mensen die eroverheen gingen waren over het algemeen wel degenen die lekker gingen.. Er waren er ook die als slappe dweilen het water in vielen.. Die waren echt op..

Dat was ook zo vern*ukeratief eraan, 's ochtends met lopen werd er gezegd da het M gewoon het smalletje mocht nemen, heb het de fam. Schager horen vragen.
Zelfde "probleem" met de katapult, aan het eind van het L werd er daar ook nog wat over omgeroepen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:34

miss_jumpy schreef:
Was het leuk bij de picknickplaats naaltje?

Wat was dat voor een 1 april grap??

was geen grap, maar ze riepen via de portofoons opeens ''CROSS STIL!'' dus wij rennen met vlag en stopwatch...
weetniet waar het nou op sloeg, was gewoon helemaal niet nodig, maar niemand wist meer wie dat geroepen had ofzo...

Wij hebben een ruiter geprobeerd te stoppen.. maar die reed door (gelijk ook, ze kreeg hem niet meer stil) hebben opgeschreven dat wij haar gehinderd hebben ivm onduidelijkheid over cross wel/niet stil.. hoop dat het goed opgelost is..

Picknickplaats was wel leuk, veel goeie sprongen, totaal maar 7 weigeringen ofzo Lachen had het wel mooi gevonden als M en Z ook had moeten doen, want die afsprong was erg interessant om te zien, veel paarden vonden hem moeilijk (en terecht, best een gat..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:36

Ik ben naar Lielle wezen kijken.

Vond dat er veel uitgesloten waren zeg! Heel veel hebben het huisje gesprongen in de M terwijl dat niet mocht. Dat werd pas gemeld toen de M al een tijdje bezig was. Erg jammer. Ik heb een aantal foto's van wat M deelnemers gemaakt bij de waterbak, die komen zsm online.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:07

ik heb foto's gemaakt van verschillende Ja Haha!
eerst lukte het niet met me camera om optijd de goed emomenten te fotograferen want na 5 sec pakt tie hem pas Ja

totdat loes zei houd hem is half ingedrukt en als ze over de hindernis gaan helemaal indrukken en toen kreeg ik hele duidelijke foto's en mooie en goeie momenten Ja
ikzal ze op mijnalbum plaatsen en hier 1 voor proefje neer zetten Ja

loes heeft ook foto's Lachen we waren samen Lachen

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:13

Afbeelding

toen kreeg ik het onder de knie en kwamen er echt mooie foto's Lachen
dit is trouwens Elaine Pen in het Z

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 20:13

Jammer Annemieke, maar hopen dat veel kilometers maken een stuk helpt. Meestal wel.

De anderen toch nog fijn gereden, dat is ook altijd wel een heel stuk waard. Ik ben benieuwd wat ik volgende week weer voor de kiezen krijg. De ene gaat weer voor het eerst mee na er 2 jaar uit te zijn geweest, dus dat wordt nog wat.

Ben ook benieuwd hoe de anderen het gedaan hebben.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:22

Heb je nog een foto van Justin Vieva? Of ging het toen nog niet zo goed?

Balen dat er zoveel onduidelijkheid was over wat wel en niet gesprongen mocht worden...

GvdT: heeft onderweg fijne en minder fijne momenten beleefd Haha!

De broer van annemieke ging niet zo fijn in zijn eerste L-cross Ach gut Volgende keer beter dan maar!

MJ: is tevreden en heeft fijn gereden en Os deed goed zijn best Ja

En Ice van Jiska lijkt weer helemaal back in business Party!! (weet niet meer hoe je dat schrijft Clown NIet zo iig Bloos )

Ben erg benieuwd naar Raimaer en Pablo Ja
En ik wil de volledige uitslagen zien Clown

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:37

gomir schreef:
De broer van annemieke ging niet zo fijn in zijn eerste L-cross Ach gut Volgende keer beter dan maar!

Vriend als je het goed vind Vork

M_J: Fijn dat het nu fijn ging met de cross Lachen

Jiska hebben we al gesproken!

Lisa: netjes resultaat, had je nog prijs?

GvdT: jammer van je stops op de tankval.
Ik bedenk me nu dat we je daar dan gezien hebben.
Wel jammer van je uitsluiting, maar toch weer een leuke ervaring van het smalletje op het eiland, weet je in ieder geval dat dat geen probleem is! Clown

Mooie foto Vieva!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:40

Ik was mee groomen met Linda & Cheval!

Maar helaas is Cheval afgekeurd bij de 1e keuring, hij had zich waarschijnlijk verrekt bij het springen...