Ikzelf heb m'n 'ponyjaren' wel achter de rug, maar zou als ik ooit weer eens een paard koop toch richting een westernrastrekken. Ik ben gek op trekpaarden vooral omdat ze zo lekker groot en breed zijn, maar ik ben net zo gek op westernriding, en dat is nou eenmaal geen combinatie..
Ik snuffel zo nu en dan wat rond om te zien wat er allemaal te koop staat, maar t valt me op dat er weinig over stokmaat verteld word, alsof t niet belangrijk is, of komt het omdat de gemiddelde quarter/paint tussen de 140 en 150 is en het dus 'niet veel uitmaakt' ?
Ik weet kleine pony's wenden sneller dan grote paarden, maar scheelt het 'echt' veel tussen een paard van 150 en 1 van 160?
Mocht ik ooit weer een paard kopen zal dat 90% zeker een paint of quarter worden, waar ik serieus western mee kan rijden, maar wel wil ik een grote maat... Zijn er veel grote maat quarters en paints, of zal ik dan heel hard moeten zoeken? En kan ik met een grote maat ( vanaf 1.60 m ) net zo serieus western rijden als met een quarter/paint van 1.40m?
Graag jullie mening over de voor en nadelen van de stokmaat in de westernsport
Daarom wil ik ook een 'echt' westernras waarmee ik op alle wedstrijden mee kan doen...

. Beetje nadeel voor de trail dat wel