Maar aan de andere kant..... Ik ben nu dolgelukkig met die man (al zou ik 'm soms het liefst wurgen ofzo, zo erg zit íe me af en toe achter de vodden
) maar dat was ik met m'n eerste instructrice ook. Pas na een jaar bleek ik totaal op de verkeerde weg te zijn. Toen stond ik inmiddels bij haar op stal etc. en dan begint de ellende.Een andere instructeur daar laten komen kan dan natuurlijk niet, en als je zelf met je veewagen op pad gaat naar een ander, krijg je daar gegarandeerd gezeik mee.
Ernstig in dubio dus. Op zich staan de paarden prima waar we nu staan. Ruime buitenboxen, eigen landje. Maar irritatiepunten zijn de altijd slechte bakken (wordt slechts 1x per week getrokken als je mazzel hebt), en de schimmel staat hier op de biks door totaal ongeschikte opslag, dus koop ik eigen biks die ik in tonnen bewaar, en zet ik emmertjes met voer klaar voor de paarden. In de zomer mogen ze niet op stal, ook niet 's nachts, dus rond deze tijd van het jaar is het kl*ten met dekens voor 's nachts en omdat ik aardig wat reistijd heb kan ik ze niet 's morgens even af gaan doen.
We hebben een gezellige groep op stal, die elkaar met rust en in de waarde laat, en da's me ook erg veel waard. Bij mijn trainer op stal is het hetzelfde; aardige mensen zonder gezeur. Voordeel daar is wel dat er natuurlijk veel meer mensen met western bezig zijn, met bijbehorend stimulerend effect daarvan. Als ik daar een avondje geweest ben, dan borrel ik helemaal van de zin om te gaan rijden, oefenen, uitproberen, leren, verbeteren......
Oftewel: Heeeeeeelp!!! Wat zouden jullie doen?
Nee, wij hebben ze echt niet op stal. Hij ook niet trouwens.
. Of netjes een brief opstellen met meerdere handtekeningen eronder, dan hoeft niemand de 'boosdoener' te zijn. Het probleem met hem is dat hij zelf niet inziet dat het niet goed gaat zo, en alles echt als persoonlijke kritiek opvat.
). Afgelopen zomer moest mijn Haf en de Fjord van iemand anders op dieet, op advies van de dierenarts, maar hij vind ze dan niet te dik en deed daar best een beetje moeilijk over.
Als ik dan vraag wat het uitmaakt wat voor zadel er op die knol ligt, snapt hij me niet, en ik hem niet meer.
.
de paarden buiten zetten (Mileen is nu geschoren, dus die moet 's nachts gewoon op stal) en hebben op vriendelijke en beleefde wijze gevraagd of misschien en alsjeblieft de bakken wat vaker gesleept en gesproeid konden worden (met daarbij het aanbod om te helpen). Meer kon ik niet doen....
en kunnen we lekker serieus rijden in een goede bak!!!