Helaas na 4 maanden lag mijn westernzadel toch niet helemaal lekker meer, dus ben ik gister met peerd en al naar Arthur gereden in Vorstenbosch. Hij vond het zadel eigenlijk helemaal niet verkeerd liggen, maar Skrei had er toch last van d'r rug door gekregen, dus een ander zadel. Ik heb er in totaal 3 opgehad. De eerste was een nieuw zadel met equiflex boom. Dit zadel zat echt heel lekker maar bewoog helaas iets teveel op Skrei haar rug. Het tweede zadel was een 1 jaar oude Pullman. Dit zadel lag goed op Skrei haar rug alleen ik vond hem te hard zitten. Het derde zadel was ook weer een nieuwe. Deze lag goed op Skrei haar rug en ik zat er ook nog eens lekker op. Conclusie: zadel nr. 3 is het geworden. Ik heb mijn "oude" zadel in kunnen ruilen voor dit nieuwe zadel zonder iets bij te hoeven betalen. Nu eerst ff 2 weken testen en dan ff Arthur een belletje geven of ik en Skrei nog steeds tevreden zijn. Zo niet gaan we gewoon weer terug, geen probleem (maar ik hoop het niet!).
Mijn nieuwe zadel:

De beugels

Close-up:

De cocho's:

Vandaag voor het eerst mee in het bos gereden en het zat echt weer verrukkelijk na een maand op een veelzijdigheidszadel