endurancewedstrijd in noordholland zou wel erg leuk zijn....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katjaaaa

endurancewedstrijd in noordholland zou wel erg leuk zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 10:29

beste allemaal,

nu wil ik heel graag dat er een endurnancewedtrijd wordt gehouden in nooordholland......maar ik weet geen plek....misschien in Bergen? ze hadden ooit een wedstrijd in schoorl. maar dat is zwaar en er kunnen niet zoveel mensen meedoen vanwege trailerruimte gebrek.

dus wie weet een geschikte lokatie...ik dacht zelf ana bergen.....is daar goede parkeergelegenheid voor trailers? ik wil namelijk de vereniging een email sturen als ik een geschikte lokatie weet.....waar minimaal 100 mensen mee kunnen doe of minder Haha!

ds help me........... OK dan! Haha! alvast bedankt

Sok

Re: endurancewedstrijd in noordholland zou wel erg leuk zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:26

Als je een locatie weet is echt niet goed genoeg. Je moet zelf met je organisatie en route komen, dat gaat de KEV echt niet voor je doen hoor. Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:04

Er waren afgelopen jaar wat leden van de KEV (actieve wedstrijdruiters) aan het filosoferen over een rit in NH. Voor zover ik weet zijn er op dit moment nog geen concrete plannen.
In ieder geval beginnen de organisatorenbijeenkomsten nu zo'n beetje weer, dus al je mee wilt organiseren moet je opschieten, anders wordt het sowieso niet eerder dan 2008 dat er een wedstrijd in NH bij zou kunnen komen.

Fietje_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:30

Is Castricum niet iets. Vlak bij het strand heb je een hele grote parkeerplaats

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:22

Zou je zo een vraag niet gewoon bij de vereniging neer kunnen leggen?

Groetjes,
Sandra

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:52

Ja, zeker, en die zeggen: prima, organiseer maar. Hier is het draaiboek, die-en-die is je mentor, veel succes.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:06

Ibbel schreef:
Ja, zeker, en die zeggen: prima, organiseer maar. Hier is het draaiboek, die-en-die is je mentor, veel succes.

Haha! Precies!!! Als je plannen hebt voor een wedstrijd (zal voor 2007 te kort dag zijn) moet je dat aanmelden bij de vereniging (secretariaat@deronline.nl) dan krijg je een uitnodiging voor het organisatorten overleg elk jaar aan het eind van het seizoen en kom je dus ook op de kalender. Je krijgt dan ook een "ouwe" organisator toegewezen om je bij te staan.

Het handigst is om komend seizoen eens mee te lopen met een bestaande wedstrijd. Dan eens rondkijken of je alles zou kunnen rondbreien in jouw omgeveing (vergunningen e.d.) Het organiseren van een endurance wedstrijd is niet overdreven moeilijk (ook omdat bijna alles staat voorgekauwt in het draaiboek) alleen wel ongelofelijk veel werk en je zult ook veel mensen om je heen moeten verzamelen en je bent er toch maanden mee bezig. Bijvoorbeeld dus met vergunningen, dat soort dingen kun je nu eenmaal niet een week van te voren nog regelen.

Toch lijkt het organiseren ook een verslaving want we krijgen er momenteel veel nieuwe wedstrijden bij die moe maar zeer voldaan aan het eind van de dag, met flinke wallen onder de ogen, heel tevreden zeggen: volgend jaar weer!!! Haha!

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:20

Niet te groots aan willen pakken. Ik heb begrepen dat de wedstrijd in Appelscha (het drents friese woud) helemaal in de soep liep dit jaar omdat ze het voor een nieuwe wedstrijd veel te groot aan hadden gepakt.

Groetjes,
Sandra

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 07:26

Nou nou Sandra, overdrijven is ook een kunst. Er is een aantal zaken niet goed gegaan, maar om nou van helemaal in de soep lopen te praten is niet terecht.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:15

Ik had het uit de laatste Her&Der. Daar stond een heel artikel erover. Het viel dus wel mee? Ik wil me namelijk het komende seizoen opgeven voor de wedstrijd daar. Het lijkt mij een hele mooie omgeving, maar ik was toch een beetje terughoudend door de berichtgeving. De hele route voor klasse 1 stond niet aangegeven had ik begrepen of klopt dat niet?

Groetjes,
Sandra

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:18

k Heb bewondering voor de wijze waarop op twee dagen afstanden gereden konden worden.En dat zal organisatorisch veel vragen.
Dat is denk ik ook goed om te realiseren, dat de eerste keer ook vaak de kinderziekten er nog uit komen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:34

sandratien schreef:
Ik had het uit de laatste Her&Der. Daar stond een heel artikel erover. Het viel dus wel mee? Ik wil me namelijk het komende seizoen opgeven voor de wedstrijd daar. Het lijkt mij een hele mooie omgeving, maar ik was toch een beetje terughoudend door de berichtgeving. De hele route voor klasse 1 stond niet aangegeven had ik begrepen of klopt dat niet?

Groetjes,
Sandra

Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt.
We zijn wel een aantal keer knap verkeerd gereden, en dat geld voor meerdere klasse 1 ruiters, maar het meerendeel stond toch echt aangegeven Knipoog
Op het route aangeven mogen ze dus nog wel een beetje oefenen. Verder een heerlijke rit gehad daar! Ja

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:45

Grootste probleem in Noord-Holland is het vinden van vrijwilligers...

Ben samen met een vriendin aan het kijken geweest of we schoorl nieuw leven in konden blazen. Vorige organisatie gesproken en echt serieus aan het kijken geweest, maar uiteindelijk weer laten liggen. Er kwamen al ontzettend veel wedstrijden bij in een keer, vrijwilligers blijft hier erg last en bovendien stonden bij mij de co-schappen voor de deur en ging mijn vriendin verhuizen en kreeg ze een nieuwe baan. Dus dat plan is weer even opzij geschoven voor onbepaalde tijd Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:26

Ibbel schreef:
Nou nou Sandra, overdrijven is ook een kunst. Er is een aantal zaken niet goed gegaan, maar om nou van helemaal in de soep lopen te praten is niet terecht.

Even off topic. Ik heb dat stuk in de her&der ook gelezen en wat ik daaruit opmaakte was het een groot drama. Misschien is het in de her&der een beetje aangedikt? Ben verder niet op die wedstrijd geweest, maar kan me niet voorstellen dat het zo erg was als in het boekje stond.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:39

Wat dat betreft heb je meer aan de verhalen van de mensen die er daadwerkelijk geweest zijn. Uit de Her&Der kreeg ik de indruk dat het een ramp was. Mensen die de wedstrijd niet afmaakten omdat de route niet te vinden was, de kaart niet te gebruiken was. Er was zelfs sprake van dat de wedstrijd volgend jaar niet meer georganiseerd zou worden.
Wie is er nog meer geweest en kan ons info uit de eerste hand geven?
Ik wil komend seizoen daar namelijk dolgraag de wedstrijd meemaken. Het is hier dicht in de buurt en een mooie omgeving.

Groetjes,
Sandra

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:02

Ik heb hem gereden (2 dagen) en ben geen moment foutgereden. Er hingen idd lintjes verkeerd, en dat werd niet tijdig hersteld, en dat is eigenlijk het grootste verwijt dat gemaakt kan worden. Verder was de sfeer best goed, en er zijn latere wedstrijden geweest waar ook hele hordes zijn foutgereden (Drullerberg). Je hoort nog altijd een kaart bij je te hebben en die te kunnen lezen (en bruikbaar was-ie ook al was-ie niet recent).

De wedstrijd zal volgend jaar niet opnieuw worden georganiseerd, althans niet door de huidige organisatoren. Misschien dat iemand anders het stokje wel wil overnemen. Ook de KEV valt dingen te verwijten, want de toegewezen mentor heeft ook dingen niet goed aangestuurd.

Overigens is dit geheel off-topic, maar vind het toch nodig om dit even recht te zetten.

IngridL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:01

Ibbel schreef:
Ik heb hem gereden (2 dagen) en ben geen moment foutgereden. Er hingen idd lintjes verkeerd, en dat werd niet tijdig hersteld, en dat is eigenlijk het grootste verwijt dat gemaakt kan worden. Verder was de sfeer best goed, en er zijn latere wedstrijden geweest waar ook hele hordes zijn foutgereden (Drullerberg). Je hoort nog altijd een kaart bij je te hebben en die te kunnen lezen (en bruikbaar was-ie ook al was-ie niet recent).

De wedstrijd zal volgend jaar niet opnieuw worden georganiseerd, althans niet door de huidige organisatoren. Misschien dat iemand anders het stokje wel wil overnemen. Ook de KEV valt dingen te verwijten, want de toegewezen mentor heeft ook dingen niet goed aangestuurd.

Overigens is dit geheel off-topic, maar vind het toch nodig om dit even recht te zetten.

De wedstrijd wordt volgend jaar wél georganiseerd en ook door de huidige organisatoren. Die hebben veel geleerd van het afgelopen jaar, hebben de kritische punten aangepast en zijn vast van plan er een goede wedstrijd van te maken. Bovendien gaan ze stage lopen bij een andere wedstrijd om er echt goed in te komen. Dus zeker komen volgend jaar! De omgeving is prachtig!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:42

Dat klinkt heel positief, fijn! Ik ben er wezen kijken op zondag op de vetgate van de klasse 2 en later nog op het terrein zelf, ik vond het erg gezellig in elk geval! Wie weet, past het volgend jaar wel in de planning om er zelf te rijden!

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:28

Blij te horen dat het toch gewoon doorgaat. Hij stond al bovenaan mijn verlanglijstje. Dus ik schrijf mij volgend jaar zeker in.

Groetjes,
Sandra

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:52

Ik heb Appelscha ook gereden en het overgrote deel was prima geregeld. Voor een 1e keer gaat er altijd wat fout... misschien hebben ze iets te veel hooi op hun vork genomen, maar ze organisren wel een wedstrijd voor ons!

Trouwens als er een wedstrijd in NH georganiseerd moet worden wil ik wel meehelpen, en ik kan vast wel nog wat mensen optrommelen.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:13

ook ik en mijn team willen wel helpen in nh
maar zelf rijden zou natuurlijk ook erg leuk zijn Bloos

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:26

Dat is dus ook een beetje het probleem hier. Omdat er hier weinig in de buurt is wil bijna iedereen die hier woont en enige affiniteit met de sport heeft zelf wel meerijden ipv helpen...