[SGW] natuurlijke hindernissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

natuurlijke hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:43

Hallo Allemaal,

Wij zijn op zoek naar informatie over natuurlijke hindernissen. Ik zal eerst even kort wat vertellen over wie wat waar. Ik woon samen met mijn gezin in het zuiden van Frankrijk en bezit daar een vakantieboerderij. Nu behoort bij onze grond ook 6 hectare bos. Het bos zelf is veel groter en ik mag er volledig gebruik van maken van de andere eigenaren.
Ik heb zelf een lipizzaner die erg veelzijdig is en ook best eens een sprongetje kan waarderen. Het is de bedoeling dat we nog wat pony's erbij nemen zodat gasten die kunnen rijden ook een pony te beschikking hebben.
Het lijkt mij nu zo leuk om in het bos verschillende routes uit te zetten en ook eentje met wat natuurlijke hindernissen.

Wie kan mij meer vertellen hierover, hoe bouw je ze zodat ze veilig en verantwoord zijn. Hoe hoog kun je ze maken. En natuurlijke leuke ideetjes zijn van harte welkom.

Ik hoor graag van jullie. En voor wie wat meer van onze boerderij wil af weten: www.la-mouline.nl

Huertecilla

Re: natuurlijke hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:58

Je schrijft 'natuurlijke hindernissen' maar je bedoelt eigenlijk zelf bouwen van hindernissen? Met andere woorden natuurlijk ógende hindernissen?

Natuurlijke hindernissen zijn obstakels die je buiten (in de natuur) tegenkomt. Rotsblokken, een omgevallen boom, een steile wand op- of af, een rivier, een stroomgeul etc. Je kan hier eventueel een haag, muurtje of hek ook nog onder vatten.
Het gevaar van al deze hindernissen is dat ze niet meegeven en de natuurlijke ondergrond voor afzetten en neerkomen risicos meebrengen. Bij een rivier is het vaak niet zichtbaar waar je gaat.
In het terrein zijn het letterlijk obstakels en is het omrijden vaak de verstandige keus.

Voor inrichten van een eigen stuk springland, is het véél verstandiger om veilige 'kunstmatige' obstakels te bouwen.

Veel plezier.

HC

Apple

Re: natuurlijke hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:03

Ik verplaats het even naar SGW Lachen. Daar kun je ook wat tips vinden in de FAQ over welk type sprongen je kunt bedenken.