Toen we om half elf aankwamen was de halter al afgelopen en was de trail bezig. De eerste klassen waren niet bepaald druk (4 deelnemers). De 'open' trail was beter bezet. De meeste paarden deden braaf alle oefeningen, slechts een enkeling had problemen met de brug

Ik vond het parcours wat 'stanaard' en had graag eens iets 'opvallends' gezien.
Een toeschouwer naast me vertelde dat die quarters soms toch wel heel rare namen hadden. Je noemt je paard toch geen Major Hart Attack

Ik heb even laten zien hoe de juiste spelling/uitspraak was

Hunt Seat Equitation was leuk om te zien. Ik had dit onderdeel nog niet eerder gezien. Waren er geen inschrijvingen voor de Hunter Hack

Dezelfde toeschouwer was zeer verbaasd ineens als die 'engelse' ruiters te zien

Weet iemand waarom dat meisje met die mooie franse naam 2x opgaf

Dat de jurering c.q. plaatsing af en toe behoorlijk anders was als gedacht blijft mij (en ook omstanders) verbazen. Misschien een idee naar de NQHA toe om op hun nieuwe website ook de uitslagen van wedstrijden te publiceren. En dan dus niet alleen de plaatsingen, maar ook de puntentelling per onderdeel.
In de westernonderdelen een paar hele mooie combinaties gezien. Niet alleen goeie gangen

Zo te zien had Cowboy JR

Ook zag ik nog een ruiter op een Bob Marshall treeless rijden. Ik kende deze ruiter niet, maar hij maakte een hele goede indruk.
Verder viel mij op dat bij veel combinaties het zadel toch heel dicht op de schoft lag (zo niet er op

Ik kreeg de indruk dat de organisatie de boel strak in de hand had en dat waarschuwingen m.b.t. regels in de inrijbak blijkbaar ook voor 'bekende' ruiters gelden

Al met al heb ik een prettig western-dagje beleefd.
Iedereen met de gewonnen linten, bekers en andere prijzen gefeliciteerd.