Koelen, ook bij kouder weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Koelen, ook bij kouder weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:07

Hoi,

Koelen jullie ook bij kouder weer? zoals bij wedstrijden in maart en april... dan kan het toch wel redelijk koud zijn. is het dan verstandig om te koelen?

gerritje

Re: Koelen, ook bij kouder weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:56

ik koel nav hoe het paard aanvoelt. dus het kan best zijn dat ik in maart koel en in juni niet. is geen tijd aan gebonden. zelf voelen blijft toch de graadmeter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:07

Ligt aan het paard, aan het weer ect. Als je paard dan heel warm is kan het best zijn dat je zijn hals koelt terwijl je de achterhand warmt houdt met dekens.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:57

Inderdaad, er is niet echt een standaard antwoord voor. Misschien zal ik dan wat op de hals koelen, maar zeker niet veel en ik denk ook alleen tijdens de rit. Dus niet als je net bij de pa / finish bent en gaat stilstaan. Dan gooi ik er altijd lekker vlot een dekentje over, je zal niet de eerste zijn die door kou een stijf paard krijgt.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:03

koelen kan bijna altijd wel..... wel gelijk met een trekker in de vet-gate eraf halen het water... zorg er wel heel goed voor dat zijn "motor" achterhand warm blijft... va de kruis een deken leggen en over de achterhand hangend bij zijn achterbenen... toen ik vorig jaar mijn 1e 160km rit reed in Duitsland goot het uit de hemel en het was echt niet warm, maar hoe harder het regende hoe lager zijn hartslag werd....