6 mei haalbaar na blessure?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

6 mei haalbaar na blessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:33

Mijn pony heeft sinds een week of twee een lichte schouderblessure. Ze loopt niet echt kreupel maar ook niet helemaal rad. Het zou van de enting kunnen komen, ze heeft namelijk een zwelling op de plek van de prik. De zwelling is, in vergelijking met vorige week, wel afgenomen. Ik stap nu alleen met haar en soms een klein stukje draf en dit zijn we weer wat meer aan het opbouwen. Als dit goed gaat en ze loopt volgende week weer goed...is het dan haalbaar om 6 mei in Ommen te starten? We hebben dan nog ongeveer 6 weken de tijd om de training te hervatten en rustig aan uit te breiden.

AnneOmie

Re: 6 mei haalbaar na blessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:21

Het enige wat ik kan zeggen is... de tijd zal het leren. Als ze nu half april nog steeds niet goed loopt dan zou ik mijn wedstrijd zeker afzeggen als ik jou was. De gezondheid van je paard gaat voor en er komen nog genoeg wedstrijden!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:40

Uhh...? Vraag het eens aan een dierenarts?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:46

Misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd...maar bedoelde eigenlijk vooral of ik haar binnen een paar weken weer genoeg in conditie kan krijgen om 33 km goed uit te rijden. Ze heeft, denk ik, een redelijke basis-conditie maar ik weet eigenlijk niet hoe snel ze zo iets kwijt zijn en hoe snel je het weer op kunt bouwen.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:48

Ik heb geen idee, ik denk dat je dat beter aan iemand in je omgeving kunt vragen.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:25

Paarden raken hun conditie niet zo heel erg snel kwijt. Zelfs na een winterstop merk ja dat ze hun basisconditie eigenlijk behouden hebben. Een paar weekjes rust zouden dus voor de conditie niet heel veel uit moeten maken, als deze al goed was.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:29

Prinnie: Dat hangt ook weer af van welk paard hoor. Rusty is na een maandje stilstaan weer helemaal 'down' zal ik maar zeggen. Geen conditie meer.

Maar als je paard gewoon is van dit soort dingen te doen, is het misschien wel haalbaar, al hangt dit van paard tot paard af. Overhaast je paard niet, een dier gaat voor op een prestatie; Onthoud dat goed.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 20:14

Daarom ook juist mijn vraag...natuurlijk staat het welzijn van Femcke voor op Lachen