Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kennis maken met en dan op deze manier, dat kan niet de bedoeling zijn! 

Cer schreef:Grappig dat ervanuit gegaan wordt dat dit een 'prutser' betreft

Dit komt neer op aanmodderen zoals je het beschrijft. Helaas ben ik niet bekend in die buurt maar ik hoop dat je een leuke manege vind.
DubbelDun schreef:@Ddees : jammer dat je eerste westernles niet is geworden wat je er van gedacht had, maar als ik denk dat het is waar je geweest bent mag je nog blij zijn dat ie geen bizons in de bak heeft gelaten
Misschien geen beste beurt voor 'western', maar misschien zijn daar al meer 'engelse' ruiters geweest met het idee dat 'doen wij even'.
Maar goed, ik ben het ook niet eens met die manier van lesgeven hoor.
(NIET DUS!!) Ddees schreef:Is misschien eens een idee om uit te proberen met m'n paardje. Misschien vinden we het allebei wel heel erg leuk.
Ddees schreef:Ik heb altijd al een keer western willen rijden, ervaren hoe dit gaat en misschien in de toekomst ook de overstap maken.
Dus toen de ruiterclub een uitstapje regelde naar een westernstal met een uur les, ging ik natuurlijk graag mee. De kans om ervaring op te doen.
Ik verheugde me er enorm op. Maar wat viel dat enorm tegen. We kregen paarden die we niet vooruit konden krijgen. De instructeur zei dat we konden rijden "dus laat maar zien hoe het moet". Beetje raar vond ik, want westernrijden is toch iets heel anders dan dressuur!
Mijn paardje deed precies het tegenovergestelde als wat ik wilde, op een gegeven ogenblik begon hij gewoon andere paarden aan te vallen en als ik dan aan de teugels kwam of ik duwde eens goed met mijn benen om hem een andere kant op te sturen, begon de instructeur te schelden dat ik niet aan de teugels mocht komen en dat ik niet mocht schoppen! Nou ja, schoppen deed ik echt niet, maar volgens hem deed ik het paard pijn. Ik begon hoe langer hoe meer gefrustreerd te raken en mijn paard ook. Ik begreep hem niet en hij mij niet. Op een gegeven moment was hij het zat en na een flinke bokpartij lag ik in het zand.
Ik ben er wel weer opgestapt en heb nog een rondje gedraaft, maar ik had het helemaal gehad, vooral van die irritante instructeur die daar uit zijn neus stond te vreten. Ik heb het laatste half uur maar gewoon gestapt en proberen ervoor te zorgen dat mijn paard de andere niet aanviel.
Ook mijn clubgenoten vonden het geen stijl hoe de instructeur les gaf, ook zij begrepen hun paarden niet en omgekeerd.
Nu wil ik toch graag nog een keer gaan westernrijden, maar absoluut niet meer in Merkelbeek. Wie weet in Zuid-Limburg nog een andere westernstal, mag ook eventueel in België zijn, waar ze wel instructies geven?