[WN] Beenbescherming Horsemanship

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck

Beenbescherming Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:42

Net even de verschillende handboeken erop nageslagen:

Volgens de AQHA mag in de Western Horsemanship gereden worden met beenbescherming (peesbeschermers, bandages, enz.). In het Wran regelboek staat weer dat het niet mag. Is dat een vergissing en zo nee, waarom mag dit niet? Ik kan me zo voorstellen dat dit in de gevorderde klassen toch geen overbodige luxe is.

Vreemd.... Verward

crazycactus

Re: Beenbescherming Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:43

Nee geen vergissing, bij de WRAN mag beenbescherming alleen in de reining, koeienonderdelen en spelonderdelen. De WRAN heeft niet de regels van de AQHA als guideline maar die van de EWU.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:49

Tsja, maar het gaat toch om de bescherming van het paard. Zou het dan niet beter zijn om hierin de AQHA te volgen?

Vond het trouwens ook al vreemd dat een cap bij de AQHA "optional" is en bij de Wran slechts bij enkele klassen is toegestaan (niet dat ik graag met cap rij, zie liever een hoed op de wedstrijd, maar het gaat even om het idee).

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:54

Voor de horsemanship mmm nee dat vind ik echt overdreven net als voor de pleasure, wil niet zeggen dat ze zich niet kunnen bezeren, dat kan altijd. Maar het risico ligt toch wel zo laag. Voor de trail vind ik het soms wel nuttig, zeker bij jong spul.
Als je echt vind dat het een must is en er zijn meerdere mensen die dat vinden kan je het aankaarten op de alv (mits je lid bent van de WRAN natuurlijk).