Eerste endurance-rit...Alleen rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karin1986

Eerste endurance-rit...Alleen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 12:16

Hoi allemaal,

6 mei doe ik voor het eerst mee in Ommen. Maar ik ben nogal bang dat ik de weg kwijt raak en dan zie ik mezelf al staan, midden in zo'n groot bos Clown .

Is het makkelijk alleen te doen? En moet je van te voren de routekaart ook doornemen? Wat raden jullie mij aan?

Djilna

Re: Eerste endurance-rit...Alleen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:19

Over het algemeen kan het makkelijk in je eentje, routes staan duidelijk aangegeven en als je de kaart af en toe ook in de gaten houdt komt het in orde. Samenrijden maakt het wel gezelliger en soms is het vinden van de route makkelijker. Maar let wel op dat je het niet al te gezellig maakt Knipoog Er zijn genoeg ruiters die door te kletsen een lintje hebben gemist en daardoor juist fout rijden Clown

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:08

yup hierzo een waardoor ik al meerdere keren zéér verkeerd ben gereden door dat het gezellig was. Ik rijd nu over het algemeen toch maar alleen zo heb ik meer contact met splash. Ik trek af en toe wel eens met iemand op maar je moet wel goed op blijven letten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:10

Ik rij graag alleen, en zeker de eerste keren denk ik dat dat ook het beste is. Ja Dan heb je toch de meeste aandacht voor je paard, loopt je paard niet per ongeluk boven of onder zijn tempo door een ander paard, en let je véél beter op de routemarkering... Schijnheilig De keren dat ik verkeerd ben gereden kwam het altijd doordat ik te gezellig zat te kletsen.

En écht verdwalen is heel moeilijk (let op: ik zeg niet dat het onmogelijk is! Tong uitsteken ) want bij de eerstvolgende kruising merk je al dat er geen aanduiding meer hangt, en weet je dat je fout zit. Moet je natuurlijk wel op zitten te letten, en niet op goed geluk maar gewoon rechtdoor blijven rijden... Clown

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:46

Ik rij ook het liefste alleen. Soms haak ik wel aan bij iemand, of iemand bij mij, maar ik wil ten aller tijde zelf het tempo bepalen en ik wil geen rekening hoeven houden met iemand anders.

De route is altijd wel goed te doen (behalve in het Drents Friese Wold 2006, haha).

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 16:02

Ok, bedankt.

Het kán dus wel alleen, ik zag mezelf al al dravend op het paard zitten met een routekaart voor m'n neus.... Dat wordt dus niks, want ik ben erg slecht in routekaarten, wegen onthouden en dat soort dingen Huilen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:06

de route kaart bekijk ik alleen áls ik al verdwaald ben en kijk waar ik de fout ben ingegaan om vervolgens weer naar dat punt te rijden en opnieuw te beginnen. Dat gaat best goed hoor. En verder moet je gewoon goed opletten op de lintjes waar je heen moet. Maar als het goed is heb je de kaart van te voren al een beetje gekeken en kan zo zien waar je een scherpe bocht etc hebt. Maar ook zonder de kaart bekeken te hebben is het goed te doen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 08:08

Ik rijd m'n eerste endurance-wedstrijd wel met iemand, maar wel zijn beide oplettend, en we vinden het beide spannend, dus verkeerd rijden zullen we hopelijk niet snel. Haha!

Ik vind het persoonlijk wel fijner om m'n eerste wedstrijd met iemand te rijden. Toch een beetje steun, want het is allemaal nieuw, bij keuringen, enz, enz. Maar je kan ook prima alleen rijden, 75% van de endurance-trainingen rijd ik ook in m'n eentje, en je kan je veel beter op je paard concentreren. Ja

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:27

Met de Utrechtse heuvelrugrit had ik mijn eerste rit, kennismaking.
Ik moet zeggen dat ik het vrij lastig vond, al lette ik wel goed op of ik lintjes zag, en zag wel eens een lintje over het hoofd. Voor mij was het de eerste keer; veel kijken, maar tegelijk ook veel leren.
Succes en veel plezier in ieder geval Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:08

utrechtse heuvel was mijn eerste rit....dat ik niet verkeerd ben gereden

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:43

Haha, ik moet wel lachen. De keren dat ik verkeerd ben gereden (gelukkig maar kleine stukjes) waren ook omdat ik gezellig aan het kletsen was met iemand. Maar daar hebben meer mensen last van zag ik Nagelbijten / Gniffelen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:14

ach misschien komt er wel een omrijd award of zo. Ben ooit tijden laag soeren 18 km te veel gereden waren ergens verkeerd gereden en gingen weer helemaal terug.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:18

18 km verkeerd Rolleyes ai! Das wel een eind! Daar mag wel een award voor in het leven worden geroepen! Vork

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:20

en het mooie was dat ik binnen de tijd was en het laatste stuk net niet te hard had gereden en was goedgekeurd dus waren erg blij. Had precies 2 minuten de tijd om binnen te komen om niet te snel te zijn (vanafde pa dus dan he) en niet te langzaam. Alleen haar darmen geluiden waren iets verminderd maar nog wel goed. Ook met een A binnengekomen. Paard voelde zich beter dan de baas leek zo
was mijn 2de wedstrijd pas ook maar

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:52

Ik ga ook 6 mei in Ommen starten, kijk wel hoe het gaat daar. Waarschijnlijk zal ik wel een paar keer verdwalen Nagelbijten / Gniffelen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:34

Esperanza schreef:
Haha, ik moet wel lachen. De keren dat ik verkeerd ben gereden (gelukkig maar kleine stukjes) waren ook omdat ik gezellig aan het kletsen was met iemand. Maar daar hebben meer mensen last van zag ik Nagelbijten / Gniffelen

Ik ook dus Haha!

Ik rij het liefst alleen zodat ik mijn eigen tempo kan bepalen en mijn eigen rit kan rijden! Soms haak ik bij iemand anders aan of iemand anders bij mij en als dat goed gaat dan vind ik dat prima! Als het niet gaat en ik of de ander wil een ander tempo rijden dan nemen we gewoon weer afscheid Knipoog

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:19

ik ga ook m'n eerste x gewoon alleen, ik zie wel waar het schip strand.. mobieltje mee voor het geval ik tot zo slim mocht wezen om te verdwalen Tong uitsteken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:21

Ik heb hele grote hoop dat er toch nog eentje vanuit Soest zal starten. Dat zal dan mijn eerste kennismakingsrit worden met mijn vlek. Ik ken de buurt daar dus verdwalen zou niet erg zijn. Het ziet er naar uit dat ik die idd alleen rijd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:22

Ik heb mijn eerste rit vorig jaar samen met een ervaren ruiter gereden. Ik vond het persoonlijk erg fijn, omdat je zo precies weet hoe en wat.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 09:28

Bedankt voor alle reacties, ik zie wel even hoe het loopt!
Ik kan nu misschien met iemand samen rijden, maar als dat niet past om een of andere reden (paard gaat te langzaam/snel etcetera) dan ga ik gewoon alleen. Moet wel lukken toch! Clown