Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Nu zit ik op een goedkoop paard met een duur zadel en kan ik me eigenlijk alleen maar aansluiten aan de goedkoop is duurkoop verhalen. Wat ik vaak hoor is "het is maar voor erbij", maar de bosritten voor erbij duren vaak wel 2 uur of langer en dat arme knollenbeest zit dan wel al die tijd met een niet zo super passend Indiaatje op z'n rug. Ook ik heb een zadel voor erbij voor de dagen dat m'n rugklachten zo erg zijn dat ik mijn 15 kilo Orthoflex slecht kan tillen, maar ook m'n "voor erbij"zadel is helaas voor de portemonnaie een kwaliteitszadel.
bovendien zitten die zadels voor geen meter. zeker niet als je er mee gaat buitenrijden!
spaar liever nog even door, breng dat geduld op en spaar je paard!!
, ik maak me ook altijd sterk voor goed passende zadels en liefst van goede kwaliteit.
Shaienne schreef:Conclusie:
Ik vond het egoïstisch van mezelf dat ik een zadel wou kopen dat goedkoop is en eigenlijk toch slecht voor mn ponybeest.

Cowgirl schreef:We maken niet gelijk een slechterik van iedereen met een goedkoop zadel.