[WN] weet je misschien tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MagicForGold

weet je misschien tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 01:48

Heey allemaal,,
Ik heb een paardje (apaloosa)
En ze wil steeds sneller en loopt heel hoog en ik krijg er met geen mogelijkheid naar beneden
zodat ze wat soepelder gaat lopen en dat ze geen last van dr rug krijgt.
Maar ze loopt dus steeds sneller en als ik haar net een beetje beneden heb zeg maar dan moet ik dr weer inhouden en loopt ze weer zo hoog. en ik weet op dit moment even niet zo goed wat ik moet doen al heeft dineke jonker mij heel veel advies gegeven alleen ik weet wel cker dat dat niet genoeg is,, ik probeer haar ook steeds in kleine voltes te rijden zodat ze wat rustiger wordt maar zodra ik weer naar voren rij dan is het weer mis en begint ze weer heel snel te gaan ,,
weten jullie misschien nog wat tips voor mij?

nickyu

Re: weet je misschien tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 02:00

indien zadel past en er geen rug problemen zijn

volhouden Haha!

steeds weer terug nemen en moment dat je juiste tempo hebt teugels los
loopt ze weer onder je vandaan , direct weer terug nemen en weer los

de een heeft het sneller door dan de ander
zodra ze zelf rustiger gaat lopen en gaat ontspannen komt ze ook naar beneden(rug los en kop in de lucht gaat nu eenmaal niet(makkelijk) samen Knipoog )

probeer te voorkomen dat je paard niet de achterhand er onder brengt en je te veel op de voorhand gaat rijden , dus goed de achterhand er onder en dan tempo gaan bepalen
je lesgeefster zal daar duidelijker tips te plaatse in kunnen geven
als ikje hiervandaan

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:16

Is les nemen geen optie?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:21

veel overgangen rijden en halve ophoudingen maken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:21

ik dacht dat ze les kreeg ,, Bloos
Citaat:
dineke jonker mij heel veel advies gegeven alleen ik weet wel cker dat dat niet genoeg is

zoniet herhaal en verander ik mijn tip
Citaat:
je toekomstige lesgeefster/ver zal daar duidelijker tips te plaatse in kunnen geven
als ikje hiervandaan

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:08

Zorg dat haar schouders recht zijn, mijn merrie kon ik een jaar terug ook alleen nog maar kleine cirkels mee rijden omdat ze keihard ging op rechte lijnen.
Toen ben ik naar een andere trainer gegaan en die vertelde me dus dat ik haar teveel op stelling en dus teveel op de binnenteugel had gereden.
Op rechte lijnen uitte ze een soort van vluchtgedrag daardoor omdat ik haar schouders niet onder controle had en ze dus scheef liep.
Daarnaast was de boom van mijn toenmalige zadel te breed en dat deed haar dus pijn Huilen

Als het met jouw zaedl goed zit kun je misschien dit vast proberen, telkens als zij onder het rijden bij een oefening
een bepaalde richting in denkt te gaan ga jij de andere kant in, dus zij wil links, ga jij rechts, wil zij rechts ga jij links
enz. willekeurig door de bak heen, en zorgen dat je de buitenteugel en benen er goed bij houd dus niet alleen op de
binnenteugel sturen, dus niet haar wil volgen maar die van jouw, is het een merrie? die kunnen koppig zijn Haha!
Daarnaast zou ik ook zoals hierboven al gezegd goede instructie zoeken, want ik en de meeste anderen hier krijgen het alleen ook niet voor elkaar Knipoog
En natuurlijk zijn er ook mensen die denken dat ze het alleen wel kunnen maar die laten we maar even buiten beschouwing...

MagicForGold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 18:29

nee ik heb altijd les gehad maar dat heb ik nu niet meer ,, en ik kan ook niet met dit paard lessen want het is niet van mij , ik rij er wel op alleen het is niet mijn paard

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:49

Bedenk: eerst sturen, dan tempo beheersing en pas in het laatste stadium nageeflijkheid. Zo heb ik eerst mijn jonge paardje sturen en tempo geleerd en later nageeflijkheid. Advies is dus meer met de basis bezig te gaan en niet alles tegelijk willen. Ales het tempo goed is kun je pas bezig gaan met nageeflijk rijden en heb je ook kans dat het gaat lukken. Sucses!

__PrinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:08

Rij met steeds lossere teugels, zo raakt ze ontspannen!
werkt echt! heeft bij mijn beide paardjes gewerkt! Lachen