Marylot Crosslink hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Marylot Crosslink hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 10:54

Ik had dit topic ook al bij naturals geopend, maar daar krijg ik niet veel reactie. Ik denk (en hoop Knipoog ) dat er in de endurancesport wel meer met dit hoofdstel gereden wordt.

Dus aan iedereen die in het bezit is van een marylot crosslink ... vind je het een goed hoofdstel? Werken de sidepull en crosslink goed (denk release)? Heb je reeds nadelen ondervonden van het hoofdstel of vind je het gewoon super? Enzovoort, enzovoort, ...

groetjes

Lenneke_

Re: Marylot Crosslink hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:27

Ik heb hem.
Had hem eerst als crosslink, dat ging best goed. Tot ik hem eens als side pull probeerde. Dat ging veel beter. Dus nu heb ik hem als side pull.
Ben er heel tevreden over, kan eigelijk geen nadelen bedenken

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:31

Ik had ook gereageerd (net nog) in dat topic. Heb mijn marylot vorige week binnen gekregen en ben er echt super blij mee. In de bak, bos en in het verkeer gaat het geweldig.
Heb hem nog niet als side pull gebruikt, maar dat ga ik ook maar eens proberen, misschien bevalt dat nog meer, kan het me haast niet voorstellen, hahaha.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:13

Ik volg even...

Kan je de crosslink omzetten naar sidepull of moet je daar echt de sidepull van marylot voor hebben?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:19

De marylot crosslink kan je ook als sidepull gebruiken daarom vind ik het zo'n interessant hoofdstel. Tweemaal bitloos en éénmaal met bit!! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:22

Koop er dan wel een losse keelriem bij. Ik heb een hele tijd zonder keelriem gereden. Ging wel, maar echt handig was het niet.
Heb er nu een losse keelriem bij gekocht.

Als ik ga rijden neem ik ook geen halster meer mee. Ik doe meteen het hoofdstel om en zet hem daarmee aan het hek. Als ik opgezadeld heb klik ik de teugels eraan en klaar. Lekker makkelijk

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:02

Bij de crosslink zit toch al een extra keelriem?

Net even snel overhgenomen van de website van goedhard

Citaat:
Biothane halsterhoofdstel dat zowel mét als zonder bit gebruikt kan worden. Door het Cross-gedeelte te verwijderen kan het hoofdstel als sidepull gebruikt worden en, door de bithangers en de extra keelriem, wordt dit model een halsterhoofdstel. De neus- en frontriem worden standaard geleverd met een overlay, kleur naar keuze. U kunt er natuurlijk voor kiezen om geen overlay te nemen. Neusriem is standaard met neopreen onderlegd.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:49

Vroeger werden ze zonder keelriem geleverd, tegenwoordig gewoon met. Heb sinds een paard waar week ook de crosslink maar gebruik hem als sidepull. Echt super hoofdstelletje! Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:10

Wat is het verschil van inwerking dan van de side pull? en hoe anders wordt dit bevestigd?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:54

een crosslink heb je gekruisde riemen onder de kin door. Als je druk geeft op de teugels komen er daardoor druk op de neus en de oren. Een sidepull word gewoon bevestigd aan de zijkanten van het hoofdstel en werkt zo alleen in op de neus. Sommige paarden snappen de crosslink niet en vinden de druk achter de oren vervelend, (zoals mijn paard Clown ) maar andere paarden lopen er prima op.

De release van de bandjes is niet bij elk paard even goed (paard met een baardje kunnen er nogal last van hebben) en het ene paard kan beter tegen druk van het andere.

Ik gebruik mijn hoofdstel als sidepull dus, in mijn profiel staat er wel een fototje van. Een heel simpel systeem maar lekker duidelijk voor mijn paard.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:07

Kan je hem met de side pull ook nog onder de kin alleen halen? Was zo wie zo al fan van de crosslink moet hem alleen nog steeds halen. Zijn er trouwens verschillende maten van want ik heb of full of cob nodig, wisseld per merk

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:08

Er zijn wel verschillende maten, zelfs maatwerk is mogelijk omdat ze alles zelf maken.
Maar ze zijn wel heel ruim verstelbaar. Ik heb een cob voor Anouar, maar m'n shet past hem ook

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:12

heeft anouar een lang fijn hoofd?? Ik zit telkens te denken om hem op maat te laten maken als ik dan toch op wedstrijd ben met splash laat ik het meteen opmeten, maar ben het telkens vergeten (blond) of mijn vriend zegt van volgende keer we gaan nu weg, grrrr. Ik wil hem eigenlijk al in april hebben maar ik denk dat ik het (weer) niet ga halen voor mijn eerste klasse 2

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:14

Anouar heeft eerder een kort breed hoofd