[WN] wat aan te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

wat aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:08

In augustus gaan wij met 8 meiden een paardrijvakantie doen in de ardennen. We gaan daar op westernzadels rijden. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, dus mijn vraag aan jullie is; kan ik nou beter een rijbroek of een spijkerbroek aandoen? En is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Anoniem

Re: wat aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:18

Je kan ook een gewone rijbroek aandoen hoor. Ik rij zelf altijd met een wrangler, maar er zijn ook mensen die gewoon in een engelse rijbroek rijden.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:20

ik zou rijbroek doen.
Ik vind rijbroek lekkerder zitten veel zachter en veel elastischer en neemt beter vocht op.
Maar dat vind ik Knipoog

Owjah en denk eraan dat je het beste laagjes aan kan doen.
Als het warm is dat je iets uit kan doen en als het kouder si dat je iets eroverheen kan doen.

En nog veel plezier met de vakantie..!! Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:37

oke bedankt!!, ik had zelf ook al gedacht dat een rijbroek wel fijner zou zitten....

roXXXYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:45

Waar ga je rijden?? Lachen

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:29

Is maar net wat je gewend bent, mij krijg je dus echt niet in een dressuurbroek Haha! Knipoog Een goede spijkerbroek zoals een wrangler gaat prima. Je loopt echter het risico dat je je knieen doorrijdt als je gewent bent te klemmen met je benen. Als je dit niet doet, zie ik geen probleem met een spijkerbroek te rijden. Wel moet je rekening houden met wat voor laarzen je aan denkt te doen. Ik heb nl. meegemaakt dat iemand 1x met dressuurlaarzen op mijn zadel ging zitten en dat daarna de fenders helemaal zwart gevlekkerd waren. Was ik duidelijk wat minder blij mee. Knipoog
Maar veel plezier in elk geval!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:29

Ik zou voor een spijkerbroek gaan

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:02

Leuk! Heel veel voorpret alvast!

Als je een westernzadel niet gewend bent, zou ik gewoon een rijbroek of in ieder geval een broek van zachte stof aandoen. Ik heb me in het begin af en toe best doorgereden op mijn westernzadel in mijn spijkerbroek, niet op de knieen maar juist wat hoger, binnenkant dijbeen. En duren 7 dagen heeeeeel erg lang Lachen
En als je toch graag een spijkerbroek aan wil doen, let er dan op dat deze de dubbele naad aan de buitenkant heeft (bij alle Wranglers is dit het geval, maar bij andere merken wil het nog wel eens varieren van model tot model).

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:31

Een rijspijkerbroek, die zijn er van verschillende merken. Ze vallen over je laarzen, zitten als een rijbroek en zien er uit als een spijkerbroek.
Zelf gebruik ik vaak stretchspijkerbroeken, van o.a. wrangler, maar dus ook de bovengenoemde broek. Heb ik hier gekocht:
http://www.kraemer-pferdesport.de/cgi/w ... d%2fmd5%7d

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:32

Een rijspijkerbroek, die zijn er van verschillende merken. Ze vallen over je laarzen, zitten als een rijbroek en zien er uit als een spijkerbroek.
Zelf gebruik ik vaak stretchspijkerbroeken, van o.a. wrangler, maar dus ook de bovengenoemde broek. Heb ik hier gekocht:

http://www.kraemer-pferdesport.de/cgi/w ... d%2fmd5%7d

http://www.kraemer-pferdesport.de/cgi/w ... 8%2fmd5%7d

De 1e broek ken ik qua kwaliteit niet, ik had de 2e waarvan de donkere broek langer meegaat dan de lichte, die scheurde na ca. 6 maanden, de ander gebruik ik nu ca, 1 jaar.

roXXXYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:00

spijkerbroek, pijpen iets langer dan normaal, goede maat, naad aan de buitenkant, (niet je eigen dat is koud Lachen je broek naad dus... ) en gaan met die banaan.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:00

Stretch is idd ook erg aan te raden! Ik heb er twee van Wranglers.

MagicForGold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:22

Je gewone kleren Knipoog Natuurlijk niet het netste van het netste en het nieuwste van het nieuweste maar een gewoone broek enz.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:28

Misschien een idee: voor je op vakantie vertrekt, neem een paar western-lessen. Dan heb je iets meer een idee hoe westernrijden "werkt", en kun je meteen testen welke broek het lekkerst zit, zonder dat je er meteen een week mee zit. Zo ben ik ook in de western-wereld gerold: begonnen met een vakantie te boeken (ja, in de Ardennen!), van tevoren een paar westernlessen genomen en ja... do I need to say more?? Vork

Ik rij trouwens gewoon in jeans, alle merken, heb blijkbaar stevig vel Knipoog

judith8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:19

ik zou voor de jeans gaan.. rij ik altijd mee maar je kan toch voor de zekerheid allebij meenemen?? dat als je de rijbroek niet lekker vind dat je gewoon een jeans aan doet Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:25

Iets waar je je lekker in voelt en waarmee je al uren in een zadel hebt gezeten!

Ik verafschuw zelf rijbroeken en hou het bij spijker danwel een oude ribbroek..

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:00

Ik rijd in spijkerbroek,paardrijbroek enz...............Ik heb eigenlijk nergens last van.
Alleen sommige broeken dat is anders gestikt ofzo(tsja dan kan je horen hoeveel ik verstand er van heb Clown )