Ik heb met mijn fjord al eens een recreatieve rit van 40 km op de veluwe uitgereden. Dit is ons allebei heel goed bevallen!
In Wanroij wilde ik 2 weken geleden ook weer meedoen, maar helaas was ik zelf ziek. (flinke griep) Maar in het nieuwe seizoen wil ik toch gaan beginnen met endurance!Ik ben ondertussen rustig aan het kijken naar verschillende endurance zadels, omdat je met een gewoon dressuurzadel toch beter geen hele lange ritten kunt maken ivm de drukverdeling. Tijdens Horse-event ben ik even bij de stand van equestor gaan kijken, omdat ik de podium zag liggen, en zo vanaf internet leek mij dat een heel leuk zadel! In het echt viel het me een beetje tegen, vooral omdat het mij heel hard leek zitten. (Ik heb het nog niet uitgeprobeerd hoor, maar zo zag het eruit) zeker naast het equestor pegaso zadel! Wauw, wat een zadel! Echt mooi, soepel leer, zag er harstikke goed uit! Ik heb nog wat informatie gevraagd aan de mevrouw van de stand, en ik werd eigenlijk steeds verliefder op het zadel! Ook is het een heel pluspunt dat het zadel is goedgekeurd voor dressuurwedstrijden!
Het enige wat eigenlijk een beetje tegenviel was de prijs. 1750 euro is toch een hoop geld voor een student.. Ik heb het geld ondertussen wel bijna bij elkaar (in de zomer fulltime gewerkt, nu nog in de weekenden) maar toch vindt ik het een hele investering.
Ik wil zowieso meerdere zadels uit gaan proberen voordat ik mijn beslissing neem, en ik wil nog eens een endurance rit rijden in het voorjaar, maar mijn vraag is: Wie van jullie heeft ervaring met het pegaso zadel, en hoe bevalt het? En wat zijn eventueel andere endurance zadels die ook goedgekeurd zijn voor dressuurwedstrijden? De massimo trail lijkt me ook wel iets, maar ik weet niet of die is goedgekeurd voor de dressuur.. Wat zijn jullie ervaringen met de massimo trail?

.
Nog meer reacties zijn altijd welkom