[SGW] Harnachement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 13:47

Heeej,
ik had een vraagje, op welk niveau zijn jullie overgestapt op dresuur en springzadel ipv een VZH. Of hebben jullie altijd al met dressuur en springzadel gereden? Ik rij met een VZH(die er niet meer uitziet trouwens Knipoog) maar ben ook nog niet zo lang bezig met wedstrijden rijden en met SGW.

Nog een extra vraagje: heeft iemand ervaring met het KN springzadel"piano"
Groetjes

AnneMieKe_89

Re: Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:33

Ik ben niet overgestapt op een bepaald niveau.
Mijn vzh zadel pastte niet mooi meer, vooral niet op het paard dat ik toen reed. Toen ik toch een nieuw zadel moest, heb ik gekozen voor een springzadel. Deze bevalt me erg goed!
Gelukkig kon ik het dressuurzadel van mijn moeder gebruiken voor de dressuur.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:38

ik had al jaren een dressuurzadel, maar heb ook heel erg lang met een vzh gesprongen (t/m M). Er is pas een springzadel gekomen, net voordat ik ging crossen, had er overigens niets mee te maken.

Dat KN zadel ken ik niet.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:54

Ik heb heel lang op een vhz zadel gereden. Bij de pony's altijd zelfs (t/m Z SGW).
Bij de paarden kon ik op een gegeven moment goedkoop een dressuurzadel van iemand overnemen. Toen kwam er nog een ongelukkig voorval waarbij een paard met mijn vhz zadel en al achter viel en hierbij brak de boom van mijn vhz zadel. Daardoor heb ik toen een 2e hands springzadel gekocht.

KN zadels heb ik geen ervaring mee dus hier kan ik niks over zeggen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:51

Ik "kreeg"een dressuurzadel bij mijn pony. Daarna een veelzijdigheidszadel gekocht en een tijd mee gereden.
Alleen ontwikkelde hij zich en toen paste mijn veelzijdigheidszadel niet meer.
Heb nu een springzadel en een dressuurzadel, maar ook mijn oude veelzijdigheidszadel heb ik nog.

Ik weet dat een vriendin van mij helemaal gek was van KN zadels, had ze ook van dressuur. Ze wilde toen ook een KN springzadel, maar heeft na 10 min. aan de verkoper gevraagd of die springzadels wel eens verkocht werden Tong uitsteken Ze heeft toen een heel ander zadel gekocht.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:54

Ik rij geen wedstrijd.
Mijn VZH was helemaal versleten, en heel toevallig kwamen de vorige eigenaar van mijn pony tegen, die zijn oude dressuurzadel nog had liggen.
Heb die overgekocht, heb je ook dat gezeik van niet passen ed. niet! Haha!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:37

Ik rij L SGW, en in dressuur met mijn cross-zadel. Binnenkort probeer in het dressuurzael van mijn zus even uit op mijn paard.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:46

Ik ben nu net M aan t starten en ben nu toch echt bezig met een echt crosszadel. Rijd nu nog met een vzh zadel, maar ik merk echt dat niet zo bevorderend is met springen en crossen (moet tijdens t springen/crossen echt de hele tijd eraan denken dat ik m'n onderbenen niet naar achter laat schuiven Boos! ). Sind vorig heb ik toch ook maar weer eens dr. zadel aangeschaft, rijdt toch echt fijner met dressuren en ziet er ook netter uit Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:40

Ik hb, toen ik M ging starten, een springzadel aangeschaft om dezelfde reden als Eventinggek aangeeft. Springzadel vind ik persoonlijk echt veel fijner in de cross. Ik ben overigens wel een een vzh begonnen want die had ik al, evenals een dressuurzadel. Het springzadel heb ik toen puur voor het crossen er bij genomen.

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:16

Ik reed in het begin met springen in de B met een VZH zadel richting dressuur dit sprong niet echt fijn dus later heb ik een springzadel gezocht, eerst kon ik hem lenen later heb ik ergens in de zadelkamer bij ons nog een passend springzadeltje gevonden dus kon de geleende weer terug. Dressuur rijd ik echter nog steeds met dat VZH zadel op die pony. Op een andere pony heb ik een dressuuurzadel geleend en past hetzelfde springzadel als op die ander.
Knipoog
Met KN heb ik geen ervaring

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:06

Op de wedstrijd dressuur ik met een dressuurzadel en spring ik met een springzadel.
Thuis rijd ik eigelijk altijd met mijn springzadel.
Ben eigelijk wel op zoek naar een nieuw springzadel maar ben er nog niet uit wat voor een.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:25

ik rijd dressuur met mijn dressuurzadel en heb een vzh zadel voor het springen,crossen en de buitenritten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:51

wij zijn toevallig tegen een springzadel aangelopen dus die hebben wij toen gekocht
en mijn vzh lag niet goed meer dus toen hebben we een goed dressuurzadel gekocht:)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:57

Ik rijd nu M2 dressuur, M springen en M SGW allemaal met m'n vzhzadel..

Voor paard dat ik rijd heb ik overigens wel 2 aparte zadels,
maar dat is puur omdat die zelf alleen een dressuurzadel heeft en dat echt niet fijn is met springen,
m'n moeder had nog haar zadel van haar laatste paard liggen, en die past gelukkig.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:00

Ik had eerst een VZh zadel maar die was paar keer gevallen en toen was de boom doorgebroken...
Dus heb nieuwe gekocht was weer VZH heb ik een klein jaartje gehad.'
en nu een Dressuur zadel.
Als ik wil springen pak ik zo een ander zadel die mag ik gewoon pakken uit de kast wij doen zeg maar samen ...
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 29-03-07 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:01

ik heb altijd gelijk een springzadel én een dressuur gehad Lachen
vriend van mij heeft een KN zadel, vond het best een fijn zadel Lachen

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:30

Ik heb een dressuurzadel (sinds kort) voor de dressuurtraining en proeven en een veelzijdigheidszadel voor het springen en crossen. Ik heb een nieuw veelzijdigheidszadel richting springen omdat de meeste springzadels niet zo mooi op mijn paard lagen. Met dit zadel ga ik na Etten-Leur beginnen, het is nu namelijk nog zo glad!!