Podium zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Podium zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 09:43

Ik ben op zoek naar een zadel waar ik lekker lange buitenritten mee kan maken. Laatst een buitenrit gemaakt op een Westernzadel en dat zit echt lekker, maar ik wil er zelf geen een omdat ze zo zwaar zijn. Nu heeft een kennis van mij een Podium zadel (Trek) gekocht via MP en dat bevalt haar heel goed met buitenritten. Ze zijn ook niet zo zwaar en hebben toch een lekker "zitje".

Nu heb ik even zitten Googlen op Podium zadels en voor zover ik het kan vinden is de boommaat alleen in de maat Medium verkrijgbaar (zitting wel 16, 17 of 18").
Nu is mijn pony vrij rond geribt (70% arabisch bloed) en past de standaard boombreedte niet (ons Rossner Montreal dressuurzadel - standaard mt 31 - is bijvoorbeeld 3 cm verbreed door Divoza). Van Wintec heb ik ook niet de standaard boom, maar een bredere uitvoering.

Zou zo'n Podium zadel dan toch passen of hebben ze toch meerdere boombreedtes ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Als iemand overigens nog een ander zadel kan aanraden dat ook voor rondere ponies past hoor ik het ook graag.

Navy

Re: Podium zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:17

Er zijn gewoon 3 boommaten verkrijgbaar; small, medium en large. Zie ook www.goedhard.nl .
Als je een voorkeur hebt voor Westernzadels, orienteer je dan ook eens op de ROC-zadels (www.r-o-c.de), de HO Endurance Flex (www.horseman.nl) en de Continental zadels. Vind de Sommer persoonlijk ook erg mooi.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:15

Heb de site van ROC bekeken en vind het erg mooie zadels, maar wel aan de prijs Bloos .

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:34

Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van de Podiums. Heb er eentje voor mijn merrie gehad en ik overweeg sterk er eentje voor mijn ruin te kopen.

Sarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:51

kijk ook eens op www.greendistance.nl.
Van de week heeft iemand bij mij op stal een guichard besteld. Echt supermooie zadels!
En erg goede service en uitleg.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:45

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 21:50

Lenneke_ schreef:

Ja, klopt. Ik had hem eerst bij harnachement gezet en later bedacht me later dat ik hem beter bij endurance kon zetten. Vandaar. Wat mij betreft mag er best op één een slotje.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:56

Ik heb een Podiumzadel met de breedste boommaat te koop, het Star Trek model (met zachtere zit). Mijn megabrede Welsh Cob past er niet meer in helaas, vind dat nog elke dag vreselijk!
Afbeelding

Maar als je echt een rond paardje hebt (zoals mijn cob) denk ik toch dat je naar een ander merk moet kijken, Podiums gaan nu eenmaal niet breder....

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 18:47

Ik denk dat de breedste versie voor mn pony te breed is: in principe heeft Podium volgens mij drie maten: semi-quarter (medium), quarter en fullquarter (breedste). Volgens mij heeft ze mt quarter. Maar de Podium Trek (die ik dus zocht Knipoog ) is voor zover ik kan zien alleen in maat medium (semiquarter dus) verkrijgbaar.
Maar ik ga inmiddels een Barefoot zadel (boomloos) proberen Haha! .

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:02

Volgens mij gaat Podium niet in Quartermaten, toch? En de breedste boommaat van Podium is smaller dan de semi-quarter die ik na de Podium kocht Lachen

Maar goed, maakt ook niet uit want je gaat voor boomloos. Ben benieuwd wat je ervan vind.

Roos1306

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:52

Hallo!

Ik heb ook een Podium zadel en die past hartstikke goed op mijn arabier! (met dus ook een brede rug)

Er worden tegenwoordig veel 2ehandse podiums aangeboden en dan hoeven ze niet zo superduur te zijn! (ik heb de mijne voor 500 euro gekocht en is nog in zeer goede staat )

Succes!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:48

Evenaar schreef:
Volgens mij gaat Podium niet in Quartermaten, toch? En de breedste boommaat van Podium is smaller dan de semi-quarter die ik na de Podium kocht Lachen

Maar goed, maakt ook niet uit want je gaat voor boomloos. Ben benieuwd wat je ervan vind.

Heb me wezenloos gezocht waar ik dat van die maten nou gevonden had, maar op deze link staan iig de semiquarter en de quarter als maat:

http://www.wayoutwest.info/shop/catalog/product_info.php?products_id=1461&osCsid=0b7f65121c623b18c827e911ae4ce872

en ik meen dus (maar dat zal dan op een andere site zijn geweest) dat ik bij een ander model nog de maat fullquarter had zien staan.
En ja, ik ga voor boomloos Haha! . Moet helaas nog wel drie weken wachten voor ik mn testzadel krijg Verdrietig .

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:25

Nou ik heb toch echt de breedste boommaat in de Podium en die komt lang niet in de buurt van full quarter volgens mij... Het zadel is smaller dan mijn vorige semi-quarter en dat was een echte continental Equiflex Lachen