[WN] Wanneer houdt het op???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

Wanneer houdt het op???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 17:54

Impact ligt alweer in de lappenmand.... Huilen
Hij heeft zich vandaag behoorlijk open gehaald aan zijn rechter achterbeen en staat nu ingepakt in het verband op stal. Hij heeft aan de binnenkant van zijn been een flinke schaaf met een lapje vel eraf en daarboven een gat (ongeveer ter hoogte van het spronggewricht alleen dan aan de voorkant van zijn been). Ook iets hoger aan de binnenkant van zijn been heeft hij nog een schaafje en aan de buitenkant een schaaf waar alleen het haar af is.
En waaraan hij zich heeft opengehaald is een raadsel.... Verward
Moet nu om de 2 dagen het verband wisselen en hem elke dag temperaturen. Als alles goed gaat moet over ongeveer 10 dagen de dierenarts weer even komen controleren. Hopen dat alles mooi en netjes geneest zonder complicaties.
Impact krijgt het wel weer elke keer voor elkaar om iets te hebben Ach gut

Yosan

Re: Wanneer houdt het op???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:36

Je hebt niet veel geluk, maar geloof me, blijf positief en het komt goed(ik weet het uit eigen ervaring, Sun had een slijmbeursontsteking, toen een ontsteking in de diepe buigpees, toen dat overwas een overgevoelige strek pees en uiteindelijk een kneusing en een hoefzweer, maar hij loopt nu weer goed, but i keep my fingers crossed)

succes met je paardje.

Groetjes van Sandra

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:49

Balen Henla! Soms maken ze ons gek... maar we kunnen niet zonder ze hé... dikke knuf voor Impact en 'healing-vibes'.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 09:41

@yosan jeetje bij jou kwam ook alles lekker achter elkaar door....

Het is dat impact zo'n goede pony is, anders had ik toch echt serieus overwogen hem te verkopen als recreatiepaard. Weet iemand die hem heel graag wil hebben en hem echt een goed tehuis kan bieden, maar hoop toch dat het allemaal goed komt en hij weer goed wordt onder het zadel....

De dierenarts wilde hem weer boxrust geven, maar dat luk me niet met impact. Twee dagen zou nog gaan maar de 3e dag springt ie door t plafond. Dus nu staat ie maar buiten met een zak over zn verband heen.
Grappig om dan te zien hoe ie doet. Wil graag draven, maar dat doet hem dan zeer. Nou ja gaat ie gewoon zo vlot mogelijk stappen naar het lekkere gras Haha! Ach gut

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:35

Henla wat rot. Sterkte!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:13

Natuurlijk kreeg Impact er ook nog koorts bij en kan de dierenarts gisteren nog een keer komen om hem antibiotica toe te dienen en heb nu zelf ook een aantal soort van wormenkuren met antibiotica. Gelukkig zakte de koorts snel en voelt ie zich nu wat beter....

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:26

Arme Impact. Hij weet het wel voor elkaar te krijgen. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:32

Hoe is het nu met je knappe schimmel Henla?

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 17:30

Met Impact gaat het goed. De wond ziet er mooi uit.
Heb alleen een hele moeilijke beslissing gemaakt. Ik heb impact laten afkeuren voor de sport. Vandaag langs de dierenarts geweest en morgen gaat de brief op de post naar de verzekering. Impact zal nooit meer te zien zijn in de sport en wordt recreatiepony...
Hij zal verkocht worden naar een goed tehuis (heb 2 goede gegaadigden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:20

Jeetje Henla....................
*stil*

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 20:02

Tja, helaas...Moet ik een pony die zover is gekomen en zoveel wil nog verder belasten door toch te proberen weer reining te gaan rijden omdat ik dat zelf zo graag wil??? Nee, ik vond dat impact beter verdiende. Als ik het van hem zou vragen, dan zou hij het echt nog wel doen. en dan is hij misschien over een paar jaar kapot gereden, omdat hij niet aangeeft wat hij wel en niet kan. Dat zou ik mezelf niet vergeven. Dus om hem tegen zichzelf, mij en ieder ander te beschermen heb ik hiervoor gekozen. En omdat ik zelf graag weer de sport in wil en niet het geld en de tijd heb om 3 paarden te verzorgen en onderhouden gaat hij als recreatiepaard weg naar een goed tehuis. Niet naar zomaar iemand...
Verdrietig Mijn super pony Verdrietig

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:38

jeetje henla.. dat zal geen makkelijke beslissing geweest zijn maar ik kan me er wel iets bij voorstellen..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:06

henla_tent schreef:
Heb alleen een hele moeilijke beslissing gemaakt. Ik heb impact laten afkeuren voor de sport. Vandaag langs de dierenarts geweest en morgen gaat de brief op de post naar de verzekering. Impact zal nooit meer te zien zijn in de sport en wordt recreatiepony...

Als een verzekering je paard afkeurd mag hij niet verkocht worden heb ik gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:59

Ik vind het een hele juiste en knappe beslissing Henla. Ik weet hoe gek je van dat dier bent. Wat een enorme kosten je eraan gemaakt hebt het laatste jaar. En hoe deze beslissing je enerzijds aan het hart zal gaan, en anderzijds misschien een opluchting betekent juist om wat jij beschrijft. Want Impakt is net zo fanatiek als jij, dat is geen 'piepert'.
Je vertelde laatst al over degenen die 'm wilden hebben. Ik hoop dat zij hem een fijn tehuis zullen geven.
Verrot moeilijke, maar heel goede beslissing...

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:46

Wat een moeilijke beslissing zal dat geweest zijn. Fijn dat je weet dat Impact een goed tehuis gaat krijgen.

Sterkte meid. Het zal niet makkelijk zijn

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:01

jeetje henla sterkte...

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 13:32

Zo ziet impact zijn been er op het moment uit. Vindt dat het best netjes geneest. Nu maar hopen dat het weer helemaal mooi wordt.
Hij heeft er nog weinig last van en draaft en galloppeerd al weer lekker door de wei.
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:42

MSQuincyTE schreef:
henla_tent schreef:

Als een verzekering je paard afkeurd mag hij niet verkocht worden heb ik gehoord

Hij is voor de sport afgekeurd, maar dat betekent nog niet dat hij niks meer kan. De waarde verminderd wel, de verzekering betaald je dan het bedrag uit waarvoor de pony verzekerd is. In dit geval minus de verkoopwaarde als recreatiepaard, aangezien de eigenaar hem zelf verkoopt, anders zou dit dier via een handelaar verkocht worden.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 13:55

Ik moet hem inderdaad terug kopen van de verzekering anders zou hij naar de slacht gaan o.i.d.
En verkopen is een groot woord....Ik vraag voor Impact straks het bedrag wat ik moet betalen om hem terug te kopen van de verzekering + een klein bedrag voor de kosten die in aan hem heb gemaakt, omdat die ondertussen zo opgelopen zijn
En de man van de verzekering weet dat hij straks naar een ander adres gaat en heeft er niks over gezegd dat dat niet zou mogen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:02

Sterkte met je beslissing en fijn dat je een goed thuis voor hem hebt gevonden.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:08

Waarom zou je een (voor de sport) afgekeurd paard niet mogen verkopen? Dat is toch een risico voor de koper? En zoals ik lees heeft henla_tent helemaal niets achter gehouden voor de kopers..

veel sterkte!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:39

Wow, dapper van je om die beslissing te nemen Henla, getuigd van ware liefde voor je paardje. Denk inderdaad dat dat voor Impact wel de beste oplossing is. Ik hoop dat z'n nieuwe baasje net zoveel van hem gaat houden en net zo veel rekening met hem houdt als jij. Sterkte meis Ach gut