kennismakingsklasse, welke ritten kunnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

kennismakingsklasse, welke ritten kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:37

Ik las op deronline dat de kennismakingsklasse ritten van 25 km t/m 39 km zijn. Betekent dat dat je aan ritten mee kunt doen waarvan de lengte hiertussen valt? beetje domme vraag misschien, maar dan weet ik het zeker. Bloos

Hoe zijn de volgende ritten om eventueel te beginnen? Te doen?

Zondag, 6 mei Ommen Rabo Vechtdalrit Ommen 33, 56
Zaterdag, 1 september Endurance Holten v.v. Haarle 28, 38, 45, 60, 82, 120 (?)
Zondag, 30 september Ommen-Vilsteren Omloop Lemele 34, 47, 72, kl 3 (?)

JJJose

Re: kennismakingsklasse, welke ritten kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:05

Hoi, ik kan je geen antwoord geven, maar wil graag bij je topic aanhaken. Ik wil in Klasse 1 starten en ben ook benieuwd naar wat anderen geschikte wedstrijden vinden om mee te beginnen.
Dus ik kijk ff mee. Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:06

je kunt bij alle wedstrijden waar een klasse 1 wordt gereden ook een kennismakingsrit maken.
De wedstrijden die jij opnoemt ken ik niet, die zijn te ver weg voor mij Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:05

De ritten die jij noemt, zijn prima te doen in de kennismakingsklasse. Ja

Ik ken ze allemaal, heb ze ook allemaal gereden (ook verschillende afstanden).

En idd kun je op iedere wedstrijd waar een klasse 1 wordt gereden ook de kennismakingsklasse over dezelfde afstand rijden.

In Holten kun je overigens alleen de kennismakingsklasse rijden op de 28 km, niet op de 38 (of het moet dit jaar anders zijn dan vorig jaar).

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:06

Ik ben ook wel benieuwd welke ritten geschikt zijn om mee te beginnen. Ik wil komend seizoen ook een keer een kennismakingsrit doen. Is Kootwijk daar geschikt voor? Ik weet niet of er nog veer verschil is qua zwaarte (ook al zijn de afstanden min of meer hetzelfde)?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:12

Kootwijk is 31 km, een relatief korte afstand voor een klasse 1. Er zit geen 700 m klapzand in zoals bij Kootwijkerbroek, het is vrijwel allemaal bos- en heidegrond (hier en daar een wat muller pad, het blijft tenslotte de Veluwe). Lijkt mij ook prima te doen voor een klasse 1 of kennismakingsklasse.

Het is ook net wat voor terrein (ondergrond, relief) je paard gewend is. Voor een paard dat vrijwel alleen op harde paden zonder hoogteverschil wordt gereden, kan een rit over de Veluwe wat zwaarder zijn dan voor een paard dat bijvoorbeeld veel op het strand komt. En rijd je wel eens in wat heuvelachtiger gebied, dan zal je paard vast ook minder moeite hebben met de wedstrijden in bijvoorbeeld Laag Soeren of Zuid-Limburg dan dat paard dat alleen polderland gewend is.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:02

Renske_fjord schreef:
Ik las op deronline dat de kennismakingsklasse ritten van 25 km t/m 39 km zijn. Betekent dat dat je aan ritten mee kunt doen waarvan de lengte hiertussen valt? beetje domme vraag misschien, maar dan weet ik het zeker. Bloos

Hoe zijn de volgende ritten om eventueel te beginnen? Te doen?

Zondag, 6 mei Ommen Rabo Vechtdalrit Ommen 33, 56
Zaterdag, 1 september Endurance Holten v.v. Haarle 28, 38, 45, 60, 82, 120 (?)
Zondag, 30 september Ommen-Vilsteren Omloop Lemele 34, 47, 72, kl 3 (?)

Holten is voor de eerste keer denk ik het beste te doen.
De eerste Ommen vind ik persoonlijk vrij zwaar. Veel mul zand in het eerste gedeelte..
Holten is wat dat betreft volgens mij vrij vlak, maar wel stenig, dus als je paard dat niet gewend is, denk ik het best te doen met ijzers.
de 2e Ommen rit vond ik heel goed te doen, maar wel vrij veel stukken langs de weg.