[SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vieva

[SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 11:41

hallo allemaal Lachen

Gelukt in Chaam ?

Nou typ hier dan maar je verslag Lachen

MJ_

Re: [SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:16

Nou, bij mij is het niet gelukt...

Het was vanmorgen echt kloteweer, harde wind en plensregen. Op de weg lag ook erg veel water. Dus ik was al niet enthousiast. Toch maar paard ingeladen en op weg gegaan. Op de snelweg kwam ik op een gegeven moment op het open stuk en de rukwinden hakten er wel in, ik voelde de trailer flink wind vangen. Op de radio werd al gezegd dat aanhangers niet meer over de oosterschelde kering mochten en ik moest nog 2 bruggen, brienoord en moerdijk. Toen besloten om maar om te draaien, aangezien het vanmiddag nog slechter schijnt te worden, met stormachtige wind aan de kust (waar mijn paard dus woont). Ik vond het te eng om met trailer te rijden.....

Dus voor mij geen chaam dit jaar...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:12

Voor mij vanochtend hetzelfde, waren al aan het twijfelen of het wel verstandig was met dit weer zo'n end te rijden.
Toch paard op geladen, en vertrokken.
Na zo'n 20 minuten onderweg te zijn kwam er een bui, met daarbij hele harde windstoten, en we werden alle kanten opgeblazen.
We vonden het toch het risico niet waard en zijn omgedraaid!
Ben blij om te lezen dat we niet de enige zijn die het te eng vonden!
Dus nu wordt etten-leur onze start van het seizoen!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:41

Jeetje wat balen zeg voor jullie MJ en ilse Ach gut
Maar goed, de veiligheid komt voor alles!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:05

MJ en Ilse, ik kan jullie zeker begrijpen. Als ik niet had afgezegd was ik vanochtend ook niet weggereden.

Aan ongelukken heb je niets en er komen nog wel meer crossen. Het is belangrijker dat je allebei heel blijft dan onnodig risico te lopen met zulk weer.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:00

Om kwart voor 7 reden we weg van huis, om 9 uur kwamen we aan op het terrein. Ik moest om kwart voor tien dressuur rijden, dus snel opgezadeld. Het losrijden ging wel lekker. Er stond wel een hele harde wind, maar gelukkig geen regen. Het ging steeds harder waaien. Tijdens de proef moest ik moeite doen om mijn vader te verstaan. Mijn vader zei dat het een goede proef was en mijn gevoel was ook goed. Helaas dacht de jury er iets anders over en stond ik iets onder de middenmoot.
Ik moest al vrij snel springen, dus weer opgezadeld en omgekleed. Sunny kreeg al snel door wat er stond te gebeuren. Met het springen waren we foutloos. Daarna de cross in, dat ging echt heel fijn Heb wel 2 alternatieven genomen, de eerste trakehner en de haag. Ik was eerst van plan de haag wel te springen, maar door het slechte weer vond mijn vader het beter om niet te doen. Alles in de cross ging heel fijn en ook heel makkelijk. Nergens problemen op gehad. Ik was 14 seconden buiten de tijd, waarschijnlijk ook door de best tijdrovende alternatieven. Niet op de prijsuitreiking gewacht, maar iemand kon me vertellen dat ik vijfde geworden was. Denk dat ik geen prijs heb, want er deden best veel HC mee.
Nu ben ik M + 2.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:03

MJ & Ilse: Verstandig dat jullie zijn omgekeerd Lachen
Renske: dat klinkt als een geslaagde cross Lachen

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:06

MJ en Ilse; wat ontzettend balen zeg.
Rensek: Netjes Hoor!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:07

Echt jammer MJ en Ilse, maar wel vertandig.
Hopelijk verloopt Etten Leur beter voor jullie..

Renske: Super resultaat hoor!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:19

gefeliciteerd renske, wat een super M-debuut!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:27

Gefeliciteerd Renske! Echt een mooi debuut *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:32

Netjes renske! Gefeliciteerd!

MJ en Ilse: ik zou vanmorgen ook niet op pad gegaan zijn met de wind die er toen al was en de voorspellingen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:38

Mj en Ilse, wat jammer dat jullie niet konden rijden! Wij hadden ook erg veel wind op de terugweg! Kan me voorstellen dat het aan de kust nog heftiger was.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:57

Super M debuut Renske.
Ik kan goed begrijpen dat sommige weer terug zijn gegaan, het was (vooral in het westen van wat ik hoorde) ook echt bagger weer.
In Gorssel met de Tripalon is het nog aardig mee gevallen, wel buien.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:11

Renske; Dat klinkt als een super debuut OK dan!
MJ en Ilse; Kan me voorstellen dat jullie niet gegaan zijn, maar veiligheid gaat voor alles Ja

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:13

MJ&Ilse: ik zou ook niet gegaan zijn, het waaide echt er hard idd Ja , wel jammer maaraja beter als een ongeluk toch Ja

Renske: super gefeliciteerd Lachen Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:41

Balen zeg van het weer! Maar een goede beslissing genomen lijkt me.

Renske, gefeliciteerd met je eerste 2 M-punten, goed zeg! OK dan!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:51

Hallo,
NOu wij zijn om 7 uur weggereden thuis, 8 uur op het terrein, moesten er op getrokken worden met de vrachtwagen, grond was niet al te best. Eerst L dressuur gereden ging wel netjes, bleek later ook, was 2de met 196 punten. M dressuur was minder, midden in mijn proef begon het te hagelen dus maar even gestopt, want ik de hagel rijden is niet echt fijn. Toch nog 7de met 105 punten.
Daarna gelijk M gesprongen, had 2 balken voor hem wel goed en eerste M-cross helemaal foutloos ruim binnen de tijd en overal rechtdoor. Dus echt super tevreden. Was uiteindelijk 5de, maar jammer dat er maar 4 prijzen waren.
Om een uur of 4 L gesprongen, ging goed toch 8 maar daarna niet meer, resultaat 4 belken Boos!
Toch een lekkere cross gereden, overal rechtdoor en binnen de tijd. Niet meer op de uitslag gewacht, want met 4 balken ben je toch nergens meer.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:54

Vanochtend om 4u45 toen de wekker ging, hoorde we het al meteen flink regenen en waaien. Toch maar vertrokken, je bent er nu eenmaal helemaal op voorbereid maar onderweg hadden we ook flink last van de wind. Heb op de snelweg vanaf Asten tot in Tilburg plankgas moeten geven om de 90 km per uur te halen Haha!

We waren gelukkig wel ruim op tijd in Chaam omdat ik vanochtend nog moest verkennen. Ik had me al voorbereid op een flinke cross en dat was idd ook zo.
Dresuur ging wel lekker, wel wat last van de regen en wind maar toch voelde Plato niet erg lekker aan. Toen dacht ik nog dat het aan het weer hing. Bleek uiteindelijk 2e te zijn, HC niet meegerekend.

Binen een uur na de dressuur moest ik al springen en dat ging helemaal fout Boos! . Ik heb een trauma met hoge hindernissen in het parcours en hierdoor begon ik te tutten, veel te langzaam te rijden om maar een afstand te krijgen. Plato was helemaal niet voorwaarts en normaal gezien helpt hij mij maar vandaag dacht hij na 3 hindernissen "doe het zelf maar" en weigerde bij hindernis 4. Resultaat: een mooie salto over de hindernis. Niks ernstigs maar wel een soort zweepslag in mijn rechterkuit waardoor ik nu helemaal kreupel loop (de DA vond dat ik afgekeurd moest worden ipv mijn paard omdat ik zo slecht liep Haha! )

Eigenlijk wilde ik niet meer de cross in hierna omdat ik geen goed gevoel had over Plato en bang was geworden. Zelfs met losspringen over de crosshindernissen heb ik een paar keer mijn zweep moeten gebruiken om hem te overtuigen. Toch besloten om te starten en alle alternatieven te rijden en het gewoon als een training te zien. Op hindernis 4 over de beek het alternatief genomen en vanaf de steeplehaag was het ritme en gevoel er weer. Verder goed over surfplank (keek er niet eens naar) en piknik plaats en daarom toch maar over de haag met gat ervoor. Een hele overwinning voor mezelf Haha! Naar de coffin zat ik weer teveel te regelen waardoor hij afsloeg voor de hindernis en stilstond. Rustig opgepakt en opnieuw aangereden en toen kreeeg ik de perfecte afstand en goed over de coffin. Daarna rustig naar de finish, nog een leuke sprong over de sky jump die langer duurde dan ik verwachte omdat hij te ver sprong Haha!

Uiteindelijk toch rondgekomen, ben ik erg blij mee en het mysterie over Plato werd ook opgelost. Tijdens het uitstappen na de cros liep er uit 2 neusgaten snot en slijm. Ook op de trailer is er nog veel dikke gelige smurrie uitgekomen dus dat verklaart waarom hij niet helemaal goed aanvoelde.

Weet niet als hoeveelste ik geeindigd ben maar ben wel erg blij met mijn rondje en eerste wp in het M.

Ik weet nog geen uitslagen van de anderen maar alvast gefeliciteerd aan iedereen die goed gereden hebben vandaag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:22

Goed gedaan Ibonn, na zo'n start. Knap hoor!
Renske, super! Ik zag idd dat je 5e was.
Marloes, jammer van je balken maar super debuut.
MJ en Ilse, zuur maar wel verstandig.

Langer verslagje volgt nog, ik heb een beetje gemengde gevoelens maar de trots op Raimaer overheerst. Dressuur was 2 * bagger in de hagel, regen en storm, (158 en 157), springen ging Raimaer heel netjes maar prutste ik er 2 balken af, en in de cross ging ze super. Overal rechtdoor, zelfs de haag waar ik alternatief wilde rijden, en hoewel ik niet op de tijd heb gelet was ik uiteindelijk 5 seconden te langzaam. Was toch nog 10e!

Vos sprong eigenlijk heel goed, nu prutste ik er 3 balken af, en in de cross liet hij me eigenlijk in de steek. Twee langslopers, die nergens voor nodig waren Boos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:26

@ renske: super debuut!!!

@ lielle jammer hoor!

Wel balen van het weer idd, bij de tripalon viel het gelukkig enorm mee en nog redelijk veel zon gehad!

@ Ibonn: toch ook netjes.. zo eerste keer M?

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:29

Wat jammer Ilse & MJ, maar ja liever geen ongelukken he!! En over 2 weken is Etten-Leur al Lachen!
Super M-debuut Renske *LOL*
Netjes M-debuut Marloes!! Heb ook nog een foto van je Lachen, wel jammer van de 4 balken bij het springen in het L maar toch nog lekker gecrosst dus!!
Wat balen van het springen Ibonn, maar toch een nette cross voor de eerste keer!!
Netjes met Raimaer Lielle Lachen! Maar jammer van Laquinta..
Laatst bijgewerkt door Loes_Joery op 18-03-07 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

_Jitske_

Ibonn & Renske: wat een mooie M-debuten!
MJ & Ilse: balen dat jullie Chaam niet hebben kunnen rijden, maar in Houten (daar was ik vandaag) waaide het al erg hard, snap jullie keuze!
Lielle: super van Raimaer! (je dressuur daargelaten dan, maar in de hagel regen etc rijden is ook niets )
Balen van je weigeringen met Laquinta in de cross..

gr_roos

Renske, Ibonn en Lielle (vooral met Raimaer) netjes gereden. Is toch altijd lastig weer de eerste cross van het seizoen. Vooral om dan niet te gaan prutsen Clown
Wel vervelend dat de vos niet lekker liep.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:35

Ibon: super zo'n start naar het begin Ja Lachen
Marloes: Goed M-debuut Haha!
Lielle: goed van raimear, en jammer van laquinta in de cross Ach gut