enduranceruiters in Zeeland??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zippora

enduranceruiters in Zeeland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:54

Zijn er mensen in Zeeland (bij voorkeur Walcheren, maar daarbuiten is ook ok) die endurance rijden?
Het lijkt me wel fijn om een paar keer met iemand samen te trainen/handig om samen naar wedstrijden te reizen/elkaar te helpen met groomen etc.

Nicole85

Re: enduranceruiters in Zeeland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:38

Ik begin dit jaar met mijn paard Lachen (woon in Zeeuws-Vlaanderen)
Ik start in België. Mijn eerste wedstrijd is op 8 april in de Panne in België.
Ik wil dit jaar 3 of 4 wedstrijden starten, 2/3 in België en 1 in NL, de Peelrand (Wanroij).

Helaas is de afstand niet zo makkelijk om samen te trainen. Maar lijkt me wel leuk om eens te kijken of er nog meer endurance liefhebbers zijn in ZLD.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:47

hai hai. hier nog een zeeuw. ik woon op schouwen duiveland. dus niet super dichtbij. ik ga dit jaar endurance starten. heb in 2005 een kennismakingswedstrijd gereden in kootwijkerbroek. samen naar de wedstrijd lijkt me wel handig maar weet niet of dat echt te regelen is... (wij huren een trailer in de buurt) waarschijnlijk word mijn eerste wedstrijd dit jaar soest. maar ik zit nog te twijffelen tussen soest en kootwijkerbroek...

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:07

ik woon op de zuid hollandse eilanden,en mijn paarden staan in zwartewaal,net geen zeeland.
maar wil best wel een keer samen trainen bv bij burgh haamstede

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:38

Wat fijn om te horen dat er toch een paar zijn, maar we zitten wel allemaal erg uit elkaar, zeg!
Zouden er nou echt zo weinig mensen zijn in Zeeland die deze sport doen/willen doen? Je zou denken dat het hier ideaal is voor endurance: zee, duinen, kilometerslange ruiterpaden door kilometerslang bos(walcheren).

Ik denk erover om mijn paard in de tweede helft van dit jaar eens een kennismakingsrit te laten maken. zit nog te kijken waar, maar het lijkt erop dat België toch het dichtste bij is voor mij.
Het zal voor ons allebei de eerste zijn, dus als een van jullie hulp nodig heeft op een van jullie wedstrijden hou ik me aanbevolen (ik moet het wel een paar weken vantevoren weten ivm drukke agenda). Op die manier kan ik alvast enige praktische ideëen/kennis opdoen.

Ik pb jullie een dezer dagen wel mijn tel.nr, ok? Moet helaas weer aan het werk.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:37

kilometerslang bos op walcheren? waar dan precies. het bos in haamstede vind ik namelijk niet zo fantastisch.. slecht ondehouden, diep uitgesleten paden...

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 12:48

langs de hele kuststrook van Walcheren ligt bos, weliswaar maar ongeveer 1 km breed, maar wel kilometerslang dus.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:21

Hoi Hoi

Ik woon in Zeeuws-vlaandern en wil dit jaar ook graag starten..zodra ik vervoer heb...hopelijk is dat te regelen. En zal ook in Belgie gaan starten.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:04

hallo hier nog een zeeuw (westzeeuws vlaanderen)die heel graag endurance wil gaan proberen.Ik lees met plezier altijd de verhalen en wil t heel graag zelf eens gaan doen.Ik heb een criollo en aangezien we nu ook soms flinke buitenritten maken denk ik dat hij t zeker aan kan, de vraag is of ik t wel aankan (hahah)
Ik heb een trailer en wil best eens oefenen met anderen alleen moet ik iedere keer door de tunnel dus de ene keer op t ene eiland en de andere keer aan mijn kant zou leuk zijn!