Omgeving van Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Omgeving van Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 18:51

Dit jaar wil ik (19) samen met mijn zusje (13) endurance wedstrijden gaan rijden. We zijn eerst van plan om dit jaar de kennismakingsklasse te gaan rijden. Ik heb de website van deronline al door gelezen en we hebben al een paar wedstrijden uitgekozen waar we willen rijden. Maar nu vroeg ik me af hoe de omgevingen zijn bij deze wedstrijden. Thuis rijden we langs wegen en veel op zandpaden dus het zou niet verstandig zijn om in een bergachtig gebied te gaan rijden. Daarom vraag ik aan jullie hoe de omgevingen zijn bij deze wedstrijden:

1. Zondag, 18 maart: Endurance Kootwijkerbroek I: klasse I en kennismakingsklasse 35 km,
2. Maandag, 9 april: Vaassen klasse I en kennismakingsklasse 27
3. Zondag, 29 april: Dutch Mountain Endurance Banholt (L) klasse I en kennismakingsklasse 30
4. Zondag, 6 mei: Rabo Vechtdalrit Ommen klasse I en kennismakingsklasse 33
5. Zondag, 24 juni: Sprengenrit Laag Soeren klasse I en kennismakingsklasse 30
6. Zondag, 26 augustus: Endurance Kootwijkerbroek II, klasse I en kennismakingsklasse 35
7. Zondag, 30 september: Ommen-Vilsteren Omloop Lemele klasse I en kennismakingsklasse 34

Lenneke_

Re: Omgeving van Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:54

kootwijkerbroek heeft wel wat zwaardere stukken, zwaar zand
Banholt is Zui Limburg, dus veel heuvels
Laag Soeren is wat heuvelachtig, niet heel erg

De rest heb ik nooit gereden.
Zelhem (achterhoekse paardendagen) heeft voornamelijk zandwegen, als je dat gewend bent zou dat een mooie wedstrijd zijn om te beginnen.

Maar je mag maar 1 keer kennismakingsklasse starten in een seizoen

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 21:18

Ow, bedankt want ik begreep het verkeerd. Je mag dus in 3 seizoenen 1 keer met de kennismakings klasse meedoen?

Zelhem kan ik niet meedoen, de wedstrijd die er staan kan ik.
Laatst bijgewerkt door Leoni_ op 13-02-07 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:19

Ja Ja

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:21

Ik zou voor kootwijk ( dus niet kootwijkerbroek ) gaan Haha!

Kootwijkerbroek heeft de dikke bart, dat is 700 meter heel zwaar en mul zand. Daar kunnen ze moeite mee hebben!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 21:26

Wanneer is kootwijk dan? Want deze heb ik niet in mijn lijst staan. De wedstrijd in Kootwijk zal wel op een zaterdag zijn en dan kunnen we helaas niet. Maar bedankt voor jullie reacties! Zo kom ik weer een stuk verder om te beslissen welke rit ik kan rijden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:30

kootwijk is op 21 april Haha!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:43

chagrijntje schreef:
1. Zondag, 18 maart: Endurance Kootwijkerbroek I: klasse I en kennismakingsklasse 35 km,
2. Maandag, 9 april: Vaassen klasse I en kennismakingsklasse 27
3. Zondag, 29 april: Dutch Mountain Endurance Banholt (L) klasse I en kennismakingsklasse 30
4. Zondag, 6 mei: Rabo Vechtdalrit Ommen klasse I en kennismakingsklasse 33
5. Zondag, 24 juni: Sprengenrit Laag Soeren klasse I en kennismakingsklasse 30
6. Zondag, 26 augustus: Endurance Kootwijkerbroek II, klasse I en kennismakingsklasse 35
7. Zondag, 30 september: Ommen-Vilsteren Omloop Lemele klasse I en kennismakingsklasse 34

Zoals al gezegd heeft kootwijkerbroek een groot stuk met erg zwaar zand, wat wel belastend kan zijn voor je paard. Ik heb deze vorig jaar echter wel als eerste wedstrijd gedaan en dat viel mij niet tegen.
Vaassen is een nieuwe wedstrijd dus daar valt niet veel over te zeggen. Wedstrijd in Limburg zou ik niet doen, daar zijn wel veel heuvels vergeleken met de rest van Nederland. Laag Soeren is een hele mooie wedstrijd, het enige nadeel wat ik daar vond is dat er grote stukken met van dat heidezand in zitten (met wat stenen door het zand zeg maar), maar het was zeker goed te rijden!!
Over Ommen weet ik niets mbt de omgeving, heb ik zelf ook nog nooit gereden. In de vraagprogramma's die op deronline.nl staan kun je ook een hoop vinden over de bodem.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:43

Bedankt voor jullie informatie, zoals sinESappel zei, de omgeving staat ook op de website, sorry ik had nog niet gekeken bij info.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:37

Ik heb vorig jaar Ommen-Vilsteren gereden en die is op zich niet echt zwaar (klein stukje wat heuvelachtig is) maar gaat wel veel langs de weg vind ik. En vorig jaar was de afstand 37km i.p.v. 34. Verder heb ik ook Laag-Soeren gereden maar die is best pittig als je zoals bij ons niet echt de mogelijkheid hebt om heuvels en mul zand te trainen (ik woon nl in Neede, vlakbij dus Knipoog ). Het is jammer dat je niet naar Zelhem kunt want dat is echt een leuke wedstrijd om mee te beginnen vind ik. Maar goed, kies er gewoon ééntje uit die je leuk lijkt en die in de buurt is zodat je niet zover hoeft te rijden de 1e keer. De 1e rit is al intensief genoeg zowel voor je paardje als voor jezelf.

In ieder geval veel plezier tijdens jullie endurance debuut! Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 07:14

Lenneke_ schreef:
Maar je mag maar 1 keer kennismakingsklasse starten in een seizoen

Klopt dus de eerste wedstrijd kun je kennismakingsklasse starten, voor de rest zul je een startkaart aan moeten vragen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:01

Ik pak dit jaar de kennismakingsklasse van de Sprengenrit in Laag Soeren mee.
Eigenlijk wilde ik de Peelrand doen, maar die week van de Sprengerit zijn wij op vakantie tegenover de manege van waar uit het georganiseerd word.
Dus vandaar dat ik die mee pak.
Ik heb wel gehoord dat de rit vrij zwaar is, maar wel ontzettend mooi.