[WN] Dribbel en zijn custom zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

longhorn

Dribbel en zijn custom zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 20:56

Op speciaal verzoek naar aanleiding van vragen bij het topic "zadel, made in Holland" plaats ik enkele foto's van Dribbel met zijn custom zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jobbeltje

Re: Dribbel en zijn custom zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:59

Wow, mooi zadel!
Ik heb niet zoveel verstand van western-zadels maar dit zadel lijkt iets naar voren te hellen. Klopt dat? Of is dat gezichtsbedrog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:29

Schitterend! Tong uitsteken Die staat echt geweldig op dat paard!!!
@Jobbeltje, ik denk dat dat komt door die dikke vacht die eronder zit.
Wie heeft dit zadel gemaakt? Jij zelf Longhorn?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:32

@ Sonja: Dat zou kunnen, maar het lijkt net of het dieptepunt van het zadel niet helemaal in het midden van het zadel zit, en ook de beugels te ver naar achteren (schuin) zouden hangen als je een lijn zou trekken vanf het dieptepunt recht naarbeneden.

Nogmaals, ik heb geen echt verstand van zadels, dit is gewoon wat mij opvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:32

Ziet er leuk uit !
Rijd je er ook echt mee ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:35

Kan het me niet voorstellen dat hij d'r echt mee rijdt Knipoog Zonde om er met je kont in te gaan zitten, kan je d'r lang zo lekker niet naar kijken Nagelbijten / Gniffelen
Lijkt me juist een uiterst comfi zadel om mee te rijden Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:36

@longhorn: echt een kunstwerkje om te zien, moet vast en zeker heerlijk zitten. Leuk paard ook by the way!
(spaart nog even door voor ooit ook een custom zadel zucht)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:37

Mooi zadel hoor. Haha!
Ik ben het met Jobbeltje eens, het zadel lijkt iets naar voren te hellen idd. Ja
Ik kan het ook fout hebben, heb geen verstand van zadels. Knipoog
Ik neem aan dat ze er op rijd, lijkt me heerlijk zitten.
Ik heb zelf ook een westernzadel (deze is heel anders overigens) en dat zit erg lekker! Lachen
Olifant, jou kom ik ook overal tegen!

[edit] leuk paard trouwens! Haha!

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 05:02

Nee hoor, het zadel ligt echt recht op het paard. Je ziet ook op de foto die van achter is genomen dat het zadel gewoon aansluit. Het paard is echter iets overbouwd (achter iets hoger dan voor). Het is trouwens een Dun It (Quarter). Verder loopt de bak niet recht(zeker bij de laatste foto valt dat op).

Ja het zadel wordt gewoon dagelijks gebruikt, en ook in Deurne voor de westerninstructeursopleiding.

Ik heb een westernstore en zadelmakerij en dit zadel is door mij zelf gemaakt. Het is een 100% custom (zoals al de zadels die ik bouw) waarbij na het opmeten van het paard de boom op maat wordt gemaakt.
Voordat de seat (zitting) erin gaat moet de klant komen proefzitten zodat de seat 100% past, dat maakt een dergelijk custom zadel erg comfortabel. Dit is een hardseat maar naar wens zijn ook padded / gel seats leverbaar.

Met vriendelijke groet,
Roland

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:03

Apart zadel om te zien, moet even wennen aan de kleurstelling zo, heel bijzonder..... Om dat optimaal eruit te laten knallen, zou ik er een effenkleurige pad eronder leggen. Dat maakt het geheel wat minder druk om te zien en wordt de aandacht voor de volle 100% naar het zadel getrokken. En, al mee gereden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:10

longhorn schreef:
Ja het zadel wordt gewoon dagelijks gebruikt, en ook in Deurne voor de westerninstructeursopleiding.

Knipoog

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:49

longhorn schreef:
Nee hoor, het zadel ligt echt recht op het paard. Je ziet ook op de foto die van achter is genomen dat het zadel gewoon aansluit. Het paard is echter iets overbouwd (achter iets hoger dan voor). Het is trouwens een Dun It (Quarter). Verder loopt de bak niet recht(zeker bij de laatste foto valt dat op).

Dat het zadel aansluit op het paard ben ik geheel met je eens. Alleen, als het paard dus overbouwd is (en de bak ook nog eens afloopt Knipoog) dan betekend dat in dit geval dus dat het paard een extra belasting op de voorhand krijgt omdat het diepte punt ook naar voren (ver)plaatst wordt? Of zie ik dat nou verkeerd?

westerninfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:38

Knap staaltje kunstwerk! Ik ben het alleen met FH eens: effenkleurige pad eronder en het zadel valt nog meer op!! gr

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 01:23

Jobbeltje schreef:
longhorn schreef:

Dat het zadel aansluit op het paard ben ik geheel met je eens. Alleen, als het paard dus overbouwd is (en de bak ook nog eens afloopt Knipoog) dan betekend dat in dit geval dus dat het paard een extra belasting op de voorhand krijgt omdat het diepte punt ook naar voren (ver)plaatst wordt? Of zie ik dat nou verkeerd?

Bij het opmeten van het paard moet je als zadelmaker dus ook kijken naar de mate van overbouwd zijn. Hiermee dien je zadelmaker bij het maken van de groundseat (fundering van de seat) rekening te houden. Dribbels voorhand wordt hierdoor echt niet extra belast. Bij een heuvel aflopen wel (zoals bij elk zadel/paard), maar dat is maar tijdelijk en hoef/kan je als zadelmaker geen rekening mee houden.

M.B.T. de pad; voor wedstrijden heb ik een andere liggen, maar voor buitenritten, training en Deurne ben ik (en Dribbel) heel tevreden met deze Airride.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 02:28

Wat een mooi zadel is het, al zal ik hem zelf niet nemen

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:10

ik vind hem heel stoer staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:14

Ben je lang bezig geweest om dit zadel te maken ?
Wat zonde als die kapot gaat

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 03:19

Ik heb het tussen de zadels van andere klanten door gemaakt. Hoeveel uren weet ik niet.
Dat het stuk zou kunnen gaan, daar ben ik niet bang voor. Ik geef op al de door mij gebouwde zadels 10 jaar schriftelijke garantie. Gezien de gebruikte materialen, afwerking en manier van werken, verwacht ik niet dat ik de eerste 15 jaar iets aan dit zadel hoef te vervangen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 05:39

wat een ongeloofelijk gaaf zadel.zo 1 wil ik ook wel. alleen tegen de tijd dat ik er geld voor heb is mijn paard allang dood.mocht die tijd uberhaupt aanbreken.

mooi paard ook trouwens!!

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 22:54

paardje2005 schreef:
wat een ongeloofelijk gaaf zadel.zo 1 wil ik ook wel. alleen tegen de tijd dat ik er geld voor heb is mijn paard allang dood.mocht die tijd uberhaupt aanbreken.

Ik lever ook zadels op afbetaling.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:58

@ longhorn: hoe kan het zijn dat wanneer het dieptepunt iets meer naar voren komt te liggen je geen extra belasting op de voorhand krijgt? Als ruiter zijnde wordt het dan niet makkelijk om in het midden van het zadel te kunnen zitten, en dus heb je (zo stel ik me dit voor) dan eerder de neiging om teveel voor in het zadel te gaan zitten. Daardoor lijkt mij de drukverdeling ook grotendeels op het voorste deel van het zadel terecht te komen. En dus op de voorhand.

Earmpykje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:45

is dit nou vakwrerk en/of KUNST. Wat adembenemend mooi!

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:40

heelmooi zadel en mooi paardje ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:03

ziet er mooi uit zeg Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:39

longhorn schreef:
paardje2005 schreef:

Ik lever ook zadels op afbetaling.

ja dat zag ik al. maar dan zit ik volgend mij nog op 200 per maand ofzo, en dat is helaas nog steeds niet voor mij weggelegt Boos!