[WN] Mijn Rookie verkocht.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Axefield

Mijn Rookie verkocht.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:12

Na lang wikken en wegen, twijfel, beslissen, wie, waarom, heb ik na het EK Aken Paints besloten mijn Rookie te verkopen. Vanaf NK Quarters ben ik aktief begonnen om Rookie aan te prijzen. Mijn financien lieten het niet meer toe twee paarden te houden.
Het was zo moeilijk....eerst de beslissing om één van mijn paardjes te verkopen en daarna de keuze...... wat heb ik vaak geswitched. Ik was er volledig van overtuigd dat ik mijn jaarling Zowie zou gaan verkopen, omdat ik Rookie tenslotte al 6 jaar heb, vanaf dat hij twee maanden was. Wilde haar alleen nog showen tijdens het NK Marienheem en het EK Aken Paints. Ze was zo lief, zo braaf. Ik wist het toen echt niet meer. Ook met dit paardje voelde ik dus een hevige band.
In ieder geval, na een verschrikkelijk emotionele strijd, die nog steeds in mij woedt, is Rookie gister verkocht aan een verschrikkelijk sympathiek persoon die veel van Rookie kan leren en waarvan ik (haast zeker) van overtuigd ben dat zij goed voor hem zal zijn. Zondag ga ik Rookie naar haar toe brengen.

Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen, maar om nou te zeggen dat het makkelijk is je Vriend te verkopen....nee!

Voor wie niet weten wie Rookie is: http://www.mijnalbum.nl/Album=SHHKETG8

Mijn Bokt-naam zal altijd Rookie zijn en blijven en ik zal hem voor altijd in mijn hart en in mijn dierbaarste herinneringen sluiten.

Rook, you'll always be my Friend and I will love you forever, no matter where you are....

Francis

Re: Mijn Rookie verkocht.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:37

Poeh rookie... Hoe moeilijk die beslissing is geweest weet ik als geen ander.. ik heb dezelfde keus moeten maken, tussen Dot en Fly...onvrijwillig en tegen alle gevoelens in.
Wat fijn dat je een goed baasje voor hem gevonden hebt, hij gaat het daar vast ook heel fijn hebben
En jij alle succes en plezier met Zowie, ook dát gaat helemaal goed komen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:42

Jeetje meid.. dat is niet niks.. Sterkte!!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:01

@Anja: Ach gut Ik ben blij dat je een goed tehuis voor Rookie hebt gevonden!
Ook heel blij dat je Zowie nu kunt houden. She's in a class by herself Ja

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:06

wat een moeilijke keus en wat een kanjer van een paint, die persoon mag zichzelf gelukkig prijzen met zo'n prachtig paard!
knap van je,geloof goed dat je het heel moeilijk hebt gehad en nog gaat krijgen, veel sterkte en fijn dat rookie een nieuw goed thuis krijgt

Specialena11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:11

Hey Anja !
Ik weet nog all waar ik voor een half Jaar Mieke / Diamond heb verkocht.Dat was voor mij ook te veel pijn maar goed ik heb Lena om met veder te gaan.Denk alstublijft dat Rookie het goed heben werd aan de personen waar je him verkocht heeft.Aan Zowie heb je veel meer en ze is een heele Paint.Tot dann Tina

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 00:13

Timokyana: ...... tof dat je hem als Paint ziet! Hij is echter een Paint x Haflinger, maar desalniettemin.... een WERELDPAARD !!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:15

Rookie, NEE???? mijn god, wat een paard, is dat serieus, ga nu je profiel checken *schaam schaam*

Profiel bekeken: kon ook niet anders he dan een veulen van red pebbles zijn, ben gek van die hengst. Zowie mag er ook zeer zeker zijn, echt twee plaatjes hoor, ik geef je eerlijk na, velen hebben nog niet een zo'n paardje op stal staan qua verschijning en jij hebt twee van die kanjers onder je hoede gehad, en dan praat ik nog niet eens over karakter Knipoog
vind het moedig van je voor rookie een nieuwe thuis te hebben gevonden, ik weet zeker dat die persoon blij is met de kans ook van dit paardje te mogen genieten.

(god, zou toch echt haast zweren dat het een volle paint was Bloos Haha! )

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 00:28

@Francis Dank je wel. Ik weet dat ook jij voor die verschrikkelijke beslissing hebt gestaan! Wat erg he?
Ik ben, toen de koopster weg was, naar Zowie toegelopen en gevraagd aan haar "Oh lieverd, maak het mijn keus waard". Ik weet dat ik die verantwoording niet bij haar mag leggen, maar zij kan het mij goed vergemakkelijken, net zoals Dot waarschijnlijk bij jou heeft gedaan. En zie jouw resultaat!!!!
Tot ziens en nogmaals, bedankt voor je goeie woorden.
Groetjes,
Anja

@Timokyana Ja Haha! , hij is tof he? En inderdaad, beiden hebben het karakter van Red Pebbles meegekregen.... En zoals nu bij Rookie te zien is, heeft hij ook het gangwerk van Pebbles meegekregen: zijn galop met een heerlijke sprong erin. Maar los van alle eigenschappen van papa is het gewoon werkelijk waar een geweldig paardje met een eigen ik en een eigen gevormd karakter waardoor ik terecht pijn in mijn hart heb dat hij weggaat....

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:32

soms moet je keuzes maken... hoe naar dat ook is
fijn dat je hem aan leuke mensen hebt verkocht

heel veel sterkte

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 01:03

Ja, ik heb destijds de keus puur met m'n verstand gemaakt.. ik had Dot gefokt om een beter showpaard te hebben en dat leek ze toen ook al te worden. Dus heb ik gekozen voor de toekomst en de mogelijkheden die Dot heeft... Maar 't feit dat je op die manier een beslissing neemt, maakt het er niet makkelijker op daar ook naar te handelen.
Ik denk dat jij net zo gekozen hebt.. Zowie, die het ook nu al zo goed doet, een 'hele' Paint, waar je waarschijnlijk gewoon verder mee kunt komen... heel verstandig allemaal... maar dat hart hé... als dat hart 't nou ook es gelijk zo zou zien...
Maar ik weet zeker dat Zowie 't waar gaat maken, daarvoor hoef je geen druk bij haar te leggen en over een poosje weet jij ook dat je de juiste keus gemaakt heb... Zéker als blijkt dat Rookie gewoon een super tehuis heeft gekregen.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 01:48

oo rookie wat vreselijk voor je. Weet precies wat je bedoelt. heb ook die keuze moeten maken. Kokopelli was mijn eerste paard die ik 5 jaar heb gehad (vanaf haar 2e) ze heeft me een prachtig veulen gegeven. Had gehoopt dat het allemaal anders zou gaan in het bedrijf en minder kon gaan werken. Niet dus , ook ik moest de vreselijke keuze maken. Eerst WIE? en dan het moment dat ze echt verkocht was.
Het is nu dik 1.5 jaar geleden maar als ik dit van jou dan weer lees auw auw.
Ik heb ook nog steeds kokopelli als naam en zal dat altijd blijven houden. Ik heb helaas geen contact meer met de nieuwe eigenaar en dat doet wel eens extra zeer. Aan de andere kant misschien beter ik heb er toch niks meer over te zeggen en ik moet loslaten.

Heel veel sterkte gelukkig heb je een goeie eigenaar gevonden. het geeft ook een stukje rust als je nog maar 1 paardje heb maar het is ook zo..........dubbel

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:01

Hey anja..

Het is vast en zeker, echt een verschrikkelijk moeilijke keuze geweest..om tussen 2 van die kanjers te moeten kiezen….

Ik ben blij dat je voor rookie een super goed plekje hebt gevonden..

Ik wil je bedanken dat ik altijd op rookie heb mogen rijden..
Ik heb echt super veel van hem geleerd!

Rookie heeft een plekje in mijn hard veroverd en zal dat plekje altijd houden..
Ik zal hem nooit echt nooit vergeten..en ga hem heel erg missen!!

Groetjes elvera..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:08

Hey Anja,

Goed van je dat je toch eindelijk de knoop hebt doorgehakt, want het vrat enorm aan je, dat zag ik wel! De keus was uiteraard heel moeilijk en rookie is ook heel speciaal voor je, maargoed...Zowie ook! Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Toen ik Buddy verkocht, heeft het idee dat hij ook bij een ander heel gelukkig kan worden me heel erg geholpen. Klinkt misschien dom hoor Haha! Verkopen is vreselijk, maar jij bent niet de enige die rookie gelukkig kan maken, dat gaat de nieuwe eigenaresse ook zeker doen! En jij wordt hartstikke happy met Zowie!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:11

Sterkte, is een moeilijke beslissing...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:56

Hee An,
Vera vertelde me het gister. Echt een keuze die ik totaal niet had verwacht, eigenlijk.
Gelukkig heb je iemand gevonden waar je zelf ook het gevoel bij hebt dat het toch wel goed gaat komen!

Sterkte met hem wegbrengen!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:31

Hey Anja,

Bedankt voor het smsje wat je me gaf. Zag aan je dat je het moeilijk had om de juiste beslissing te nemen en blij dat je er uit gekomen bent.

Je moet je hart volgen al is dit soms wat moeilijk op sommige gebieden. Weet zeker dat je een goede eigenaar voor Rookie hebt gevonden en wens je heel veel plezier met Zowie toe al weet ik zeker dat dat wel gaat lukken. Desalniet te min zal je het even goed wel moeilijk hebben af en toe met je keuze maar ik ga er van uit dat je er 100 procent achter sta

Go for it Girl!!

mady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:21

Hoi Anja, helaas, keuzes moet je je hele leven maken, maar kiezen tussen 2 van die lieverdjes maakt het niet makkelijker!!
Het was je al wekenlang aan te zien hoe je gevochten hebt om de juiste beslissing te vinden. Je hebt vast de goede keuze gemaakt.
Wel hoop ik dat het geheel JOUW keuze is geworden en dat je er snel innerlijke vrede mee zult krijgen. Daarmee bedoel ik niet dat je Rookie mag vergeten, want hij betekent heel veel voor je, maar van Zowie kan je zeker zoveel gaan houden en plezier mee hebben. Hou vol meissie en je weet me te vinden ...

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:18

he gats wat een nare beslisiing maar ijnd at je een goed plekje voor hem hebt gevonden
wel ene raar idee om jullie niet meer samen op wedstrijien te zien...

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:44

Inderdaad niet makkelijk om een keuze te maken tussen 2 paarden. Maar gelukkig heb je voor Rookie wel een goede eigenaar gevonden en kan je haar misschien nog volgen.
Veel sterkte ermee. Ach gut

doppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:54

rookie schreef:
Na lang wikken en wegen, twijfel, beslissen, wie, waarom, heb ik na het EK Aken Paints besloten mijn Rookie te verkopen. Vanaf NK Quarters ben ik aktief begonnen om Rookie aan te prijzen. Mijn financien lieten het niet meer toe twee paarden te houden.
Het was zo moeilijk....eerst de beslissing om één van mijn paardjes te verkopen en daarna de keuze...... wat heb ik vaak geswitched. Ik was er volledig van overtuigd dat ik mijn jaarling Zowie zou gaan verkopen, omdat ik Rookie tenslotte al 6 jaar heb, vanaf dat hij twee maanden was. Wilde haar alleen nog showen tijdens het NK Marienheem en het EK Aken Paints. Ze was zo lief, zo braaf. Ik wist het toen echt niet meer. Ook met dit paardje voelde ik dus een hevige band.
In ieder geval, na een verschrikkelijk emotionele strijd, die nog steeds in mij woedt, is Rookie gister verkocht aan een verschrikkelijk sympathiek persoon die veel van Rookie kan leren en waarvan ik (haast zeker) van overtuigd ben dat zij goed voor hem zal zijn. Zondag ga ik Rookie naar haar toe brengen.

Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen, maar om nou te zeggen dat het makkelijk is je Vriend te verkopen....nee!

Voor wie niet weten wie Rookie is: http://www.mijnalbum.nl/Album=SHHKETG8

Mijn Bokt-naam zal altijd Rookie zijn en blijven en ik zal hem voor altijd in mijn hart en in mijn dierbaarste herinneringen sluiten.

Rook, you'll always be my Friend and I will love you forever, no matter where you are....

[i] Verdrietig Lieve schat, laatst zei iemand..... "als er wat met je kind is, voel je jezelf geamputeerd..." Laat staan een beslissing te moeten nemen als deze.... Je weet dat ik vanaf het moment dat jij het tegen me zei, ik met je meevoelde!!! WEET Ach gut dat ik dat nog steeds en altijd zal doen!!! Jou beslissing en keuze heeft zowel voor mij als voor Rowy een hoop tranen opgeroepen, MAAR de wetenschap dat Rooksel goed terecht gaat komen, maakt een hele hoop goed!! Natuurlijk wensen wij Rooksels nieuwe 'vrouwtje' ontzettend veel plezier met dit geweldig lieve paardje!!!
Lieve An, heel veel sterkte knufs en kussies van ons Doei!

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:00

he anja sorry heb je smsje gemist, daan had hem gelezen en weggedrukt(puber he`)kreeg een brok in mijn keel toen ruurd het net vertelde....was wel moeilijk voor je......maar hou in je achterhoofd die zowie die wordt het....

he dikke tuut ruurd en helma

Rinza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:26

Ik ben dus de koper... Je mag absoluut nog langskomen, want ik kan me het zo goed voorstellen, hoe je je voelt. Ik hoop echt dat ie het naar z'n zin heeft. Hij is daar niet alleen, je zal het zien. De stal is lekker ruim. Ik heb een tochtvrije stal uitgezocht. Ik beloof je ook dat ik mijn uiterste best doe om zo goed mogelijk voor 'm te zorgen. In ieder geval heeft ie mijn hart gestolen met z'n karakter. Ik moet nog zeker werken aan mijn rijkunsten. Maar daar helpt ie me bij.

Groeten Rinza

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:32

Ik heb ook vandaag na heel veel wikken en wegen mijn lieve ruin Joep moeten verkopen, Hij komt heel goed terecht maar tjonge wat is dat gevoelsmatig moeilijk... Ik leef met je mee!

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:37

Rinza schreef:
Ik ben dus de koper... Je mag absoluut nog langskomen, want ik kan me het zo goed voorstellen, hoe je je voelt. Ik hoop echt dat ie het naar z'n zin heeft. Hij is daar niet alleen, je zal het zien. De stal is lekker ruim. Ik heb een tochtvrije stal uitgezocht. Ik beloof je ook dat ik mijn uiterste best doe om zo goed mogelijk voor 'm te zorgen. In ieder geval heeft ie mijn hart gestolen met z'n karakter. Ik moet nog zeker werken aan mijn rijkunsten. Maar daar helpt ie me bij.

Groeten Rinza

Van harte gefeliciteerd Rinza! Je zult nog heel veel plezier van Rooksel hebben Lachen