Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Karin schreef:Bij mijn Hulsebos gebruik(te) ik de dunste variant PolyPad en de dunne simpele sjabrakken van HH. Beide zadelvormig.
Nu ik een Massimo heb, gebruik ik HAF-pads, die met verwisselbare inlages en nopjes aan de onderkant. En tot nu toe bevallen die me goed (voor zover ik dat kan zeggen, nog geen ritten langer dan 35 km mee gereden).
Een sjabrak met zakken erop lijkt me niet echt fijn rijden, gaat dat niet bonken en stuiteren in draf of galop als er wat in zit?

Karin schreef:Bij mijn Hulsebos gebruik(te) ik de dunste variant PolyPad en de dunne simpele sjabrakken van HH. Beide zadelvormig.
Nu ik een Massimo heb, gebruik ik HAF-pads, die met verwisselbare inlages en nopjes aan de onderkant. En tot nu toe bevallen die me goed (voor zover ik dat kan zeggen, nog geen ritten langer dan 35 km mee gereden).
Een sjabrak met zakken erop lijkt me niet echt fijn rijden, gaat dat niet bonken en stuiteren in draf of galop als er wat in zit?
Renske_fjord schreef:oke, dus een gewone simpele zadelvormige van Harrys Horse is ook prima? dan koop ik er gewoon zo een denk ik. Met mn bontje erop zal dat wel goed gaan denk ik.

Strepsel schreef:HEb zelf veel Anky dekjes omdat deze ontzettend goed vocht opnemen en goed onder mijn dressurzadel liggen.
Ze zijn wel wat prijzig, maar zeker de moeite waard
Die zadelvormige dekjes vind ik persoonlijk niks!!
gerritje schreef:een ander zadel karin?? Beviel de hulsebos niet meer? Ben erg benieuwd waarom je voor de massimo gekozen hebt.