[WN] Western Trail rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kinscem

Western Trail rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:44

Hoi,

Vraagje: Ik rijd een welsh nwr pony, ik ben met hem gestart in de endurance klasse 1, maar ik wou wel eens met hem wat van die trail hindernisssen (parcoursjes proberen) om hem leniger te maken en om de trainingen eens af te wisselen. Ik rijd hem nu dressuurmatig.

Is er iemand in de omgeving van vriezenveen overijssel of in de omgeving van assen, waar ik eens zou mogen komen kijken hoe zoiets in z'n werk gaat, of iemand een instructeur die mij hierbij zou kunnen helpen.

Groetjes

Shadowboy

Re: Western Trail rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:43

18 februari is er een wedstrijd in de Silver-ranch in Oosterwolde, half uurtje vanaf Assen. Kom hier maar eens kijken.
Is erg leuk en leerzaam. Zo ben ik ook begonnen.
Succes

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:35

Of ga naar Den Ham.

Dat is ook niet te ver van Vriezenveen.

Daar heb je elke vrijdagavond westernles,kan je ook een keer komen kijken.
Ze oefenen natuurlijk niet altijd trail.
Maar misschien kan je een proeflesje vragen ofzo.

Kijk hier maar eens.

http://www.easternspirit.nl/DreamHC/Pagina2.html

hans

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:46

Vriezenveen is niet zo ver bij mij weg. Ik zit in Holten. Je mag gerust een keertje komen kijken bij de training hoor, no prob.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:08

Van trail rijden wordt je paard niet zozeer lenig, als dat hij daar wel lenig voor moet zijn. En dat moet je doen voordat je aan die oefeningen en dat parcours begint, maakt niet uit of je western of dressuur rijdt.

Een paard kun je onderverdelen in een voorkant, middenkant en een achterkant. Voorkant is hoofd/hals tot aan de schouderpartij, middenkant is de ribbenkast, achterkant zijn zijn achterbenen. Trail rijden betekend dat je ieder onderdeel van een paard met een aanwijzing kunt bedienen, dat hij op een aanwijzing van jou een stapje opzij, vooruit, achteruit kunt laten doen. Bij de voorhand, maar ook bij de achterhand. Ieder been apart.
Kun jij, ook als je dressuur rijdt, voorkant, middenkant en ook achterkant apart bedienen? Kun jij een wending maken om de voorhand, achterhand, kun je een paar pasjes naar rechts en naar links als jij je rechter of je linkerbeen aanlegt, zonder dat hij rechtuit of schuin rechtuit gaat? Kun jij achterwaarts, en tijdens het achterwaarts achteruit een cirkeltje naar rechts of naar links maken? Als je dat niet kunt, heeft een les helemaal geen zin. Ga eerst droog oefenen en je paard leren reageren op die aanwijzingen. Pas dan moet je met obstakels gaan werken. Zit de basis er niet goed in, kan het paard zich ook aan simpele trailobstakels bezeren, en is dat alleen maar een slechte ervaring voor hem....

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:48

Jep.. trail heeft niet veel met lenigheid te maken. ( het helpt natuurlijk wel als je een lenig paard hebt)
des te meer met gehoorzaamheid en nauwkeurigheid. Het kan voor een paard erg spannend zijn om al die hindernissen zomaar te nemen en dus als schrik en obstakel training is het ook erg leuk!
Ik dresuur om mijn kleine kortgebouwde tinker lenig te krijgen..

Kijk ook een naar TREC, die combineerd endurence met trail!