Wat western rijden betreft ben ik helemaal blanco. Ik ben begonnen op een manege met lessen (engels) Heb nu zelf 2 koudbloed merries waarmee ik vooral buitenritten maak. Het zijn prima paarden maar (vooral de ene) ze zijn sterk en zwaar om te rijden. Nou zou ik graag een paard willen dat cool in de kop is maar dat ook licht te rijden is. Ik kom soms westernruiters tegen en hun manier van rijden lijkt wel wat. Maar nogmaals ik heb er geen idee van.
Dus mijn vraag aan jullie: Hoe kan ik me het beste inlezen/ mijn informatie vandaan halen wb het western rijden en dan vooral de recreatieve kant ervan want voor wedstrijden heb ik geen talent.
Mocht ik ooit een recreatie western bereden paardje zoeken waar moet ik dan zijn? Wat kost zo een ruintje (want ik wil hierna een ruintje). Kan ik mijn koudbloeddames ook western berijden of is dat echt uit den boze?
Ik wil me dus de aankomende jaren gaan verdiepen in het western rijden, ik heb de tijd maar ben er wel in geinteresseerd. Dus ik ben op zoek naar tips en handvatten. En hoop/denk bij jullie aan het goede adres te zijn