[WN] week report lang verhaal plus foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabske

week report lang verhaal plus foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:55

Hej allemaal,

Ipv today. vertel ik eigenlijk van wat meerdere dagen nieuwtjes
Op stal zijn er wat nieuwe paardjes bijgekomen dus heb ik wat meegeklust op stal.
Er kwam in eerste instantie een fries bij dus hebben we na grondig overweg besloten om de weides die nu opgesplits waren grotendeels bij elkaar te zetten, een wei met de grote paarden erin (3 paardjes) hebben we er niet bijgezet gezien die met merries erbij ooit mijn paard door alle draden heen hebben gejaagd en ik dat niet meer aandurfde maar de andere paardjes staan nu dus bij elkaar 1 grote groep en daarvoor moest er nogal wat gedaan worden, dus een paar weken geleden toen die fries erbij kwam hebben we de wei vergroot door alle tussen afrasteringen eruit te halen en de omheiningen en stroomdraad te vernieuwen. er staan nu 8 paardjes bij elkaar namelijk: swerdy, present, jumper, shiva, shesa, shiloh, jitske, navaronne. een leuke bonte groep. in het begin was het even stress en druk maar nu gaat het eigenlijk wel prima.

Maar ook de voorwei moest nog gedaan worden we hebben ze een paar weken op de voorweide of paddocks gescheiden gehouden zodat ze met eten wel rustig waren, maar afgelopen weekend hebben we daar ook alle tussen afrasteringen uitgehaald en konden ze daar ook weer bij elkaar lopen en worden ze daar ook samen hooi gevoerd en dat gaat eigenlijk prima.

Het is een leuke kudde toch wel leuk om te zien dat de groepjes waar ze eerst in stonden grotendeels nog steeds bij elkaar staan en ze eigenlijk niet echt met andere paarden betere maatjes geworden zijn. present jumper en swerd is nog steeds dikke mik.
ik heb er wel wat foto's van gemaakt ik zal die straks even bij click plaatsen.

Maar ook zijn er nog 2 shetlanders bijgekomen willems en wester geloof ik dat ze heetten lieve paardjes het zijn hengstjes nog ze willen ze straks bij de groep van acht paarden zetten maar daar ben ik het niet zo mee eens en meerdere van die club niet omdat ze dus nog hengst zijn en swerdy gaat al niet zo goed met hengsten en dat bleek ook maar weer toen ze deze week er mee voorbij liepen swerdy liet wel even weten zich behoorlijk de baas te voelen en het meest hengst te zijn (sukkeltje kan ook niet weten dat ie maar klophengst is en dus niet volledig hengst is hahaha) Dus ook daarvoor hebben we een weitje meegebouwd en een stalletje waar ze lekker in kunnen staan. en die kan nog vergroot worden ook mettertijd en eventueel ooit in de toekomst op een andere wei.

Behalve nieuwe paardjes en een hoop klussen heb ik ook heerlijk gereden met dit weer wat grondwerk gedaan en wat gespeeld met de paardjes.
vrijdag lekker buiten gereden met present.
Zaterdag met anne op jumper en chrizz op present en ik op swerdy buiten gereden chrizz had haar hond bij dus plaatje was helemaal compleet. was een heerlijk ritje lekker weer en de hond had het naar haar zin ( die was nog nooit bij paarden geweest) en de paarden ook.
Zondag alleen geklust.
Maandag heb ik eerst present gereden even in de bak trail horsemanship en pleasure geoefend en een sprongetje gedaan en daarna nog even lange afstands training buiten gedaan ze moet dan een grotere afstand van mij lopen met veel draf en galop, haar conditie is behoorlijk goed maar er moet nog wel wat aangedaan worden om hem weer optimaal te krijgen voor dat soort ritten.
En toen ben ik even langs pres dr paps en oma gereden Ramon en Future die binnenkort ook dichterbij mijn stal komen te staan wat ook op zich al toppie nieuws was. weer terug gereden en met swerdy nog in de bak gereden begonnen zonder hoofdstel met alleen een touw rond de nek om mee te sturen het ging nog niet helemaal soepel maar voor een paard wat bij de minste geringste kans ervandoor gaat deed hij het echt extreem goed hij was heel relaxed en rustig heeft super zijn best gedaan ook. dus ik was tevreden. heb hem daarna ook nog met bosal gereden en trail geoefend de laatste keer was hij nogal hyper met slalom en l achteruit en zijwaarts over een balkje dus die dingen nu alleen geoefend slalom ging goed zowel voorwaarts als achterwaarts er doorheen en l achteruit na een poosje ook. en zijwaarts heeft nog wel wat werk nodig maar hij raakte nu in iedergeval niet zo in paniek

En vandaag was echt de triomph op alle dagen heerlijk weer en een heerlijke rit, ik ben met swerdy gaan buitenrijden samen met anne en jumper achter onze stal ligt een heerlijk natuurgebied maar sinds er een weg tussen is gekomen is het moeilijk om er te komen.
Maar nu wouden we er toch weer eens naar toe dus touwhalster onder de bosal met halster touw en gaan rijden, Swerdy is er bang voor nauwe doorgangen en de wandelpoortjes voor een natuurgebied zijn erg smal, maar hij heeft het toch maar mooi voor me gedaan weliswaar in een rotgang erdoorheen haha maar goed daarna meteen weer rustig en stil staan.
Ze zijn het natuurgebied aan het aanpassen en vergrootten en dus wordt er nu met veel machines in gewerkt maar het heeft nu wel meer paden maar we wisten niet meer zo goed waar we nu wel of niet doorheen konden. met het resultaat dat we op sommige plekken door het water zijn gegaan afgrond in moesten springen en omhoog moesten springen. hekken openen en sluiten en door nauwe poortjes en over greppels haha was een heel avontuur en geen enkele keer heeft ie zich misdragen alles deedt hij braaf, Nu is hij best wel een paniekzaaier van tijd tot tijd waar ik veel moeite mee had was om zijn vertrouwen te winnen en het leek wel of die me vandaag volledig vertrouwde. Dus anne en ik het koeien gebied in de schotse hooglanders lopen daar los en een aantal hebben pas gekalfd dus ik was nogal bang om ze tegen te komen maar anne en ik hadden geen koe gezien die poortjes daar waren nog nauwer en swerdy vond ze doodeng dus anne ach er is geen koe te zien komt goed we waren net bij het laatste poortje waar we door heen moesten en een wandelaar was zo aardig om het voor ons gauw open te doen vanwaar zijn grote haast naar ons snapte ik niet helemaal tot swerdy begon te springen rennen en draaien om mij heen een hele kudde hooglanders kwam achter me aan. ik denk o oh swerdy moest daar door een heel nauw poortje jumper is heel rustig en braaf dus die hebben we er eerst doorheen laten gaan iedere keer maar de koeien die achter hem aanrenden waren toch wat minder leuk en dus gauw door het poortje heen haha. daar wat pics geschoten van de koeien toen ik eenmaal veilig aan de andere kant stond en wat van anne met swerdy en jumper en weer verder gereden terug naar stal.
We kwamen uit op een pad waar ik swerdy vroeger wel vaak rengalop liet doen maar dat durf ik met de bosal niet gezien hij daar al een keer eerder doorheen gerend is door er volledig in te hangen dus ik wou een handgalopje maar ging er vanuit dat dat niet ging lukken.
Dus ik zet hem aan en hield hem wat korter dus eigenlijk met teveel druk voor een bosal maar daardoor liep hij keurig sprong rustig aan en gallopeerde rustig weg beetje bij beetje heb ik hem wat meer ruimte gegeven en alleen terug opgepakt als hij versnelde uiteindelijk gewoon een heerlijk arbeidstempo gereden en hij heeft niet meer versneld en hij was redelijk los. heerlijk en dat met dit weer.

drukke wegen afgronden in bergjes op hekjes openen door smalle poortjes en keer op keer afstappen en opstappen geen probleem door water over hindernissen en geen stap verkeerd. wat een toppaard heb ik toch ben blij dat ik nooit opgegeven heb met hem en altijd door heb gezet een heel verhaal ik ga zo de pics plaatsen bij click van zowel vandaag als van de dag dat jitske de fries erbij kwam.
van de shetlanders heb ik nog geen foto's gemaakt komt binnenkort wel ooit.

mijn vakantie zit er weer op morgen weer werken maar dat het heerlijk was dat hebben jullie vast wel begrepen.
Groetjes fabske

Aangezien het 42 foto's zijn heb ik even de foto's
in mijn album geplaatst.
dus hier even 3 foto's
en de rest bij de link: http://www.mijnalbum.nl/Album=IV36ATQS
Afbeelding
van links naar rechts: shiva jumper shiloh present navaronne shesa en swerdy.
Afbeelding
Luna de engelse stefford van Chrizz (mijn bijrijdster)
Afbeelding
Jumper en anne met swerdy aan de hand ff op de pic lief he Lachen

In het album staan nog veel meer pics ook van jitske het nieuwe paard bij ons op stal

fabske

Re: week report lang verhaal plus foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 07:34

214x bekeken en geen enkele reactie?
haha te lang verhaal of slechte foto's
groetjes fabs

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:06

Het verhaal is idd een beetje lang en de foto's op MijnAlbum talrijk Bloos

Die foto's die in dit topic staan vind ik leuk, vooral de laatste! Mooie koppies! *LOL*
Jammer dat je er zelf niet bij op staat Tong uitsteken

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 18:32

haha jah idd lang verhaal Tong uitsteken als ik toch begin te vertellen..... Tong uitsteken
Thnx voor de complimenten over de pics.
Ik zal de volgende keer een foto van mezelf met paard plaatsen haha.

marjotjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:47

whajoo lang verhaal:P naja maak niet uit hoowr!!:P juist leuk om te lezen.
mooie foto's en volgens mij hebbie een hele leuke vakantie gehad(aan t verhaal te lezen):P
kuzs marjo

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 07:42

hallo

hartelijk bedankt allemaal, ik heb een heerlijke vakantie gehad die week.
ik zal binnenkort wel een keer pics plaatsen waar ik zelf op sta
met mijn paard daar was hier ook vraag naar Lachen
dus dat gaan we doen en ook eens een paar andere gave actie pics laten maken.
maar voorlopig staat mijn paardje even op rust die is namelijk kreupel.
Groetjes fabske

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:46

Knipoog Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zo'n lang verhaal op de computer geowon naar vind lezen! maar wel eluek foto's!!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:36

Inderdaad veel te lang verhaal (ben er niet eens aan begonnen.... Bloos ) Ik heb ff een foto van je album gepakt omdat ik die zo typerend vind voor het weer de afgelopen weken;

We keren het slechte weer de rug toe!
Afbeelding

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 09:19

haha gelukkig heb ik niet altijd zo'n lang verhaal Tong uitsteken
ik vind die foto ook heel leuk die je uitgekozen had pannekoek en idd passend bij het weer toen en nu Knipoog