klem op.
voelen wat er aan de hand is.
Hij had een golvend gebit, flinke haken vooral rechts, omhoog stekende haken achteraan en een wolfskiesje.
Wij mochten ook even voelen en dat was niet fijn! als je niet voorzichtig was kon je je eigen duim open halen!
Zijn wang was flink rauw.
Is een hele rare gewaarwording, met je hele onderarm in de mond van een paard.
Ik moest zijn hoofd omhoog houden, dat is ZWAAR!
Uiteindelijk hebben we er een bezem onder gezet.
Met een electrische rasp heeft hij het gebit recht gemaakt en de achterste haken weg gehaald en met de gewone rasp de rest bij gewerkt.
Als laatste heeft hij het wolfskiesje weggehaald met een soort appelboortje. Dit bloedde wel wat, maar was ook weer snel over.
Nadat de klem eraf was vond Boy zichzelf zeer zielig. Hij mocht nog niet eten ivm de verdoving, dus was hij nog zieliger.
Gelukkig knapte hij snel op en mocht hij na een uurtje weer wat hooi proberen. Vanavond krijgt hij slobber en de komende dagen mag hij geen bit in en moeten we even rustig aan doen.
dat mijn merrie een kleine overbijt had aan de snijtanden en zij kon zo ongeveer elk half jaar gedaan wat betreft haken...........en ja, als ze verdoofd zijn weegt het hoofd dubbel zo zwaar
Of eigenlijk nog meer dan 4 plaatsen, ze had op meer plaatsen haken. En ja dat die me er maar 1 keer heeft afgegooid is eigenlijk een wonder 
datz al nou net zoiets zijn als een scherp in je wang snijdend stukje aan je beugel..