Ik zet hier de link neer om informatie te geven zodat iemand die niet weet wat HYPP inhoud zich kan informeren. Een discussie over HYPP vind ik prima, maar dat kan dan toch in een nieuw topic. Dit ging puur even om een treurig feit onder de aandacht te brengen, niet meer en niet minder.
En wat dat fitten van Halterpaarden betreft... als dat GOED gebeurd krijgen ze dus een normale hoeveelheid voer. Je krijgt geen halterpaard door ze te VOEREN maar door ze te FOKKEN!
Ik wil je wel wat voerschematjes van paarden sturen die op de Worldshow gestaan hebben (en in de top 5 geeindigd zijn) hoor.. of het voerschema van een paar top futurity winners... Het is zo'n mythe dat je halterpaarden vet moet mesten... alleen de mensen die het spelletje Halter niet helemaal begrepen hebben gooien 12 kilo voer in hun paard...
Dot is meervoudig Nederlands Kampioen geworden op minder dan twee kilo krachtvoer per dag. Maar goed, ook dit verhaal gaat vreselijk off-topic, ook dáár ging het hier dus niet over..
Mocht je meer willen weten over 't fitten van een halterpaard mag je me altijd mailen of een nieuw topic openen natuurlijk...