Ik vraag me af waarom hij dit doet
Zou het pijn oid kunnen zijn? Als ik probeer om hem wat hoger in te stellen gaat ie enorm hangen. Maar ik wil hem liever niet dwingen om z'n hoofd/hals hoger te houden. Wat zou het kunnen zijn?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zou het pijn oid kunnen zijn? 
Rijd er zelf nog een die zo doet en het is echt een teken van ontspanning, maar niet van volledig gebruik van de achterhand. Dus mijn tip zou zijn, lekker voorwaarts rijden en veel hoeken rijden. 

Cassidy schreef:Je hebt het probleem er zelf ingereden...natuurlijk komt hij in verzet, hij moet spieren gebruiken die hij anders nooit hoeft te gebruiken.
Ik zou wat grondwerk met hem doen om hem soepeler en leniger te krijgen, en een eventueel gevecht in het zadel niet uit de weg gaan. Als dat bommetje (neiging om te bokken?) een uiting is van last zou ik me overigens ook serieus af gaan vragen of het zadel goed past.
En longeer hem eens een aantal weken een of twee keer in de week met een pessoateugel, met een gewone trens, zet hem niet te kort en begin laag.
)