[WN] Even hardop nadenken over de westernsport/toekomst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Even hardop nadenken over de westernsport/toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 09:40

Zomaar even hardop op denken, er mag ook aangegeven worden dat ik knetter geworden ben.

Tuchtreglement, Dopingreglement, Welzijn, Jeugdbeleid, Sport/Recreatie, Subsidies, Verzekeringen, Secretariële zaken, zomaar wat punten op een rij waarvan ik denk dit je hier eerst binnenskamers de genoemde zaken op de rit moet hebben, op één lijn met elkaar moet zitten, voor je aansluit bij een grote sportbond, of nog erger gedwongen gaat worden je ding daaronder te moeten uitvoeren.

Als wij hier niet goed over gaan nadenken, wij, rasverenigingen, disciplineverenigingen, ruiterverenigingen, zou je dus kunnen stellen dat het al op het bestuurlijk niveau mis gegaan is met de sport, en in het ergste geval bij gedwongen aansluiten dat daar de sport als het ware verkwanseld is, het nooit voor elkaar hebben gekregen je stem te kunnen laten horen in de leden raad die deze bond zo groot heeft maakt.

Voor een klein groepje reiningruiters is het één en ander wel geregeld hoor, topsport, letterlijk en figuurlijk. Maar volgens mijn is western rijden meer dan alleen reining rijden, en is het beleid van de breedtesport ook vele malen groter dan de topsport. Topsport kan in mijn beleving alleen bestaan als er iets breeds aan ten grondslag ligt.

Of het wordt niet gezien, of wij willen het niet zien, dat je doormiddel van de handen in één slaan de sport kan vertegenwoordigen, zodat je straks niet alles opgelegd krijgt.

Schut je bestuurders nou eens wakker, desnoods ram hem of haar voor de kop, doe je dat niet, dan heb jij als lid van een vereniging aan de basis gestaan van een verkwanselde sport die ooit zo heerlijk vrij was, dat je alleen maar ervan kan nadromen hoe de westernsport ooit was.

Stop is even met het verheerlijken van je Quater die vaak maar een kwart waard is van wat je ervoor betaald hebt, geef je Paint is die schilderbeurt zodat die vlek op de plek komt te zitten waar jij die graag gezien had, leer die Arabier is af niet heet van zich zelf te zijn, dat jij het warm rijden bepaald, laat die Appaloosa collor spring is een tijdje letterlijk springen, zet even je pannenkoekpaard voor die kar waar deze thuis hoort, koeien op stal, en neem even de tijd om er over na te denken hoe jij als lid van één, van die met zich zelve ingenomen verenigingen, je DING, je SPORT ziet in de toekomst.(WESTERNSPORT)

Mocht je het nou niet begrijpen wat ik bedoel, hoop ik wel dat er begrepen wordt dat je niet mijn voor de kop moet slaan, want dan sla je de plank letterlijk en figuurlijk mis, en zullen wij wel zien wat de toekomst brengt.

Peter

Rob_H

Re: Even hardop nadenken over de westernsport/toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:05

PeterV schreef:
Stop is even met het verheerlijken van je Quater die vaak maar een kwart waard is van wat je ervoor betaald hebt, Peter

Die van ons heeft maar 500 euro meer gekost dan onze Tinker waard was Haha!
Dus voorlopig verheerlijken wij ons gewoon nog Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:09

Peter,

Waar ik me nog meer zorgen over maak, is dat het de leden van verenigingen blijkbaar geen ruk kan schelen wat er gebeurt. Kijk maar naar de bedroevende opkomst van de ALV van de WRAN. We hebben 820 leden, waarvan er 31 de moeite op kunnen brengen naar de ALV te komen en er slechts 5 intelligent genoeg zijn om ondanks afwezigheid in ieder geval hun stem te laten horen.
Wat mij betreft zijn er dus ook 784 domme en/of ongeïnteresseerde leden binnen de WRAN.

Ja hier op internet hebben we met z'n allen een grote bek. Vooral de niet-leden trouwens, of degenen die uberhaupt nooit in een wedstrijdring te vinden zijn. 't Is allemaal kl0te wat er gebeurt, niks deugt, en de wijsheid schijnt verpacht te zijn aan enkelen. Maar constructief iets bijdragen? Mwoooaaaahhh...
En maar zaniken dat het niveau omhoog moet, dat de regels stom zijn, dat er geen topsport maar slechts tobsport bedreven wordt etc...

Ik denk dat de WRAN goed bezig is. Bijvoorbeeld door nu de instap in de sport beter te maken dmv het levelsysteem. En door meer rekening te houden met jonge paarden, dmv de nieuwe regels.

Of het aansluiten bij een grote vereniging, de KNHS, ons gaat helpen, dat weet ik niet. Ik zou daar wel meer van willen weten; wat levert dat ons dan op? Voor jou en mij geldt dat we beiden elke dag (zeer) commercieel bezig zijn, aan de verkoopkant van de commercie. Dat betekent dat wij heel sterk zijn in het maken van de vertaalslag voor de klant: "What's in it for me?"
Ik hoop dat jij en je contactpersonen binnen de Federatie dit ook kunnen aan de inkoopkant. "What's in it for us?" Wat worden we beter van aansluiting? En wat moeten we daar voor terugdoen? En is dat in balans?

Je weet dat ik persoonlijk twijfels heb bij het hele FNW-verhaal. Ik heb er nog weinig positiefs van meegekregen. De administratie bleek 1 grote bende, en de championtitels vielen meerdere keren in het water. De Federation Summer Show van vorig jaar vond geen doorgang. Het invoeren van de startnummers zou een kostenverlaging op inschrijfgelden met zich meebrengen, heb ik niets van gemerkt. Op de laatste WRAN-ALV werd aan de bel getrokken dat het lijkt dat de financiën voor het komende NK niet rond lijken te gaan komen (dus bijdrage WRAN gevraagd) aan de sponsorkant, en ik heb niet helemaal meegekregen of de Federation Summer Show nu definitief veiliggesteld is. Het veranderde startnummerbeleid van dit jaar bevreemdt me ook; de jaarindeling komt mij vreemd over. Er moet een nieuw computerprogramma komen maar er is geen geld, dus de WRAN moet voorschieten (ben ik niet tegen want een nieuw programma moet er komen, en van de bank lenen is geld weggooien. Maar gaat het nu dan WEL goed gevuld en bijgehouden worden?)

Aan de andere kant ben ik me ervan bewust dat er slechts een handje vol vrijwilligers is, dat een behoorlijk zware kar trekt. En daar mogen wij als leden (die er verder geen reet aan doen, maar slechts contributie betalen en een hoop kritiek leveren) ook best eens bij stilstaan.

Maar ik ben bepaald niet jaloers op jouw rol Peter. Absoluut niet.

En voor 1 keer (maar ik wil daar wel echt een uitzondering van maken hoor Knipoog ) sluit ik me aan bij Jan Trel: jullie (= het bestuur zoals het er nu zit) komen er wel. Want ondanks dat ik geen lid van je fanclub ben (dat weet je en dat stak en steek ik niet onder stoelen of banken) DOE je het wel.

UIT dat haar met die handen, en de lucht in ermee, voor jullie eigen bestuur!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:16

Okay, maar als die Quarter die je gekocht hebt €2500,00 heeft moeten kosten, en de Tinker er €2000,00 heeft opgeleverd, heb je dus een kwart teveel betaald, want dat is €500,00 weggezet tegen €2000,00, toch. Clown

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:08

trek toch even de stoute schoenen aan.
ik ben nergens MEER lid van, dus misschien heb ik geen recht van spreken (maar doe het toch Bloos ), kort maar krachig, hoe ik NU tegen de western-sport aan kyk:

over al by western-riding staat een TE voor, (en das nooit goed), behalve by TE-vredenheid , en daar is bitter weinig van de vinden, by de gemiddelde western-ruiter.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:19

Had eigelijk een bak zeik over mijn heen verwacht bij het starten van dit topic, dit zal ik bestuurlijk als nog wel krijgen, wat mijn eigelijk niet zo deert, omdat wij de westernsport uiteindelijk het warme hart toe dragen.

De tools en middelen liggen voor het oprapen om je sport als het ware veilig te stellen, zodat je samen je ding kan blijven doen, zoals wij dat allemaal graag willen, waar of bij wie je ook aangesloten bent.

Dat de Wran, een beetje een eigenwijze vereniging is, eneuh, dat komt niet door mij hoor, dat was het al onder Trel, en zover ik de geschiedenisboeken kan nazien is deze vereniging dat ook altijd geweest, neemt dit niet weg, en hoe groot je vereniging daar nou in is, dat je met zijn allen een sport aan het beoefenen bent, waar in mijn beleving de doelstelling die achter een vereniging hangt, juist niks te maken heeft met de sport die wij beoefenen, want die is in grote lijnen het zelfde.

Vaak hoor ik, tja wij hebben maar een klein deel leden in ons midden die aan de sport doen, dus met andere woorden bepalen bij de ras verenigingen de niet sport gerelateerde de weg die er binnen een vereniging gevolgd moet gaan worden. Dus je zal al kunnen stellen dat er intern al vragen zijn binnen een ras vereniging wat het oplevert om samen voor de sport te gaan staan binnen de Federatie, terwijl de sportbeoefenaars zich nu al afvragen wat levert het ons op als aansluiting bij de grootste sport bond een feit is.

Tja, denk ik dan, de lammen helpen hier de blinde een beetje, en iedereen weet dat daar nog nooit iets van beter geworden is.
Wat mijn betreft, praat even voor mijn zelf, het kan mijn geen f*ck schelen, maak mijn niet druk om het feit of wij er beter van kunnen worden, maak mijn druk over het feit dat onze sport straks niet het onder geschoven kindje gaat worden van de hippische sport, dus misschien wel slechter van gaan worden.

En zolang de ieder voor zich en god voor ons allen structuur blijft bestaan ben ik er niet gerust op, dit gezien met de ontwikkelingen om ons heen, noem maar op, het ontwikkelde paardenpaspoort, afgelopen jaar het balletje opgooiende artikel luxe belasting, een bij naam genoemd onderdeel van onze sport die op de politieke agenda terechtgekomen is ivm welzijn, dat wij überhaupt als western rijders gekend gaan worden in ontwikkelingen en besluiten die voor het genoemde genomen gaan worden. Ik denk dat je daar maar beter bij kan zijn, je stem laten horen, maar ach, misschien zal de leden dit inderdaad een worst zijn, dus neem ik het de bestuurders toch eerder kwalijk, dus niet breed genoeg kijken, maar ingenomen binnen hun eigen kring thee te blijven drinken.

De paardensport is groot, praat niet alleen over ons western gedeelte, ik denk niet dat wij een status van aparte gaan krijgen voor onze doelstellingen, voor de wet is een paard een paard. Dus uiteindelijk zullen wij net als alle voetballers die onder gebracht zijn bij de KNVB, schaatsers bij de KNSB, terechtkomen bij de KNHS, waar elke sport gerelateerde mee te maken gaat krijgen, en waarvan iedereen kan zien, als je tenminste niet van gisteren bent, dat er burgen geslagen moeten worden, om de kloven te overbruggen die je nu al kan waarnemen.

Peter

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:26

Pffff blijft zo'n moeilijk "topic" voor elke vereniging, en ook voor de leden en bestuurders dus.

Ik blijf zeggen dat ik me erg afvraag of de rassenverenigingen er wel "plaats" in hebben. Of die niet een aparte "rijvereniging" moeten maken om samen met de WRAN te gaan.

Want dat blijft een probleem. De rassenverenigingen en hun moederstaomboeken met al hun regels. Plus dat, stel, theoretisch, dat meer dan 50% van bijvoorbeeld, de DPHC leden, ineens Endurance gaat rijden met hun al dan niet gevlekte Paints, tja, dan zal de DPHC lekker Endurance gaan uitschrijven neem ik aan. Knipoog

De DPHC, AAHCH, zijn namelijk geen sport verenigingen. Al helemaal geen "western" verenigingen, wat op hun shows duidelijk te zien is aan de klasses als Halter, Hunter, Hunter Hack, Jumping, zelfs Driving. Ja

Persoonlijk ben ik dus van mening dat de Rassenverenigingen óf een aparte Western-Paint Vereniging moeten oprichten, zoals de DAWRA gedaan heeft, of zich er niet al te veel mee moet bemoeien...?

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:50

en DAAR ligt ook een groot gedeelte van het probleem: TE-VEEL verenigingen.
een vereniging voor dit kleurtje, een voor de zonder kleurtjes...........
je ziet als leek de bomen door het bos niet.
bovendien lykt het me voor het geheel en het verloop ( samen de schouders eronder) van de western-sport ook niet positief.

en dan komt de rest van het TE-VEEL nog...........
Laatst bijgewerkt door dirkje op 15-03-07 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:59

Ik heb ooit een poging gewaagd om de NQHA wakker te schudden. Na een kleine emailwisseling waarin wij (voorzitter en ik) op gewone toon onze gedachten over bepaalde zaken opschreven heb ik nooit meer iets vernomen.
Op mijn laatste mailtje (was de tweede in de reeks dus zo uitgebreid waren we nog niet opgang) heb ik helemaal niet meer gehoord.
Sterker nog, ik heb n.a.l. van de correspondentie mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik het nut van het sponsoren van deze vereniging niet meer zag, ze halen mij niet uit hun bestanden ontvang ik facturen, correspondentie, etc.

Dus wat is het uiteindelijke doel?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 13:02

Jeddah schreef:
Ik blijf zeggen dat ik me erg afvraag of de rassenverenigingen er wel "plaats" in hebben. Of die niet een aparte "rijvereniging" moeten maken om samen met de WRAN te gaan.

Ik denk dat je dan nog meer gaat versplinteren, wat mijn voor de westernsport uiteindelijk geen goede optie lijkt, dit gezien het aantal leden waar je nu als het ware een vuist mee kan maken, door je als groep te vertegenwoordigen, binnen de leden raad van de grootste sport bond, daarmee ook een zetel zal kunnen afdwingen.
Je aansluiten bij, kan ook, dit noemen zij een horizontale aansluiten, dan lift je mee, verticaal aansluiten heeft mijn voorkeur, want dan tel je mee.
Een vrij grote dressuur gerichte vereniging heeft al het één en ander bedacht voor het western rijden, zeg maar in te lijven. In de basis schrijven deze al proefjes uit waar wij met onze levels L5 en L4 onze instroom vandaan gaan proberen te halen. De instroom, kan, een Quarter horses liefhebber worden, of Paint, Appaloosa, Arabier, eerst groeien bij de Wran, en dan, wie zal het zeggen, maar laat die geld stroom die hiervan het gevolg is, nou lekker bij ons, de western gerichte terechtkomen, De Federatie dus, waar alle verenigingen in mijn beleving al hadden moeten inzitten, dus komt het per definitie allemaal weer bij de leden terecht.

Wran is gewoon Wran en daar is er maar één van, de open ruiter vereniging ongeacht het ras.
De Federatie van Nederlandse westernverenigingen, is/kan het middel zijn voor de door al eerder aangehaalde punten met elkaar te lijf te gaan, zonder dat er ook maar één vereniging haar identiteit behoeft te verliezen. Daar speelt met name het level systeem een grote rol in, zodat je daar binnenskamers de vorm aan kan gaan geven, die het punten promotie degradatie systeem, dus de kwaliteit van de ruiter moet gaan waarborgen, in hoe en wat, jij je ding mag gaan uitvoeren.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:04

Ik denk dat dit topic geen lang leven beschoren is.
Begrijp me goed,ik ben het volledig eens met Peter en snap ook waar zijn knelpunten zitten.
Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat dit een paar jaar geleden totaal niet zou hebben bezig gehouden.
Toen was ik gewoon 1 van die 784 leden.

Nadat ik *helaas* Knipoog Peter heb leren kennen is dit totaal anders geworden.
Maar het is zoals het altijd is en altijd zal blijven.
Een kleine groep (met de juiste info) zal meer toekomst gericht denken dan de meerderheid en uiteindelijk een beslissende factor spelen in beslissingen die de hele groep aangaat.

Dat is bij elke vereniging al sinds jaar en dag een feit.
Het feit dat er forums(of is het fora,s ) zoals bokt bestaan waar we met zijn allen een grote bek hebben en verder niet veel constuctiefs bijdragen.(niet mijn woorden Knipoog ) dat is wel de waarheid,maar gelukkig vertegenwoordigen die schreeuwers absoluut niet de meerderheid.

Voor de rest is het geschreve in dit (en andere) topc (s) informatie die de meesten vroeger helemaal niet had bereikt.
En we weten allemaal dat vb Bokt meer uit meelezers bestaat dan uit schreeuwers.
Ergo: Er wordt toch een bepaald bewustzijn gecreeerd Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 13:20

vera schreef:
Dus wat is het uiteindelijke doel?

De leden informatie te geven waar het omgaat, dus de politieke achterkamer te slopen, en transparantie brengen in het woud dat nu alleen maar uit gevoelens van het verleden bestuurd wordt. Dit schiet niet op, kan mijn het schelen of iemand fan van mijn is of niet, heb deze functie aanvaard omdat ik ook kinderen heb in deze sport, die net als alle andere kinderen daarin een goede gestructureerde toekomst in mogen verwachten, dus dat wij ons doel uiteindelijk niet voorbij zullen schieten, en dit met name in onze raakvlak hebbende sport.
Thats All, héé ik schrijf engels, zal mijn niets verbazen dat ik het fout schrijf, engels spreken kan ik ook al niet, vraag de aanwezige van de ALV maar, niks maar dan ook niks behoeft de eigen identiteit van een vereniging in de weg te staan, laat staan dat de regels die een moedervereniging voor schrijven geweld aan gedaan wordt. Ook zo’n jeuk argument om anti Federatie te zijn wat geheel nergens op slaat.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:44

Oeiiii, moeilijk Peter......heeeeeeeeeel moeilijk!!
Dit blondje zal ook even haar hersenspinsels eruit floepen, waarschijnlijk net zo chaotisch als Peter, hahahhaha.

Mijn reden dat ik lid ben van de DPHC is omdat ik de Paints een warm hart toedraag en ik tijdens de APHA- approved wedstrijden met een beetje geluk die gewenste punten kan verdienen en graag certificaten verzamel bij mijn paarden. Ook het contact met de meeste Paintmensen is goed en gezellig.
Alle ras- en wedstrijdvereningingen de neus dezelfde kant opkrijgen is ronduit loodzwaar. Ook de mensen die in de betreffende besturen zitten, kunnen zorgen voor grote problemen waardoor gezamelijke onderhandelingen kunnen stoppen. Vaak is er giga haantjes-gedrag onder de bestuursleden en zijn ze allemaal voor eigen parochie aan het prediken. DAT zou dus al moeten veranderen...........
Het WIJ-gevoel moet er ook weer meer in gaan komen onder alle mensen die op wat voor een manier dan ook hun hart bij de westernsport hebben liggen, ongeacht of ze een pancakehorse, stippelmonster, vlekkenbok of een saaie eenkleurige dikbil hebben en wat ze ermee doen. Helaas is de maatschappij momenteel helemaal een beetje gericht op ikke ikke ikke, we zijn dus geen uitzondering. Maar toch, ik zie veranderingen optreden in de maatschappij!!!!!!!!!!
De WRAN doet het zo slecht nog niet, Tong uitsteken .

Aansluiting moet er in ieder geval gezocht gaan worden bij de grote boze bond, daar ontkomen we allemaal niet aan. Maar hoe............iedereen compleet tevreden krijgen zal niet lukken.

**ships, plots is de kop leeg.......vervolg komt nog wel een keer, Bloos **

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:51

FlyingHigh schreef:
Aansluiting moet er in ieder geval gezocht gaan worden bij de grote boze bond, daar ontkomen we allemaal niet aan. Maar hoe............iedereen compleet tevreden krijgen zal niet lukken.

Klopt, dus moeten wij ons beseffen, hoe groter de body is, dat je des te beter voor de dag kan gaan komen, anders verliezen wij uiteindelijk allemaal.
Het is eigelijk heel eenvoudig, instappen en tol betalen waar je nog wat aan kan hebben, of tol betalen als je wilt instappen, en je schikken naar.
Soms bekruipt mijn het gevoel dat het laatste wel is het geval kan gaan worden, en dan hebben wij voor het western rijden echt de boot gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:53

Maar Peter, leg dan eens (liefst kort/bondig/helder) uit wat ons belang in aansluiting bijde KNHS is?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:54

dirkje schreef:
en dan komt de rest van het TE-VEEL nog...........

Drikje,
Hoorde vanmorgen nog een mooiere uitspraak, dat de westernsport er wel eens aan onder door kan gaan omdat deze bol staat van zelf gekozen kundigheid.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 15:51

Het grootste belang dat je nu moet zien in de te ondernemen missie, is te overleggen hoe wij de westernsport naar tevredenheid van ieder kunnen implementeren binnen de gegeven structuur van de KNHS, die totaal geen affiniteiten heeft, feeling, met de westernsport dit in het breed gezien. Het grootste belang is dat beide partijen, zo en zo in gesprek blijven met elkaar, luisteren naar elkaar, de ene geeft BV aan, hoe gaat dat bij jullie met start licenties,……….eummm nou duidelijk waarom wij aan het levelle gegaan zijn, binnen die structuur bepaald dit namelijk wat jij wel en niet mag doen. Begrijp dat dit een behoorlijke herrie zal gegeven hebben als het je al over komen was, wat uiteindelijk toch komen gaat.

De losse clubjes binnen het western kunnen naar gelang zonder moeite alle apart horizontaal instromen, denk BV dat de Wran zou kunnen vragen aan de FRNS, BV Paints zoals Jeddah aangaf(ineens Endurance gaat rijden met hun al dan niet gevlekte Paints, tja, dan zal de DPHC lekker Endurance gaan uitschrijven) bij de Endurance aansluiten dus,……….maar als je verticaal instroming verwerven kan, lijkt mijn dat een vele malen betere optie, voor je sport, want daar hebben wij het nog steeds over, over dondert wordt met regeltjes, toeter en belletjes die totaal geen raakvlak hebben met BV de cultuur die allen sporten binnen de KNHS zo eigen zijn.

Wat ik hier boven dus verwoord is het grootste goed, belang voor elke western sport beoefenaar dat wij nu nog in de gelukkige omstandigheid zijn dit samen te kunnen doen, of er moet gedacht worden door sommige verenigingen dat deze zelf wel impact kunnen maken met een clubje van 200 leden binnen de structuur van de KNHS, tja, dan mag je alles vergeten waar dit topic uiteindelijk voor bedoeld is.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:49

peter, bedoel je zelf gekozen kundigheid = hoogmoed Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:53

Als dit:
PeterV schreef:
Het grootste belang dat je nu moet zien in de te ondernemen missie, is te overleggen hoe wij de westernsport naar tevredenheid van ieder kunnen implementeren binnen de gegeven structuur van de KNHS, die totaal geen affiniteiten heeft, feeling, met de westernsport dit in het breed gezien. Het grootste belang is dat beide partijen, zo en zo in gesprek blijven met elkaar, luisteren naar elkaar, de ene geeft BV aan, hoe gaat dat bij jullie met start licenties,……….eummm nou duidelijk waarom wij aan het levelle gegaan zijn, binnen die structuur bepaald dit namelijk wat jij wel en niet mag doen. Begrijp dat dit een behoorlijke herrie zal gegeven hebben als het je al over komen was, wat uiteindelijk toch komen gaat.

De losse clubjes binnen het western kunnen naar gelang zonder moeite alle apart horizontaal instromen, denk BV dat de Wran zou kunnen vragen aan de FRNS, BV Paints zoals Jeddah aangaf(ineens Endurance gaat rijden met hun al dan niet gevlekte Paints, tja, dan zal de DPHC lekker Endurance gaan uitschrijven) bij de Endurance aansluiten dus,……….maar als je verticaal instroming verwerven kan, lijkt mijn dat een vele malen betere optie, voor je sport, want daar hebben wij het nog steeds over, over dondert wordt met regeltjes, toeter en belletjes die totaal geen raakvlak hebben met BV de cultuur die allen sporten binnen de KNHS zo eigen zijn.

Wat ik hier boven dus verwoord is het grootste goed, belang voor elke western sport beoefenaar dat wij nu nog in de gelukkige omstandigheid zijn dit samen te kunnen doen, of er moet gedacht worden door sommige verenigingen dat deze zelf wel impact kunnen maken met een clubje van 200 leden binnen de structuur van de KNHS, tja, dan mag je alles vergeten waar dit topic uiteindelijk voor bedoeld is.

het antwoord is op dit:
Sonja schreef:
Maar Peter, leg dan eens (liefst kort/bondig/helder) uit wat ons belang in aansluiting bijde KNHS is?

dan snap ik er geen bips van.
Ik zal wel ernstig Koe zijn maar je bent me echt volledig kwijt.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:10

Sonja schreef:

Mag ik ff (heet geen Peter maar toch Knipoog )

Geen.
Geen enkel belang hebben we bij aansluiting.

Zolang het niet moet is het erg onverstandig om aansluiting te willen.

MAAR.
Het kan zomaar gebeuren dat je verplicht wordt via wetgeving *verzekeringstechnisch*commercieel.
Als je dan niet voorbereid bent en je gewoon laat opslokken hebben wij geen enkele inspraak meer en beslist de KNHS hoe we het in de toekomst moeten gaan doen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:13

Dus we sluiten ons aan "voor het geval dat" en gaan er dan van uit dat de KNHS ons "opslokt" en helemaal geen rekening houdt met de wensen van westernrijdend Nederland?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:17

Er is mijn inziens niet gezegt dat *we* ons gaan aansluiten.
Dat er binnen de wran een ander systeem moest komen is niet geboren uit de beredenatie dat de KNHS ooit ons baasje gaat worden.Dat level systeem was gewoon nodig.
Als je dan toch een ander systeem gaat toepassen waarom dan niet op een systeem opzetten dat klaar is voor de eisen die hoe dan ook gaan komen.

oja hoeze geen rekening houden met de wensen van????????
Hoe kom je op dat rare idee??????
Het hele level systeem en alles wat er mee te maken heeft is alles behalve achter de ruggen om van de leden gedaan.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 15-03-07 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:18

Maar wat zijn de wensen van westernrijdend Nederland? Zijn we daar al uit? Persoonlijk ben ik momenteel helemaal de draad kwijt vwb het beleid, de richting en het doel van WRAN, Federatie, rassenverenigingen en nu het verhaal van de KNHS Ziek . Want dat IS toch westernrijdend Nederland??
Laatst bijgewerkt door Mac op 15-03-07 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:20

Nee, Blaze, maar dat is toch waar we het hier over hebben, of niet? Aansluiten?

Ik zie niet in waarom KNHS ooit "baasje" zal worden? Als we aansluiten moeten we toch een "wij" gevoel met de KNHS hebben? En zij ook met ons? En dus ook onze belangen behartigen?

Hoe zit dat nu eigenlijk met Rassen verenigingen? Is het Fjordenpaardenstamboek bijvoorbeeld al aangesloten bij de KNHS?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:21

@Blaze, ik heb het over de KNHS, niet de WRAN... niet gelijk op de achterste benen hoor! Clown