Bananentas; Handig of niet..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Bananentas; Handig of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 07:59

Hallo mede-endurance-bokkers! Pling

Ik wil graag een bananentas aanschaffen. Ik koop 'm bij Dabo hier op bokt, met een telefoonhoudertje, flessenhoudertje (met klittenband erop gemaakt), en noem maar op. Maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die met een bananentas rijden? Want is het wel handig voor je vetkaart in te doen? Drinken pakken gaat nog wel, maar ik zit een beetje met die kaart.

Volgens Dabo valt er niks af of uit. Dus dat is al wel geregeld, maar is het geen extra belasting? (Geklots op z'n rug van weet ik veel wat?) Wie rijden er nog meer met een bananentas tijdens endurance-wedstrijden?

Alvast bedankt!

trickywonder

Re: Bananentas; Handig of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 11:58

ik heb er ook 1!!! ze zijn groot in het echt!!! past veel in! gaat niet los ook niet in galop. Ik zou mn telefoon trouwens er niet indoen.. mocht je er eens afvallen en je paard schiet ervandoor dan is je telefoon mee!!! hihih (enige nadeel dus, laat dat vakje maar weg!)

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:13

Ik heb er ook 1, maar dan zo'n tas voorop. Ideaal. Je kan erbij, het zit niet in de weg en het blijft handig plat liggen!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:11

is deze ook waterdicht, dat zou ook wel handig zijn tijdens een plensbui anders is alles nog nat. Telefoon ergens zelf bij je houden zoals boven is beschreven. Ik had gelezen dat de bidon niet vast blijft zitten alss hij vol zit, dan heb je er weing aan denk ik dus daar moet je iets anders op verzinnen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:01

Ik heb er ook één, maar rij er nooit mee. Ik heb nog tig zadeltassen, en rij op een wedstrijd nog het liefst met een losse bidonhouder en eventueel een klein tasje (hoefschoenen-tasje of klein Stowaway-tasje) aan de andere kant.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:16

Ik heb ook gekozen voor een Stowaway bidonhouder aan de ene kant en een klein Stowaway tasje (zo een waar een hoefschoen in kan) aan de andere kant.
Daar wil ik ook mee rijden tijdens de wedstrijden.
De bidonhouder spreekt voor zich, maar het kleine tasje wil ik dan gebruiken voor mijn vet-kaart, hoevenkrabber en wat andere kleine dingetjes.
Mijn mobiel zal ik inderdaad ook bij me dragen. Want als ik val en Silence gaat er vandoor, zit ik ook zonder telefoon.
En gister heb ik ervaren dat ik er met een buitenrit net zo goed af kan vallen Clown Dit keer ging Silence er niet vandoor, omdat we met een groepje waren, maar ik weet niet wat hij doet als ik alleen onderweg ben of met 2 personen. Dan kan een mobieltje nog weleens van pas komen, want het lijkt me niet fijn als je je paard er vandoor ziet gaan (dat zowieso al niet) en dat ie dan ook nog eens je telefoontje meeneemt.
Dan zou ik toch graag mijn grooms willen bellen als ik hem niet meer/meteen terug vind.

Wat betrefte de bananentas, die heb ik ook (voor achter het zadel) maar het lijkt mij wel dat in een pittig draftempo en een galopje het flesje wel los gaat komen. Maar dat is een kwestie van proberen denk ik Knipoog Ik moet wel zeggen dat ik de simpele variant heb. Dus alleen de tas en verder geen houdertjes of iets.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:00

Ik heb de bananentas ook van Dabo, ze staat bij mij op stal Haha! Ik heb hem zonder bidonhouder, want dat lijkt mij niet handig met de endurance. Ik heb dus gewoon de simpele versie en ben daar erg tevreden over. Hij klots niet enzo en zit goed stevig vast aan mijn zadel.

De kaart zou ik er persoonlijk niet in doen. Ik heb zelf mijn kaart om mijn hals hangen in een speciale houder (map) zodat ik hem gewoon snel bij de hand heb. In de bananentas heb ik snoepjes voor Omar, wat eten voor mezelf voor onderweg, mijn handschoenen, hoevenkrabber e.d. zitten. Er past zelfs een opgevouwen regenjack in! Ik heb zelf 2 Stowaway bidonhouders aan mijn zadel vastzitten voor drinken voor mezelf onderweg (van Goedhard) en die zitten ook prima!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:51

Dan ga ik 'm maar bestellen! Ja

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:10

heb er 2 en bevallen super
1 voor voorop en 1 voor achter op
bidons doe ik er idd ook niet aan