Bodem Onstwedde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Bodem Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 23:44

Ik ben van plan in Onstwedde te starten in de kennismakingsklasse mendurance. Wie weet iets over de route daar en met name de bodem? Is het veel verharde weg of veel zandpaden? Ik rij voornamelijk over zandpaden en heb de pony's niet op ijzers staan. 30 kilometer over de weg kan in principe ook geen kwaad voor de hoeven. Ik vind het wel prettig om van te voren te weten.

Anoniem

Re: Bodem Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:18

Twee jaar terug heb ik er de gewone endurance gereden. Kan me herinneren dat we veel over zandpaden reden maar ook wel in de bermen konden. Nu weet ik niet of het de zelfde route word voor mendurance.
Neem aan van niet aangezien wij best wel wat smalle bruggen tegen kwam. Maar er zijn dus wel zandpaden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:19

Er was wel een stenig pad vlakbij het terrein. Je moest ook voordraven op een stenig pad, die van mij loopt juist vreselijk op stenen en op verzoek mocht ik op beton voordraven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:25

Ik meende dat paarden op ijzers op beton moeten voordraven en paarden zonder ijzers op die steentjes twee jaar terug. Dat is wel een nadeel, maar als je paarden het gewend zijn is het wel te doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 07:36

De pony's lopen bij mij niet anders op harde bodem als op zachte bodem dus dat zal wel goedkomen. Aangezien bermen meestal te smal zijn, kan ik dus ervan uitgaan dat we voornamelijk op de verharde weg rijden. Voordeel: kar loopt lichter. Hoeven kunnen dat ook wel aan. Ik zal zo nu en dan ook stukken verharde weg meenemen in de training.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:15

Wij hebben vorig jaar Onstwedde zonder ijzers gereden.
Zandpaden stond er in de beschrijving; m'n naad! Steenpaden bedoel je!
We moesten noodgedwongen veel door erg rotte bermen rijden!