heb ik de moed bijeen geraapt om mee te doen aan pleasure en horsemanship in de beginnersklasse
ik vond het in principe heel erg leuk en wil absoluut vaker mee gaan doen
en toch ging het absoluut niet super
aangezien we thuis alleen maar een buitenbak hebben en de radio binnen staat werd sandy erg onrustig
het werd zelfs zo ernstig dat ze een paar keer zelfs flink gebokt heeft ,stil staan bij de line up
nou dat was niet naar mevrouw haar zin ,ik heb echt m,n best gedaan maar van binnen kon ik wel janken
ons eerste onderdeel was horseman ship ,we waren maar met 2 deelnemers,het andere meisje met haar paard
deden het echt super ,maar sandy ...pffffff
een steady jog werd al gauw een erge vlugge draf ,bij de rechter galop werd ik nog door sandy getrakteerd
op een ferme bok,en ik durfde ook niet echt hard op te praten tegen sandy ,dus ik me zwaar maken zodat ze
wat rustiger zou lopen valt ze terug in een jog ,maar de roll-back ging weer super en de walk ook
het was dus duidelijk dat ik zowie zo geen prijs zou halen ,maar dat was ook niet het belangerijkste voor mij
ik vond het belangerijker om te laten zien dat sandy wel netjes kan lopen
bij pleasure ging het iets beter
met 3 deelnemers hadden we absoluut de ruimte over de hele hoefslag ,maar weer werd de jog een zeer vlugge draf ,
zo erg zelfs dat ik moest passeren wou ik niet tegen de andere opbotsen
eenmaal vooraan lopend ging het best wel goed op de linkerhand dan
na de reverse naar de rechterhand toe werd er weer een galop gevraagd en toen bokte ze weer ,
maar nu ook met steigeren erbij ,en dat alles moest ik opvangen met 1 hand en me gewicht ,
alleen tijdens de jog en de walk liep ze keurig naar mijn idee ,en de rollback ging weer super
en nu stond ze bij de line up wel stil,ik allang opgelucht
ik heb niet echt meegedaan om de prijzen maar wel om te laten zien wat we konden
helaas werd dat door sandy,s maffe gedrag teniet gedaan ,
ik kreeg wel een compliment dat ik het bokken en steigeren goed had opgevangen maar ik kon wel janken
tot mijn verbazing bleek ik toch wle wat puntjes gescoord te hebben
bij horsemanship kreeg ik een rozetje en ook bij pleasure ,en ach ondank alles
was het toch een super ervaring om mee te doen en ik was eigenlijk ook wel een beetje trots op die rozetjes,
al durfde ik niet meer te vragen naar de beoordeeling ,die kon ik zelf wel invullen
ik weet nu waar ik thuis aan moet werken en volgende keer beter
toch nog een paar fotootjes van mijn mij met sandy

recht m,n schoonzoon dennis en links een vriend die ook trots waren op sandy

weer thuis op stal,met rozetjes

en de appel had ze toch verdiend ,mijn super vriendinnetje

.

. Lekker makkelijk vanaf de tribune iemand afbranden, volslagen onterecht en onwaar overigens.
dat wijntje hou je tegoed,wit of rood,je zegt het maar.30 april in middenmeer of anders 1 juli bij de veca,dan mag vrolijk zeggen of het voor of na de proef gedronken word,mischien heeft zij er dan nog voordeel van