[SGW] sgw/ cross hoe??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

sgw/ cross hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 17:31

Hoi,
mijn dochter (mandy) heeft nu 2x een onderlinge cross gehad en vind het geweldig. Knipoog
De pony vind dit ook leuker dan een gewoon parcour springen.
Nu is mijn vraag, hoe werkt dit??
hoe hoog moet ze dan springen en welke eisen zijn eraan verbonden?
waar kan ik evt. informatie vinden??

LynelOver

Re: sgw/ cross hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:37

Beste Jentel
Het is Inderdaat erg leuk wat u dochter doet cross ik vind het zelf ook erg leuk ik weet niet wat je allemaal wilt weten maar als je een officieele cross wilt starten maakt het uit wat je dochter voor klasse start in de dressuur en in het springen als dat bijvoorbeeld L1 is en ook L springen mag zij dus ook L cross starten Maar dat mOet je zelf maar even kijken

ik weet niet wat je nog meer wilt weten maar ik weet zeker dat je dat allemaal uitgelecht zal worden
Groetjes Lisa & Karlyne Pling

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 17:44

ze heeft dressuur B+9 en springen nog geen winst omdat ze daar nog niet aan toe was, de pony vind het buiten over boomstammen leuker en is dan absoluut niet kijkerig!
Maar hoe hoog zal ze moeten springen dan??

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:47

hier op bokt heb je een sepeciale site er voor kijk maar bij samengesteld wedstrijden rijden op de index pagina daar kan je alle informatie vinden

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:54

Het speciale SGW forum kun je hier vinden: viewforum.php?f=96

Vooral in het topic "veel gestelde vragen" vind je super veel handige informatie. Die vind je HIER

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:27

Ik verplaats je vraag daar even naartoe.

WD > SGW

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:04

LynelOver schreef:
Beste Jentel
Het is Inderdaat erg leuk wat u dochter doet cross ik vind het zelf ook erg leuk ik weet niet wat je allemaal wilt weten maar als je een officieele cross wilt starten maakt het uit wat je dochter voor klasse start in de dressuur en in het springen als dat bijvoorbeeld L1 is en ook L springen mag zij dus ook L cross starten Maar dat mOet je zelf maar even kijken

ik weet niet wat je nog meer wilt weten maar ik weet zeker dat je dat allemaal uitgelecht zal worden
Groetjes Lisa & Karlyne Pling

Dit is dus niet waar.
Op de site van de knhs vind je het disciplinereglement Eventing. Daar staan de inschalingstabellen (onderverdeeld in pony's en paarden). Uit deze tabellen kun je zien in welke klasse jouw dochter moet starten.
Het is dus NIET zo (bij officiele SGW's) dat je automatisch in de klasse L-cross moet/mag starten als je L dressuur bent.
In dat disciplineregelement staan ook de hoogtes, behorende bij de diverse klassen, vermeld.

*Edit, ik lees net dat jouw dochter B dressuur is. Ze moet dan in ieder geval (als ze nog niet eerder met een andere pony hoger is geklasseerd of een winstpunt in het springen heeft behaald) een winstpunt halen in het springen. Daarna mag zij B-sgw starten.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:28

Goed zo Sim Lachen
Alles staat ook heel goed beschreven in de FAQ Ja
Als je dat even doorleest ben je bijna net zo op de hoogte als Sim Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 07:13

en voor alle duidelijkheid, ze moet dat wp in het B springen ook halen met de pony die ze in de sgw wil gaan starten.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 08:41

oke.. maar hoe zit het met de hoogte van de hindernissen??
en hoeveel km is dit parcour gemiddeld?
Is het dus altijd zo dat je op die dag dressuur springen en cross hebt? of kan het ook alleen cross zijn??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:44

In een officiele wedstrijd is het altijd dressuur, springen en cross, vrijwel altijd op 1 dag. Soms wortd de dressuur de dag ervoor gereden, maar dat is een uitzondering.

de hoogte voor de pony's is volgens mij zo'n 60 cm, maar dat staat ook in de faq. De lengte is zo'n 2 km.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:45

allerlei feiten over afstanden en hoogtes per klasse kan je uit het reglement halen (staat naar verwezen in faq), dat weten wij net zo min uit het hoofd. Een officiele cross is altijd met dressuur en springen erbij.

Er bestaan ook oefencrossen/terreinritten. Daar zijn niet echt regels voor. In leidschendam is de laatste drie jaar een oefencross georganiseerd in augustus. Die was voor de pony's denk ongeveer 50 cm hoog en 2 km lang. Daar mocht iedereen aan meedoen, geen eisen. Daar was geen dressuur en springen bij. In Lisse is een soortgelijke oefencross elk jaar in september.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 08:47

op zich op heb alle informatie die ik zal willen gevonden na aanleiding van de link die viefdepief mij heeft gegeven!! bedankt daarvoor.. Knipoog
ik vind het wel erg spannend hoor.. maar mijn dochter en de pony vinden dit leuk, het vreemde is dat de pony dit ze het geweldig vind terwijl ze een gewoon parcour niet al te leuk vind Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:49

Dat is dus de FAQ, de link van vief.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:50

waar komen jullie vandaan?
Ik zou in het voorjaar eens kijken voor regiotrainingen als ik jou was, en dan eens beginnen met een oefencross als die in de buurt is.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 09:06

miss_jumpy schreef:
waar komen jullie vandaan?
Ik zou in het voorjaar eens kijken voor regiotrainingen als ik jou was, en dan eens beginnen met een oefencross als die in de buurt is.

wij komen uit wierden dichtbij almelo.
Ze heeft 2x meegedaan aan een onderling sgw en dat ging super!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een kruising fjord.. kleiner en ranker dan een gewone fjord Haha!
schatjes he?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:13

zeker een leuke combi!

Er zijn vast meer bokkers uit het oosten die meer over trainingen kunnen vertellen?! Ik kom uit zuid holland dus in onze trainingen zal je geen interesse hebben Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:22

Ik kom zelf uit Haaksbergen. Er zijn hier inderdaad trainingen in het oosten. Heb zelf nog niet meegedaan, maar ken wel mensen die er aan mee hebben gedaan. Ik weet niet wanneer of die trainingen beginne. Ze worden gegeven door Hillie Duivenkate bij Teesinkbos (van F. Smelt) in Boekelo. Dicht bij het terrein van de Military. Het gaat om een aantal lessen, precieze aantal weet ik niet. Je kan denk ik dan het beste bij 1 van deze 2 informeren. De telefoonnummers staan denk ik wel op de site www.sgw-eventing.nl
Meer trainingen hier in het oosten weet ik zo niet...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:57

Misschien eens informeren bij manege Snorrewind? Dat is de manege van Erna Bronsvoort, die zelf internationaal crosst. Ik ken iemand die daar trainingen volgt, maar ik weet niet of dat alleen voor mensen van hun rijvereniging is.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:03

ik heb altijd de crosstraining van regio-oost gevolgt. op de sgw-eventing.nl site staat daar wel meer informatie op. je gaat dan naar verschillende trainingsterreinen. we hebben we verschillende oefencrossen in de buurt. Bijvoorbeeld de tripalon in laren of de oefencross in broekland (allbei in oktober) verder is er in Ede ook een oefencross (in juni) Officiele crossen hebben we ook wel in buurt. Bijvoorbeeld: Gorssel, Bathmen, Hattem, Heino, Neede, Barchem en Diepenheim.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:08

Dat is niet ongewoon, dat een pony/paard crosshindenrissen leuker vind dan gewone hindernissen.
Helaas heb ik er ook zoeen op stal staan. Wij crossen er niet meer mee, omdat het springen toch ook in orde moet zijn. Met alleen een goede dressuurproef en een fijne cross kom je er helaas niet Knipoog

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:16

klopt... haha weet ik ook alles van!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 18:57

Ik ga maar eens wat informatie inwinnen!! mensen heel erg bedankt voor alle reacties!!

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:28

Jiska schreef:
ik heb altijd de crosstraining van regio-oost gevolgt. op de sgw-eventing.nl site staat daar wel meer informatie op. je gaat dan naar verschillende trainingsterreinen. we hebben we verschillende oefencrossen in de buurt. Bijvoorbeeld de tripalon in laren of de oefencross in broekland (allbei in oktober) verder is er in Ede ook een oefencross (in juni) Officiele crossen hebben we ook wel in buurt. Bijvoorbeeld: Gorssel, Bathmen, Hattem, Heino, Neede, Barchem en Diepenheim.

zijn die regio trainingen fijn. ik oefen alleen met de club die hebben zelf allemaal trainingen geregeld op verschillende lokaties. is dat met de regiotraining ook zo??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:38

Zie pb sgwrijdster. Op dit topic een slotje.