Ik stond bijna op het punt om af te zeggen vanwege het weer en m'n waardeloze ritje vrijdag. Maar gelukkig heb ik dat niet gedaan, want het ging vandaag echt zalig!
Uiteraard kwamen we bij aankomst al meteen vast te zitten met de auto, maar met wat hulp waren we al snel redelijk geparkeerd.
Bij de voorkeuring had ie 40 op de pols en een A voor locomotie. Hij was enorm braaf, terwijl er naast hem een andere hengst behoorlijk stond te springen.
Daarna heb ik hem maar weer op de (enorme) trailer gezet waar ik lekker ben gaan poetsen en toen maar rustig ben gaan opzadelen. Heerlijk dat dat zo binnen in de trailer kan, terwijl het buiten flink regende.
Toen ik moest starten was het net droog en hij liep meteen al heel lekker en ontspannen. Z'n eerste wedstrijd vorig jaar was ie nog heel heet, met name met het inhalen enzo. Nu kon ik na 5 km al met een lange teugel rijden, ook als ik ingehaald werd of zelf iemand inhaalde. En ik was alleen daarom dus al enorm trots op mijn hengstje die zo lang heeft gekoerst!
Op de PA had ik in 1 minuut een hartslag van 48, dus weer lekker door gegaan.
Bij de finish had ik weer 48.
Bij het afzadelen kwamen we wel tot een nare ontdekking... Een van zijn sarcoiden is opengesprongen! Dat ding zat er al heel lang en niet onder de kussens van het zadel, maar nu is ie dus open. Daar baalde ik heel flink van, maar gelukkig heb ik de afspraak in Utrecht al staan (wat dus ook inhoud dat ik door zijn therapie dan een tijd niet meer kan starten).
Bij de nakeuring alles prima; pols van 40 en locomotie van A.
Nadat we bevrijd waren uit de modder ben ik Kanway naar huis gaan brengen, helemaal trots! Om zijn keurige veterinaire waardes, om de tijd, maar ik was vooral trots op zijn keurige gedrag. Zeker voor een onervaren hengst was hij zo voorbeeldig! Geen gilletje of stapje verkeerd gezet, echt super.
Bij de prijsuitreiking bleek dat ik 13e was geworden (van de 100nogwat ofzo), echt super! Nooit verwacht en weer een heel mooi blauw halstertouw rijker.
En nog even wat foto's, gemaakt door m'n lieve grooms.

Hij heeft z'n hele leven al zoveel dingen meegemaakt en zoveel andere paarden gezien