Navman X300

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Navman X300

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:58

Op aanraden van Karin die de TREC Workshop Kaart en Kompas organiseerde heb ik een NavmanX300 gekocht.

Wat een heerlijk ding! Hij vertelt me precies wat mijn snelheid is, wat mijn gemiddelde snelheid is en vertelt ook precies hoeveel km ik gereden heb. Ideaal en zeer zeker een onmisbaar trainings hulpje!

Zo weet ik nu bijvoorbeeld dat ik met 42 keer lichtrijden 100 meter verder ben. Knipoog En dat Simply in galop al gauw op de 21 km per uur zit en dat draven in de berm beduidend langzamer gaat dan op het harde en dat mijn ritje waarvan ik dacht dat het 8 km was in werkelijkheid 8.2 km is (had ik toch erg goed geggokt! Haha! ). Hoe dan ook een super handig hebbe dingetje! OK dan!

Hier de link naar Bol.com waar je ze kopen kan.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ection=SCE

Karin

Re: Navman X300

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:18

Hier nog een Karin met goede ervaringen. Haha!

Ik heb de R300, aangeschaft bij de FuturumShop. Deze werd mij aangeraden omdat ik aan endurance en skaten doe en daar zou deze het meest geschikt voor zijn. In specificaties komt-ie overigens aardig overeen met de X300.

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... id=9000023

Liefst had ik een 'echte' GPS gehad (met schermpje, kaart en mogelijkheid om de boel aan te sluiten op je pc) maar dat was een prijzig grapje geworden. Met zo'n Navman kom je ook al een heel eind, ik gebruik toch vooral de afstandfunctie en de functie voor (gemiddelde) snelheden.

Afbeelding

Helaas heb ik op zeer bewolkte dagen wel eens slechte ontvangst. Maar dat schijnt vaker voor te komen bij navigatie-apparatuur.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:45

Karin schreef:

Helaas heb ik op zeer bewolkte dagen wel eens slechte ontvangst. Maar dat schijnt vaker voor te komen bij navigatie-apparatuur.

Ik heb ook zo een blauwe en had afgelopen week inderdaad (voor het eerst) last van een slechte ontvangst waardoor hij een beetje van slag was. Het was inderdaad best wel bewolkt. Mijn paard stapte ineens 1,2 km per uur en 10 stappen verder (nog steeds in stap) 9,3 Nors opkijken Vervolgens gaf hij helemaal geen snelheid aan. Later ging het weer beter trouwens.

Maar over het algemeen bevalt hij zeer goed. Ik vond het erg leuk om te zien hoelang mijn vaste rondje ongeveer was. Bleek dus slechts 17 km terwijl ik zelf 20 had geschat.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:09

Ik heb die grijze ook, ik vind het vooral handig om te weten wat mijn stap/draf en galopsnelheden zijn. Ook voor de gemiddelde snelheid en de afstand is hij erg handig. In het bos doet hij het wel minder goed, maar dat is bekend. Een uitgebreide met navigatie is helemaal mooi, maar wel erg duur.
Ik heb hem afgelopen zomer vaak gebruikt en ga hem straks bij het opbouwen zeker weer gebruiken. Wel vind ik dat hij vrij kort met de batterij doet, maar ik weet eigenlijk niet of er oplaadbare batterijen in kunnen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:19

Hoe gebruik je deze systemen eigenlijk? Heb daar niet echt een beeld bij?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 08:19

Het is een heel simpel apparaatje dat met een elastieken bandje dat je aan haalt om je boven- of onderarm gaat. Je zet hem aan en hij zoekt een sateliet op, even later heeft hij die gevonden en dan gaat het meten van de waardes beginnen. Voor de snelheid op het moment moet je op dat ding kijken, de afstand kan je ook tussendoor bekijken, Verder kijk ik meestal na afloop de boel even na en dan reset ik hem weer.
Ik vind het erg handig om te zien hoe groot de rondjes zijn die ik rijd en hoe snel haar normale tempo is in alle gangen.
Het enige nadeel vind ik dus dat hij het in dchter bos niet doet, dan krijg je dus een vertekend beeld vn de afstand en gemiddelde snelheid.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:02

Dit lijkt me een heel handig hebbedingetje! Lachen
Ik rijd alleen vaak in redelijk dicht bos.. Dus ik ben bang dat ik een miskoop bega.
Wat zou jullie advies zijn? Doen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:40

Ik rijd nooit in een bos, dus da's geen probleem, wel altijd in open polder Clown Bedankt voor je uitleg Jet!

Zijn die snelheden betrouwbaar vind je? Spreekt me wel aan eigenlijk, zal er eens over nadenken Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:44

het lijkt me heel erg handig. als ik echt verder wil met endurance wil ik ook een navman, mijn vader kan ze bestellen tegen inkoopprijs dus dat is natuurlijk handig Lachen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:58

Mietje, voor dicht bos zou ik hem niet aanraden, dan moet je bij de gps-en zijn en dan de duurdere. Ikzelf zit daar evengoed ook over te denken.

Maya, naar mijn idee zijn de afstanden en snelheden betrouwbaar, zonder erg wel eens kunnen vergelijken op een wedstrijd met iemand anders en die had dezelfde afstand in elk geval, iets anders dan door de organisatie was opgegeven. Ik weet niet meer hoe en wat precies, dat maakte me ook niet uit, maar ik had het idee dat hij dus wel juist werkte.

Ik had hem ook bij Bol.com vandaan, een stuk goedkoper dan bij de speciaalshops.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:02

De X300 is idd op dit moment wel heel voordelig bij Bol.com, voor 89 euro.

Ik heb de mijne alweer een jaar en in de tijd dat ik 'm kocht, waren ze het voordeligst bij de FuturumShop (ik heb ze toen iig niet kunnen vinden bij Bol.com). De R300 heb je daar nu voor 116 euro, maar voor de X300 vragen ze 125 euro.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:38

@Jeddah, handig speeltje he?
En heb je al een kompas aangeschaft?
Ik heb voor X300 gekozen omdat hij toch wel het voordeligst was en qua specificaties weinig verschilt met de overigen, ik gebruik 'm ook met hardlopen. Als je echt onder de dichte bomen rijdt/loopt dan is de ontvangst niet goed genoeg maar verder ben ik er wel tevreden over.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 22:39

Ja, ben er echt blij mee hoor!! Jep! Kompas heb ik! Nu nog een stafkaart zien te regelen!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:04

Maya schreef:
Zijn die snelheden betrouwbaar vind je?

Ik heb het idee dat de gemeten snelheden best betrouwbaar zijn. Er zal altijd een kleine afwijking zijn tussen de werkelijke en de gemeten maar die is niet heel erg groot.

Is trouwens ook wel leuk, en nuttig, om te meten. De snelheid van je paard. Zo stapt de mijne meestal 5,5 km/u aan een losse teugel zodra ik de teugels oppak loopt ze 6,5 km/u Haha!

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:49

fransje23 schreef:
Karin schreef:

Ik heb ook zo een blauwe en had afgelopen week inderdaad (voor het eerst) last van een slechte ontvangst waardoor hij een beetje van slag was. Het was inderdaad best wel bewolkt. Mijn paard stapte ineens 1,2 km per uur en 10 stappen verder (nog steeds in stap) 9,3 Nors opkijken Vervolgens gaf hij helemaal geen snelheid aan. Later ging het weer beter trouwens.

Maar over het algemeen bevalt hij zeer goed. Ik vond het erg leuk om te zien hoelang mijn vaste rondje ongeveer was. Bleek dus slechts 17 km terwijl ik zelf 20 had geschat.

Ik weet dat ik en jolita iets minder hard gaan dan cookie maar 1,2 km per uur???!!! haha
wil hem toch een keer van je lenen, dan kan ik ook even kijken hoeveel km mijn trainingsrondjes zijn...

Tot zaterdag

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:51

Dat lijkt me nog eens een handig ding!
Maar hij werkt zeker niet op plaatsen waar je mobiel ook geen bereik heeft?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:40

Matthanja schreef:
Dat lijkt me nog eens een handig ding!
Maar hij werkt zeker niet op plaatsen waar je mobiel ook geen bereik heeft?

Ja wel hoor, GPS staat los van het GSM netwerk

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:17

Karin schreef:
Hier nog een Karin met goede ervaringen. Haha!

Ik heb de R300, aangeschaft bij de FuturumShop. Deze werd mij aangeraden omdat ik aan endurance en skaten doe en daar zou deze het meest geschikt voor zijn. In specificaties komt-ie overigens aardig overeen met de X300.

Afbeelding

Ik heb deze GPS te koop, ik heb hem precies tegelijk met Karin gekocht.
Dus begin maart 2006 en heb er toen 129,90 voor betaald. Ik sta open voor ieder redelijk bod!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:42

Zit er ook aan te denken zoiets aan te schaffen, gaat dan vooral om lange buitenritten. Misschien in de toekomst TREC maar mijn pony wordt dit jaar pas 4 dus nog even wachten. Bedoeling is om deze zomer buitenritten te gaan maken met haar en dan lijkt het me handig bv snelheden ed. te meten.
Kan je er goed de weg mee vinden? Of moet je dan iets anders aanschaffen? En waar zijn zulke winkels?

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:42

Dus begin maart 2006 en heb er toen 129,90 voor betaald. Ik sta open voor ieder redelijk bod!

VERKOCHT AAN MIJ!!! OK dan! Pling

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:21

Hahahah, ja!
hij is vandaag ingeleverd op het postkantoor!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:25

stephanie81 schreef:

VERKOCHT AAN MIJ!!! OK dan! Pling

sorry off-topic Bloos

Na-aperd Haha! Niet in de war raken nu met 2 dezelfde GPS-jes Knipoog Ik wil wel de mijne terug

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:37

Die van jou ligt al appart. netjes opgeborgen.... Heel erg bedankt voor het lenen. Kunnen we helemaal als duo HAHA

Heb hem net binnen gekregen!!