[WN] afscheid van Thirsty`s top dude

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wildwestwill

afscheid van Thirsty`s top dude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 00:36

Huilen Na een geruime tijd wikken, wegen en piekeren heb ik de knoop doorgehakt en dude verkocht . Huilen tot mijn verbazing is dit super snel gegaan ,op een maandagavond op marktplaats gezet ,dinsdagochtend een mailbox vol ,donderavond kwamen de eerste mensen kijken en dat was liefde op het eerste gezicht , het klikte gelijk met dude en een 15 jarig meisje dat eigenlijk alleen recreatief rijdt. Hij gaat een prima leven tegemoet met bos en strand ritten en 4 nieuwe vrienden en top bazin (eigenlijk 2) Go jij! Go jij! .
De reden van mijn beslissing is dat Dude eigenlijk te veel cutting bloed heeft en dus de rening en plaisure heel moeilijk vond , hij deed wel wat je van hem verlangde maar met veel tegenzin en het koste hem veel kracht om zn brede lijf netjes in de spin te laten, hij ging liever achter de koeien Koe aan (hond en shetjes) , en ik vond het niet fair tegenover hem om hem te dwingen ,hij deed zn best voor mij ,en michelle natuurlijk , nu gaat hij met zijn pas 13 jarige leeftijd in de VUT dat is het beste voor hem ,houden van is ook los kunnen laten ,ik wens Iris en ellen nog jaren plezier van dude Doei, doei

XoNo

Re: afscheid van Thirsty`s top dude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:28

Moeilijk hoor www! Ik ken het probleem.
Ik vind het wel enorm grappig om te lezen dat Dude teveel cuttingbloed heeft voor de reining en pleasure. Als ik kijk naar Stip, kindje van Dude, dat is een op en top pleasure-hunter paard *LOL* Zo zie je maar weer dat bloedlijnen niet altijd alles zeggen Haha! Er kan van alles uitkomen!

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 10:48

Hey xono ik denk dat het ook veel te maken heeft met de training van dude weten we niets van zijn leven voor mij net of hij de reining opnieuw moest leren en in de plaisure was hij heel snel afgeleid alsof hij alles in de gaten moest houden zoals cuttingpaarden doen on dit te voorkomen heb ik een jong paard terug gekocht wat nog helemaal naar eigenhand te zetten is

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:09

Ja, een paard wat al door iemand anders is getraind voor je hem koopt, is altijd moeilijker dan een paard wat je zelf beleert en inrijdt. Tenminste, dat zijn mijn bevindingen. Ik merk dit met Stip ook. Met Buddy, die ik heb laten beleren en zelf heb ingereden kon ik lezen en schrijven, we begrepen elkaar altijd. Kato hetzelfde verhaal. Stip en GB zijn beiden moeilijker, we begrijpen elkaar niet altijd en soms reageren ze op bepaalde dingen heel anders dan mijn bedoeling was *LOL* Opzich ook wel een uitdaging, maar het is idd makkelijker een paard te rijden die je naar eigen hand hebt gezet.

Michellegb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:24

Hi Will......

Gelukkig blijft Dudje in de buurt, dus we kunnen zo bij hem gaan kijken hahah Ach gut

Xono; misschien heeft jouw paardje meer van z'n moeder dan van Dude, kan natuurlijk allemaal. !!
OK dan!

Groetjessss